וונטד

לפני שבוע, במקביל לפרשת הולילנד, נתלו ברחבי הארץ פוסטרים עם תמונות שחור לבן של אולמרט ושל אהוד ברק עם הכיתוב WANTED. כולם היו בטוחים שהאנשים שתלו את הפוסטרים, התייחסו למעצר המדובר של אולמרט ולחשיפת אורי בלאו על המיליונים שזרמו לחשבונות של בתו של ברק (שיחד עם חקירת בנו של אשכנזי סיבכה אותו ואת ענת קם בפרשה). אפשר היה להניח שמדובר באנשים זריזים, אולי גרפיקאים חובבים, שנלחמים בנגע השחיתות שנחשפה, או סטודנטים לתקשורת שהוטל עליהם לארגן קמפיין פוליטי. לא השקעתי בכך מחשבה, אבל סימפטתי מיד את הערנות הציבורית, תהא שמאלית או ימנית.

לפתע נתפסו התולים, שני תושבי  דרום הארץ, כשבמכוניתם כרזות הוונטד. התברר שלפרוייקט קשורה תנועת 'אם תרצו', מפלגה פשיסטית-לייט ישראלית חדשה, שרוצה דרך הכרזות למחות נגד המשפטים העתידיים כביכול של פוליטיקאים ישראלים בהאג, כשיוסגרו כביכול על ידי נעמי חזן המסכנה. כלומר, 'אם תרצו' מודים שכנראה מתישהו יתקיים משפט בהאג שבו יורשעו ברק ואולמרט, ועכשיו הם מנסים להתנכל לעדי התביעה הבוגדניים. לא סתם הארגון מכונה על שם הביטוי 'אם תרצו, אין זו אגדה', הוא באמת בעל דמיון מפותח ויכולת התנבאות שאין להתחרות בה. אף שבניגוד למשפט הראשוני שהציע רעיון מרחיק לכת באופטימיות שלו, כאן מציעים רעיון מרחיק לכת בפסימיות שלו – שמנהיגי ישראל יכלאו בבית הדין הבינלאומי, אם תרצו. מי שרוצה לראות מעט מהסהרוריות ומחלת הרדיפה של ראשי הארגון יביט בלינק המשעשע המסכם את מלחמתם בויקיפדיה, שהובילה לכך שאין ערך על 'אם תרצו' בויקיפדיה ישראל. יתכן שהטיפול בראשי הארגון הנחמד צריך להגיע דווקא מהצד התרופתי. אני מדמיין כינוסים שלהם, בטוחים שכל אחד מהם הוא הרצל, ומשוחחים על שחרור אדמות מהסולטן ושימוש בכינין נגד הקדחת, ואז שבים הביתה באוטו ליסינג.

זו אולי היתה טעות מביכה מצידם לעשות את הקמפיין על אולמרט יום אחרי התפוצצות פרשת הולילנד (הם לא מזכירים את הפרויקט הכושל באתר שלהם,  הגדוש בפעילויות ברוח נערי חסמב"ה), אבל היה בחיבור המקרי הזה הרבה אמת. אנשי 'אם תרצו' הראו שהפשעים של הנבלים האלה שמנהיגים בעשורים האחרונים את המדינה שלנו, לא נגמרים בפלסטינים, הם ממשיכים גם ביום יום שלנו. כולנו כלי משחק בקריירה שלהם. ולמעשה, מדוע זה בסדר שאולמרט יאסר במעשיהו ולא בהאג? אם יותר לי, אני בטוח שהתנאים בהאג ינעמו לאולמרט יותר. ועוד שאלה: האם אותו בעל בעמיו עצום-צוואר המכונה 'המאכער' שמסר למשטרה, כפי שרומזת העיתונות, דיווח על סכומי על הכסף שקיבלו אנשי פרשת הולילנד, שהוכיחו כי הפרוייקט לא ממש נועד להיטיב עם אזרחי ירושלים, הוא שטינקר פחות מזה שימסור להאג מסמכים אחרים, שיראו איך המלחמות האחרונות לא קשורות ממש לרצון להיטיב עם אזרחי ישראל?

