לא מבירוביג'ן – שיר לחג (ושישה רמיקסים)

להלן פרויקט רמיקסים מיוחד שנערך במהלך יום כיפור 2010 תשע"א. פרסמתי שיר בזמן הארוחה המפסקת ואחריו משוררים וכותבים שונים הציגו את הרמיקס שלהם. התוצאות מהפנטות.

לא מבירוביג'ן \ רועי צ'יקי ארד

.

אני לא מבירוביג'ן

אני האדם החופשי

סימון בוליבר

דה לה קינג ג'ורג'

סטירת גב ידי – סוכרזית ורודה

להב מגלי – קש קטוּם

.

אני לא מבירוביג'ן

פוער דלתות

גם לבלונדיניות חצופות מזויפות

על סוס חצי-גזעי בקפֵשֵל גילמן

על גלשן על-יבשתי בחוף פרישמן

.

אני לא מבירוביג'ן

ביסודי, היה לי חבר בשם בני ג'אן

מתיז קריצית לשמש

מתסיסה חיוך אלי

אל האדם החופשי

תלושי החג חזק בכיסי

כשהשעון נוקש רבע לשתיים

מתיישב לצד תיירוֹתָיים

באיזה תת-חופון

צֶ'ה של דילים

מאו על לחוח

בקונין בקופון

חופשי כגדר חיה

של בוגנביליית רבת גוונוֹן

כן זה אני

האדם החופשי

.

אני טווס של שוקולדה

נהג מונית עם לאדה

לח כמו ספטמברֶה

אוכל בשווארמה אנטבה

.

מקווה רק אותך

לא למצוא

למצוא לא

האדם החופשי – אתם קראתם לי? –

המרצפת השבורה שעליה אין לדרוך

ליד השיכון הנוצץ בעיר

Coat of Arms of Birobidzhan.png

סמל בירוביג'ן

.

(נכתב באפריל 2006 בקפה סקואלה, נערך בבאצ'ו 17 בספטמבר 2010)

.

.

.

.

אדם החופשי\ גרסת רמיקס מעזבון המשוררת צאלה כץ ז"ל שנהרגה ביום הכיפורים לפני שלוש שנים

.

.

אני האדם החופשי . אני האדם החופשי

כגדר חיה אין לדרוך לי חבר

אני ג'ורג', סטירת גוונוֹן

כן, זה תת-חופשי!

.

תלושי – סוכרזית ורודה

אני האדם החופשי – קש קטוּם .

נהג מונית

אני לא האדם החופן בקופון

אותך, לא מבירוביג'ן, בוגנבילייה

ורודה

.

אני האדם החופשי, האדם החג חזק

בכיסי, כשהשעון חופשי כגדר חיוך

אלי! אל האדם החופשי! כגדר חיוך

אלי! אלי, חבר דה לה קינג!

.

אני האדם החופשי . מקווה רק אותך

לי, המרצפת השבורה של בוליבר

דה לי – סוס חצופון,

אותך לי – המרצפת, השיכון, יסודי

.

אני לא האדם החופשי

כשהשעון בקופון (בקופות

חצופון) הנוצץ בעיר

.

אני לא לא האדם החופשי

תלושי החג חזק בכיסי כגדר חיוך

לי המרצפת השבורה שעליה אני טווס

.

.

אני לא מגבול סין\ רמיקס של מאירה מרום

.

אני לא מגבול סין

אני עלם בן חורין

חופשי כדולפין

אני מהמשחררין

של שכונת פלורנטין

סטירתי – סָכָרין

קש קטוּם – לי סכין

.

אני לא מגבול סין

אני פותח שערין

גם ללוגמות קפאין

על סוס תקין בטרקלין

ובחוף מנדרין

.

אני לא מגבול סין

מכיר בחור בשם ג'ין

קורץ לָשמש בחמסין

היא מחזירה חיוך עדין

אל האיש בן החורין

שאינו מגבול סין

תלושי חג בכיסין

וכבר שש באורלוגין

שתי תיירות מימין

צֶ'ה של מִבְצעין

כמו מאו בחמין

בקופון בקונין

אני חופשי כסרדין

כְּבוגנביליה ויסמין

זה אני, בן החורין

שאינו מגבול סין

.

אני טווס של פּרַלין

נוהג בלאדה עם הילוכין

ואני לח כמו שלחין

זולל תופין ברולדין

.

בך לא בא לי להבחין

קראתם לי – בן החורין- ?

על המרצפת לא דורכין

ביהלום המטרופולין

.

.

עדה חופשי \ נטלי לוין

.

