פתגמים למוצש\ הרכיכה הקרחת של פרדי

כשאתה מקריח, יש לך שתי אופציות: לשים פיאה שתסתיר את החרפה, או להודות בכך שיש לך קרחת ושאין מה לעשות. לשתי הדרכים יש יתרונות וחסרונות. נראה לי שליתר בטחון אני אעשה פעם ככה ופעם ככה.

.

לילד במאה ה-21, הדבר הכי חשוב זה השכלה מוסיקלית. על כל שאר הדברים הם משתלטים מהר מאוד ואז באים ומנדנדים.

.

לאי בודד אקח חכה, מצית ותעודת וטרינר. חכה – כדי שיהיה לי משהו לאכול, ולא אמות ברעב. מצית – כדי שאוכל להדליק מדורה בלילות הקרים ולא אקפא בקור. ותעודת וטרינר ודאי תוכל להעלות לי כמה נקודות אצל התיירות החתיכות באי, שמחפשות בחור עם מקצוע טוב.

.

שחר פרדי כסלו - הרכיכה הקרחת

בזמנו, התחלתי לעבוד על ספר אמרות פרי עטי והוא לא יצא לאור למרות כמה פגישות מרתקות עם נוכלים. באנגלית קוראים לזה Quotes. זה ז'אנר שאני מאוד אוהב, מלכיו הם אוסקר וויילד, ג'ורג' ברנרד שואו ומרק טוויין, שיש אתרים וספרים עם האמרות עזות-הברק שלהם, שחקרתי כשכתבתי את הספר. על כל פנים, בימינו התחום זוכה להזנחה בישראל ואולי בעולם. מעכשיו, כל שבוע בסופש, אפרסם שלושה מאותו ספר גנוז. הקורא מוזמן כמובן להשתמש בטקסטים בכל אירוע, זה הכח של האמרות הללו. שבת שלום.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מאיה  On 7 באפריל 2011 at 12:34

    אני רוצה לברך שוב על המסורת הזו —
    תבורכי, מסורת!

  • נועם א"ס  On 7 באפריל 2011 at 20:57

    הפתגם השלישי הוא אחד ממשלי הזן המוצלחים שנתקלתי בהם לאחרונה.
    הדבר הזה של פרדי הוא אחת מהיצירות המאממות שנתקלתי בהן לאחרונה.

  • טל  On 10 באפריל 2011 at 15:43

    תודה צ'יקי, אני גם אוהב ציטוטים, הצרה אתם שהם גורמים לך להרגיש עוד יותר קטן. יש לי שני ספרים מצהיבים, שנחמד לעיין בהם לעתים. מעניין אם היה זה פורמט הבלוג שגרם לך להחליט לחתוך את ה"ספר" לחתיכות בגודל 3 [ציטוטים], במקום להוסיף עוד ועוד לאותו פוסט/כתבה/ערך/ספר/לוח/קיר/…

    פסח שמח וכשר,
    טל

להשאיר תגובה