באופן אירוני, ההבדל בין אנשי מה שקוראים "שמאל קיצוני עוכר ישראל מניאק" (כמו למשל דב חנין, אורי אבנרי ישעיהו ליבוביץ'בדגימה ראשונית), לבין ברנשים כאולמרט וברק, שאנשי השמאל הקיצוני לא נוטים לגנוב מהמדינה, ואולמרט וברק והירשזון ודוד אפל גונבים ממנה, לכאורה, בתואנה שהם אוהבים אותה. למעשה, יש היפוך: אולמרט וברק, ינאמו ככל שינאמו על אהבתם לסמלי המדינה ועל הָקְרבה בעצרות ימי הזכרון, בשורה התחתונה חשוב להם רק מעצמם. מעולם לא ראיתי את האנשים האלה מקריבים משהו, מלבד אחרים. הם לא שמים על מדינת ישראל ותושביה ולא יהיה אכפת להם אם כולה תהפוך למפעל ענק ומעלה עשן עכור של האחים עופר, או לאוטוסטראדה כבירה של לבייב, או למתחם בטון עצום של מר צ'רני, תלוי מי ישלם יותר כשיעופו מהפוליטיקה. לא סתם שמה הנרדף של המדינה הוא הולילנד. ולא סתם המממנים של "אם תרצו" הם נוצרים אמריקאים משוגעים עם עניין לא פטור בהיטלר. כל הפטריוטיות של האנשים האלה (בניגוד למשל לזו של בני בגין) היא מסווה למשהו אחר.

כל הפארסה של הקמפייניקו הזה מראה שזה לא רק העניין הפלסטיני החמור, גם את עם ישראל הם שונאים, ולא אכפת להם שאתה הקורא או את הקוראת תחיו משכר רעב, ושהבית חולים שבו תתאשפז יהיה גרוע, ממילא אם יקבלו סרטן, יטוסו לשבדיה או לארצות הברית לבית חולים טוב וישבו ליד בנו של דיקטטור ערבי, שלא באמת שונה מהם בהרבה. לא סתם הם במגדלים, רחוקים מהאדמה ומהילידים ככל שיוכלו. ממגדל אקירוב למעלה, הישראלים נראים כנמלים זעירות, וזה באמת מה שאנחנו עבורם. הם מלאי אימה מאיתנו, בורחים ממבצר למבצר: מאקירוב לסי אנד סאן ומשם לרביבה וסיליה או לנתב"ג 2000 לאכול באר-קפה סנדביץ' מוצרלה מיובש. אולי זו סיבה טובה לכך שעדיף שהאנשים האלה יכלאו בתנאים גרועים בארץ ולא בתאים המפוארים של האג – שיראו אנשים, שישטפו כלים בבתי הסוהר, שיכירו גנבים חביבים, הדבר יעשה טוב לנפש שלהם.

למה כל עניין הפטריוטיות שלהם דומה? תוך כדי שאני כותב זאת, קופץ עלי ילד חמוד עם דגלים, אך בצידיהם כתוב 'בנק הפועלים', ואני מניח שהם הודפסו בסין, כמו חולצות הדגל של חברת הביטוח אלדן.

מהעבר השני: דווקא השמאל הקיצוני, המכונה "שונא ישראל", במבחן המעשה, מלא אהבה למדינה, חשוב לו חיזוק הדמוקרטיה שלה, דבר שטוב לכולם, כפי שרואים על כך שהשמאל דווקא הוא הגן על תלייני "אם תרצו". השמאל מלא אהבה לארץ, וילחם נגד המזהמים שלה, ומלא אהבה לעם הישראלי, כשהוא נלחם על זכויותיו. הוא מלא אהבה גם לתרבות העברית שנעשית פה – רוב המוזיקה והספרות והאמנות נעשית על ידי מה שנקרא "עוכרי ישראל" ולא על ידי תומכי "אם תרצו" או בנותיו של אהוד ברק והרמטכ"ל אשכנזי. עמיר בניון ואריאל זילבר הם מעטים, ואני שמח שהם מתבטאים, ומקווה שכל אלה הקוראים להחרימם יובסו, גם אם איני מסכים איתם. אבל כדאי לשים לב מדוע יש השקה כל כך מלאה בין ימין לבין תמיכה בניצול עובדים, בין ימין ובין תמיכה בבעלי הון מזהמים, שרואים גם בארצות הברית היום. אהבה לאנשים ולסביבה היא הדרך למדוד אהבה לארץ, לא הצהרות מלחמה והסתה נגד חלקים בעם. אז כל הכבוד ל'אם תרצו' שהזכירו לנו את זה.