אני עדה חופשי

מי היא סימון דה בובאר?

אימי המלכה ג'ורג'ט

ידי מסוכרת -סטירתי מדודה

סכיני מנסרת צפורן ורודה

אני לא מחבל מודיעין

צבעתי ת'שיער כבר בגיל ארבע

הימרתי על ביתי וחזרתי על חמור מטאבה

אני לא מחבל מודיעין

למעשה היה לי רומן עם מפגין מבלעין

הביא לי מתנה תלושי חג

היה עושה כל סופש מסיבות גג

הציע שנתחתן מתחת לקופה במגה

קניתי שמלה אצל צורי גואטה

כן זאת אני

עדה חופשי

לקחנו דיל לסלוניקי

פגשנו את נמרוד וצ'יקי

התחילו שם עם תיירות

כשרקדנו תחת כדור מראות

הצטלמתי ליד הגדר כשהיינו בנופש

כן זאת אני עדה חופש

בטיסה חזרה

איבדתי ת'מזוודה

נסענו לבלעין

דרך חבל מודיעין

אני לא מחבל מודיעין

הייתי מפקדת בתותחנין

אני ציפור דרור משוקולית

נוסעת לרמת החייל כל בוקר במונית

לוקחת מטוס מבן גוריון

פעם בשבוע לפלאפל אוריון

מקווה לראותך שם בוואדי

ללחוש בשמך הו פאדי

אתה תגיד לי הו עדה חופשי

אפשר לצרף אלינו כושי?

.

.

אני מביראָבידזשאן \ ס. פורלב
.

אני מביראָבידזשאן

אני האדם החופשי
טיחונקיה סטנצייה
דה לה קומראד סטאלין
סטירת גב ידי – בורשט אדום
להב מגלי – קש קטום

.

אני מביראָבידזשאן
פוער דלתות
גם לשיקסעז קולחוזיות
על סוס חצי-גזעי בקפשל האוניברסיטה ההומניטרית המודרנית
על מגלשי בנדי ליגה-ב' במועדון נדייז'דה

.

אני מביראָבידזשאן
מתיז קריצית לשלג
מתסיס כפור אלי
אל האדם החופשי
סידור תפילות חזק בכיסי
כשהשעון נוקש רבע לשתיים
מתיישב לצד תירותיים
בפסטיבל הנוער השנתי השלישי
ראפרים מתחילים
מוסיקה חסידית אלטרנטיבית
חופשי כמוצר מינרלי
שאינו מתכתי
כן זה אני
האדם החופשי
.
אני ספריית שלום עליכם
אופה מסולת פחם
אוכל על נהר הבירה
בשקיעה

מקווה רק אותך
לא למצוא
למצוא לא
האדם החופשי – אתם קראתם לי? –
המרצפת השבורה שעליה אין לדרוך
ליד השיכון הנוצץ בעיר

.

.

אני לא מתחנת טיחונקיה \ ירדן ברוך

.

אני לא מתחנת טיחונקיה/ אני הילדה ללא הורים תוצרת עצמי/ משחררת אומתי באמתי/ מחליפה את ראשי הממשלה כאוות נפשי/ סטירת גב ידי- זייבן צבעוני/ רציתי להב אז קטמתי את קשי.

אני לא מתחנת טיחונקיה/ אני פותחת את רגליי ואז את לבי/ גם לפראי-אדם המזדקנים המזדיינים/ על סוס שעלה כסף בדירת האמן/ על מטוס ממומן בדרך למופע ורומאן.

אני לא מתחנת טיחונקיה/ ביסודי היה לי חבר מזרחי/ מעיף כדורים ברחבי הודו/ שמסיעה אותי בתוכה/ אל הילדה ללא הורים תוצרת עצמי, שכר הסופרים הזמני עמוק בתחתוניי/ כשהמחוג מורה חמש/ בורחת לעלילות גילגמש/ באיזה תת-נקיקון נטול נקיון/ מרדנית של נסיעות מהמערכת, בחלום/ בחלוף/ נסיכות/ חיית בר על מלוואח/ חופשייה כמונבטת לא מובטת/ לא מוסטת/ של כל הצמחים שבשבילי לבי/ כן, זו אני/ הילדה ללא הורים תוצרת עצמי.

אני ציפור רועדת שברירית ושחומה/ נווטת עם אוריינטציה קסומה/ מטפטפת כמו אוגוסטה/ אוכלת בבסטה של הבלבוסטה.