הציונות הכלכלית של רוני דואק ויעל אבקסיס

בראיון מקוצר עם יעל אבקסיס ב"ליידי גלובס" שהומלץ בבלוג של וולווט אנדרגראונד, מצאתי מושג חזק בפסקה השלישית, "הציונות הכלכלית", בהקשר של בעלה, המיליונר רוני  דואק, כמקים מלון בחאן שחרות שבמדבר וכמי שקנה לו ולאשתו את בית לודז'יה היפה במרכז תל אביב, בדרך מסתורית. בעיר שמשוועת לדירות לצעירים ולמקומות ציבוריים, אישרה לו העירייה לגור בבניין הענק לבדו, כאילו היתה הטירה ב'אזרח קיין'. קל ללעוג מקריאת הראיון ליעל אבקסיס. הישראלי המצוי  דומה יעל אבקסיס, שנראתה לי תמיד בחורה חביבה ומוכשרת. היא בטוחה שרוני דואק, בעלה איש העסקים (שעשה את הונו בעניינים מסתוריים הקשורים לבטחון וספנות ולאפריקה, על פי גלובס. לא נשמע כל כך טוב), מציל את המדינה משקיעה ושהוא רוצה לבנות בחאן שחרות מלון כי היא אוהבת מדבר והוא רוצה לשמח אותה, ושזה ממש 'ציונות 2000'. היא בטוחה שבתגובה, כולם רודפים אחריו. היא באמת מאמינה שמקנאים בו ובה, אנשי "הציונות הכלכלית", מסכנים שכמוהם, כמו הישראלי שבטוח ששונאים את ישראל בעולם, בלי קשר למעשי המדינה ולהתנהגותו שלו.

בספר שאני עובד עליו עכשיו, "החלום הישראלי", סיפור הדגל עוסק בבחורה כזו, שמתחתנת לפתע עם איש עשיר, ומגלה כמה שנאה יש אליהם, בשל מעשיו של הבחור (בסיפור שלי הוא קונה מפעל טקסטיל כדי לסגור אותו). אבל כמו ביחס בין תושבי ישראל לאולמרט או ביבי או ברק, האם גם כאן דואק רק יקח עליה סיבוב?

(לאחר מחשבה, החלטתי לשנות את הסוף של הפוסט, לא בשל איזה לחץ, או בגלל שאני מרגיש לא צודק. אלא דוקא בגלל שאני מרגיש צודק.  דוקא בגלל שהתבצרתי בעמדה שלי כשהותקפתי, תכונה יהירה מאין כמוה. לא שווה להיות צודק, אם זה יכול לפגוע באנשים שלא עשו דבר, כמו במקרה הזה יעל אבקסיס. לא שווה לגרום לאנשים להיות עצובים, או לקחת סיכון שזה יקרה, בשביל איזה צדק אבסטרקטי שבמקרה הזה הוא בכלל לא קונסטרוקטיבי, איש לא הרויח משהו מהטקסט בסוף. אין לי בעיה להיות חזק על חשבון דיכטר, ברק ודואק, אבל כאן אני מפיל עוד אנשים איתם, ולא יוצא לאף אחד טוב מזה. אפשר לדבר על כך שהמלך הוא עירום, אבל מה זה קשור לאשתו? אז מחקתי והשארתי את הטענות הענייניות)

חלי גולדנברג מחזירה לי מנה אחת אפיים

סופה של תקופה: האייל הקורא נסגר

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • המצפון שלך  ביום 19 באפריל 2010 בשעה 2:30

    בחייאת תסיים את הפארסה הזאת
    תתאבד
    אתה יודע שאני צודק
    כולם שונאים אותך
    אתה בדיחה
    אפילו נמרוד קמר הוא בן אדם לעוצמתך

    בכבוד רב

  • שאול  ביום 19 באפריל 2010 בשעה 6:22

    בתור אחד שהצביע רק לחד"ש אני גם יודע שחד"ש טרם הייתה מספיק קרובה לצלחת כדי לגנוב או לא לגנוב כמו אולמרט.
     

  • שרון רז  ביום 19 באפריל 2010 בשעה 7:08

    כל מילה, אבל כל מילה שלך כאן, נכונה באופן מדוייק!

  • נתן שלווה  ביום 19 באפריל 2010 בשעה 8:16

    מעולה ! וכל כך נכון.

  • מיטל  ביום 19 באפריל 2010 בשעה 8:32

    מדויק בהחלט

  • רייוי  ביום 19 באפריל 2010 בשעה 8:37

    חזק ביותר. כתוב מצוין.

  • בים  ביום 19 באפריל 2010 בשעה 9:05

    רועי תוכל להביא כאן את הקישור שמשייך את שני הצעירים שנעצרו עם הפוסטרים ל'אם תרצו'?
    חיפשתי ולאמצאתי ברשת איזכור לשיוך שלהם ל'אם תרצו'

  • מעניין  ביום 19 באפריל 2010 בשעה 12:25

    שאין שום אזכור לעובדה שבעזה שודדים את התושבים מדי יום, החמאס והפתח ומי לא. ושלא מפריע לך הארנב המתאבד בתכניות הילדים של החמאס. מעניין באמת איך אתה יודע למקם את רגשות הצדק והאחווה האנושית במקום כל כך צר שדורש התעלמות רבה כל כך.
    גם אם חלק מהביקורת שלך לגיטימית לגבי נבחרי ציבור, היא כל כך מוטה וחד צדדית שאין בה שום טעם למעט בשכנוע של המשוכנעים מראש.

  • יוסי  ביום 19 באפריל 2010 בשעה 17:50

    הרחקת לכת בניבוי נטישת אבקסיס. ובכלל, ממש לא בטוח שכל עשיר מופלג הוא אדם חסר מוסר. בחברה שבה הקפיטליזם הוא הנורמה והרוב מאמין שלעשירים מגיע להיות עשירים כל עוד הם לא עברו על החוק, אז גם אנשים טובים ומוסריים יכולים למצוא את עצמם עשירים באופן מחליא.

    מה גם שיזמות ופיתוח הן באמת תרומות חשובות לחברה. רק השאיפה לרווח כספי (שלא על מנת להשקיע אותו בחברה) היא לא מוסרית. יש לשאוף לאיזון פיננסי.

  • יריב מוהר  ביום 19 באפריל 2010 בשעה 19:03

    חביבי, פוסט מהטובים שקראתי לאחרונה. שמח שאתה כמוני – מהפטריוטים של היומיום, ולא של הסמלים וההפשטות המכונים לאומים ואומות.

  • לי  ביום 19 באפריל 2010 בשעה 20:14

    אל תמהר לנכס לשמאל את אהבת הארץ. לא כל יצירה באשר היא מוסיפה למדינה או מראה על אהבה אליה. רוב היצירות של השמאל מרוכזות בעצמן ממילא

  • Eyal Niv  ביום 19 באפריל 2010 בשעה 22:42

    כתיבה משובחת, ובמיוחד הת"ל לקשר בין הפשעים בתוך ומחוץ לארץ. פשוט מעולה. אני אוסיף שהניסיון לפרסם כרזות "וונטד" כאלה היה מעין ניסיון לעשות פרובוקציה בסגנון "עסק הביש" ו"להפליל" שמאלנים, ולכן המודעות נתלו בצפון תל-אביב באופן סטריאוטיפי. אישית, גם אני נפלתי לזה, וחייכתי כשראיתי מודעות כאלו, בדרום העיר…

    אבל אני מצטרף להערה האחרונה, ולא יודע אם השמאל מלא אהבה ל"עם", למדינה ולארץ, וחושב שהאהבה שלנו נתונה אולי יותר לאנשים. אולי מה שעושה הת השמאל הזה לכזה קיצוני זה שהוא לא מבדיל בין האנשים, ואהבתו לא מסתיימת בגבולות הלאומיים, אלא הוא כואב את הכאב של כולם, ובייחוד של החפים מפשע.

  • lamerkhav  ביום 19 באפריל 2010 בשעה 23:24

    good point!

  • נילי  ביום 20 באפריל 2010 בשעה 3:53

    הייתי בחאן שחרות לפני כמה חודשים. החבר'ה הצעירים שבנו שם אתר אירוח מושקע, ותחזקו את המקום בשכר, הועפו משם על ידי אותו רוני "גואל האדמות" דואק. אנחנו הגענו לשם ביום האחרון לשהותם במקום, והם סיפרו במבטים ממש עצובים שקנה את השטח מליין כלשהו שעומד לבנות שם מלון יוקרה, והם קיבלו הוראה לעזוב.