מקווה רק אותך/ לא, לא, לא, לא, לא למצוא/ למצוא הו לא/ תוצרת עצמי, הילדה עם ההורים- שלחתם לי קריאת דרורים?/ החדר הקטן מוקף המזרקים/ פסע מבית-הכנסת, הג׳יפים והאאודי טיטים

.

.

והנה גרסת רמיקס מעניינת של השיר אחרי מעבר בגוגל טרנסלייט לאנגלית ובחזרה לעברית, עם עריכה:

.

לא מבירוביג 'אן (גוגל רמיקס)

.

אני לא מבירוביג 'אן

אני האדם החופשי

סימון בוליבר

דה לה המלך ג 'ורג'

סטירה ביד שלי – סוכרי ורוד

חוקרי הלהב – קש קצוץ

אני לא מבירוביג 'אן

חציפות בלונדיניות מזויפות מדי

חצי סוס – מירוצים בקפשל גילמן

על גלשן על-אדמתי בחוף פרישמן

אני לא בירוביג 'אן

בעיקרון, היה לי חבר בשם בני ג 'אן

מתיז קריצות יום ראשון

הכיסים של תלושי החג חזקים

יושב לצד התיירות

באיזה תת – חופון

צ 'ה של מבצעים

מאו על המרפסת

באקונין של קופון

חינמי כגדר חיה

כן זה אני

בן החורין

אני טווס של שוקולדה

נהג מונית עם לארה

רטוב כספטמבר

מזון שווארמה אנטבה

אני אדם חופשי – אתה קורא לי? –

הריצוף השבור שעליו הוא צועד

בא לדיור העיר הנוצצת

.

(אשמח לקבל עוד גרסאות רמיקס לשיר באימייל, בטוקבק או שפשוט תפרסמו אצלכם ותלנקקו. השיר הוא קומון לייסנס)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ירדן  On 18 בספטמבר 2010 at 1:28

    אני לא בטוחה שלחלוטין הבנתי מה מותר ומה אסור לעשות עם השיר, אבל ניסיתי. לאן לשלוח?

  • ירדן  On 18 בספטמבר 2010 at 1:58

    טוב, שלחתי לך את שירי בפייסבוק

  • חיננית  On 18 בספטמבר 2010 at 12:57

    רועי
    הזכרת לי את החבר המיתולוגי שלך מהיסודי -בני ג'אן .
    ואני נזכרת שבימי כיפור כשאנחנו הולכים ברגל לביקור המסורתי אצל דינה ויוז'י שטרן ,תמיד חולפים על בית משפחת ג'אן,

    ומענין היכן הוא הילד הזה בני חברך הטוב והנחמד , ומה מעשיו כיום .

    אמא

  • ס. פורלב  On 18 בספטמבר 2010 at 13:49

    אני מביראָבידזשאן
    אני האדם החופשי
    טיחונקיה סטנצייה
    דה לה קומראד סטאלין
    סטירת גב ידי – בורשט אדום
    להב מגלי – קש קטום

    אני מביראָבידזשאן
    פוער דלתות
    גם לשיקסעז קולחוזיות
    על סוס חצי-גזעי בקפשל האוניברסיטה ההומניטרית המודרנית
    על מגלשי בנדי ליגה-ב' במועדון נדייז'דה

    אני מביראָבידזשאן
    מתיז קריצית לשלג
    מתסיס כפור אלי
    אל האדם החופשי
    סידור תפילות חזק בכיסי
    כשהשעון נוקש רבע לשתיים
    מתיישב לצד תירותיים
    בפסטיבל הנוער השנתי השלישי
    ראפרים מתחילים
    מוסיקה חסידית אלטרנטיבית
    חופשי כמוצר מינרלי
    שאינו מתכתי
    כן זה אני
    האדם החופשי
    .
    אני ספריית שלום עליכם
    אופה מסולת פחם
    אוכל על נהר הבירה
    בשקיעה

    מקווה רק אותך
    לא למצוא
    למצוא לא
    האדם החופשי – אתם קראתם לי? –
    המרצפת השבורה שעליה אין לדרוך
    ליד השיכון הנוצץ בעיר

  • היו ימים  On 22 בספטמבר 2010 at 19:04

    מעניין יהיה להשוות את המסלול שעשו ההומואים מהימים שבהם קושרו לנימוסים טובים והוצגו כאנשים שמוודאים שהתפוזים שנזרקו בשוק לא שייכים ולא שמורים לאיש לפני שהרימו אותם מהרצפה. או למסלול שעשו מאז שקושרו להכנסת אורחים, אפילו של כאלו שאינם הומואים.

כתיבת תגובה