    הגענו לשם במקרה, עלינו עם האוטו לראש הצוק המדהים של חאן שחרות, ונהנינו מאוד מהנוף היפהפה למרגלותיו, בחינם לגמרי. משום מה יש לי רושם שזה יעלה לנו קצת יותר אחרי שיוקם שם המלון ע"ש יעלי.

  • יפתח  ביום 20 באפריל 2010 בשעה 5:06

    התובנות, הראיה המפוכחת וגם סגנון הכתיבה שלך מתחילים להזכיר לי את אדם ברוך ז"ל. זו מחמאה. שכויח (ישר כח) כמו שאומרים.

    (ולעניין החאן, הייתי שם לפני מספר שנים. היה מקסים. בהחלט לא מקום למלון גדול. בתי הבוץ היו בדיוק מה שצריך שם. חבל. ולעניין "יזרוק אותה" – לא בטוח בכלל, נראה לי שפה קצת חטאת).

  • אלמונימי  ביום 20 באפריל 2010 בשעה 7:50

    תנועת "אם תרצו" היא פנאטית עד כדי כך שכפתה את מחיקת הערך עליה בוויקיפדיה:
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%94:%D7%90%D7%9D_%D7%AA%D7%A8%D7%A6%D7%95

  • Eyal Niv  ביום 20 באפריל 2010 בשעה 10:29

    אפרופו אהוד נובוריש ברק
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1163855.html

  • קתרין  ביום 20 באפריל 2010 בשעה 11:13

    מאוד נהנתי לקרוא. אמן תהיה ראש ממשלה.יש לך לב כל כך טוב וגם חכמה. אתה פיטר פן. אבל אני חושבת שבשביל שמשהו ישתנה במדינה שהפכה להיות מסריחה כל כך צריך לצאת לרחובות. להיות אלימים. המצב רק הולך ומחמיר.

  • איל  ביום 20 באפריל 2010 בשעה 14:14

    גם ביבי לא זרק את שרה, למרות שזה מה שאמרו בגלגול הראשון. גם לא ירד מהארץ (אולי עוד לא גמר לחלוב אותה). אז קצת מוגזם להסתכן בנבואות, למרות שספק אם הייתי כותב אחרת.

  • עיתונאי כלכלי וסמולני  ביום 20 באפריל 2010 בשעה 15:43

    המשפט הכי חשוב בפוסט הזה: "אנשי 'אם תרצו' הראו שהפשעים של הנבלים האלה שמנהיגים בעשורים האחרונים את המדינה שלנו, לא נגמרים בפלסטינים, הם ממשיכים גם ביום יום שלנו. כולנו כלי משחק בקריירה שלהם".

    אפשר לקחת את זה בהשאלה על החיילים המסכנים. אנשים מצויינים בני 18 שנלקחים לשטחים, שם מעודדים אותם לאלימות, ואז חוזרים אלינו וגורמים לזה שאי אפשר לנהוג כאן כי הם מתנהגים באותה צורה על הכביש ובאותה אינטרקציה אנושית אלימה.

  • חברה מבאר שבע  ביום 20 באפריל 2010 בשעה 17:02

    היית ונשארת אידיוט
    מכוער
    ושונא אדם
    אמ כל מה שעברת ביסודי ובתיכון אני לא מאשימה אותך
    בחור אומלל שמפצה עצמו על חוסר בתשומת לב של שנים

    • גם מכירה  ביום 20 באפריל 2010 בשעה 20:34

      דווקא חנון חמוד ולא מזיק
      קצת דעות משונות אבל לא יותר מזה

  • מיכל♥ג׳וש  ביום 20 באפריל 2010 בשעה 18:14

    תודה על כל המילים החכמות והחשובות,
    on both topics

  • chellig  ביום 20 באפריל 2010 בשעה 23:08

    המקור שעליו כעסתי:
    ""גם כשאבקסיס תזדקן, ודואק ינטוש אותה לטובת בחורה חדשה בת 20, האם היא תבין שהוא רק לקח עליה סיבוב בשביל העסקים? ככה זה אנשי עסקים – צריכים להפטר מתישהו מהסחורה"
    מול השיכתוב המרכך משהו של אחר כך:
    "גם כשאבקסיס תזדקן, ודואק א ו ל י ינטוש אותה לטובת בחורה חדשה בת עשרים ומשהו, האם היא תבין שהוא רק לקח עליה סיבוב בשביל העסקים, כמו שקרה לכאורה עם אשתו הקודמת? ככה זה אנשי עסקים – צריכים להיפטר מתישהו מהסחורה".

  • שרונה  ביום 21 באפריל 2010 בשעה 0:39

    אני אוהבת לקרוא את מה שאתה כותב, החשיבה הביקורתית שלך מרתקת והכתיבה קולחת.
    גם אותי מטרידה השנאה והדמגוגיה לכל מה שמייצג דמוקרטיה, הומאניזם ופשטות. והקול שלך ברשת חשוב כדי להרגיש שיש קצת שפיות במקום הזה. תודה לך

  • קתרין  ביום 21 באפריל 2010 בשעה 22:22

    צ'יקי
    חלי מסרבת בתוקף "להקשיב" ולצאת מהמגננה שלה. לא ברור למה. ינון כתב בצדק, מה פשר ההיחלצות למען העשירים? עושרם בהחלט על גבינו! אבל חלי מסרבת להכיר במציאות וכל הדיון מתנהל בינה לבין צ'יקי. אין באמת דיון. שוב, הדברים העיקריים נדחקים לפינה. שוב, שני ספוגי אגו מדברים. חלי, אם היה חשוב לך באמת הדיון עצמו, נכתבו עבורך דברים חשובים אבל הם כאין וכאפס לעומת מה שצ'יקי כתב. איזו הצתדקות – כל אחד יעשה עם כספו כעולה על רוחו מבלי לפגוע באחר. איזו שטות. הונם נעשה על חשבון האחר. מאין נובעת כזאת חוסר מודעות.
    וצ'יקי, גם אתה נוהג בנשים כבחפץ נטול רגשות. מי אתה שתדבר?
    אחד השוביניסטים הגדולים בעירנו רבת חטאי המוסר. נוהג בהן ככובש, מה עבורך עוד "חתיכונת" אם לא כתר לראשך? או שמא לאגו הפגוע שלך, יש לאמר?
    באמת!

  • קתרין  ביום 21 באפריל 2010 בשעה 22:37

    לחברה מבאר שבע
    כנראה שגם לך חסרה קצת תשומת לב
    תתביישי.

  • שירבה  ביום 22 באפריל 2010 בשעה 13:34

    מצחיק, עד שקראתי את זה הייתי בטוחה שרוני דואק, ששמו נכנס לאוזן שלי כמה פעמים אבל כנראה יצא די מהר מהצד השני, הוא בכלל רוני סופרסטאר!

  • אלעד  ביום 27 באפריל 2010 בשעה 13:49

    למעניין – ראשית כל, מעניין שמכל המגיבים אתה כמעט היחיד שלא טרח להזדהות בשמו.

    ולעצם דבריך – נדמה לי שרועי, וכותבים כמוהו העוסקים בנושאים דומים, מתמקדים בפוליטיקאים הישראליים ולא באלו העזתיים, או הסוריים, או המצריים, או השבדיים, היות שהקוראים שלהם הם ישראליים, שיש להם את הכוח לבקר את המשטר הישראלי בלבד, ואף לשנותו. חשוב לעיתים גם להפנות מבט כלפי מה שנעשה במדינות אחרות (דוגמא טובה היא המחאה הישראלית נגד ציד כלבי הים בקנדה), אבל הכוח שיש למי שאינו אזרח המדינה להשפיע על המתרחש בה הוא קרוב ללא קיים.

    או במילים אחרות – אני אזרח ישראל, ולכן הביקורת שלי מופנית קודם כל כלפי הקברניטים שלי, אלו שניזונים מכספי משלם המיסים, שהוא אני.

  • גיורא לשם  ביום 29 באפריל 2010 בשעה 14:49

    למה לאסור על הזוג דואק-אבוקסיס מה שמותר לדייר "בית הפגודה"?
    מה יש, בית הפגודה לא מתאים לזוגות צעירים?

כתיבת תגובה