על הטענות נגד סכנדר קובטי, במאי עג'מי (מתורגם לעברית)

 
בתאריך ה12 באוקטובר 1936 הגיע קהל מגוון לאוניברסיטת סלמנקה בספרד, שכלל את הארכיבישוף, את כרמן פולו, רעיית הדיקטטור פרנקו, את הגנרל הפרנקואיסט חוזה מילאן אסטריי, ואת הסופר מיגל דה אונמונו, רקטור האוניברסיטה.
הערב נפתח בנאום נרגש של הסופר תומך פרנקו, חוזה מריה פמיין. לאחר מכן, עלה פרופ' פרנסיסקו מלדונדו והגדיר את קטלוניה והמחוז הבסקי כ"סרטן בגוף האומה", מוסיף גם כי "פשיזם, המלאך המרפא של ספרד, יידע איך לטפל בהם, הוא ייכנס לבשר החי, כמו מנתח נחוש המשוחרר מסנטימנטליות מזויפת".
מקצוות האולם, צווח מאן-דהוא את המוטו הפרנקואיסטי הידוע "יחי המוות!". מילאן אסטריי ענה "ספרד". הקהל השיב "אחת". הוא חזר, "ספרד". הקהל השיב "גדולה". בשלישית צעק מילאן אסטריי "ספרד". הקהל השיב, "חופשית". זו היתה קריאה פלנגיסטית טיפוסית בימי פרנקו. בצעדים נחושים, גדוד פלנגות שעט פנימה במדי צבא, וחייליו הצדיעו לדיוקן פרנקו שנתלה על הקיר.
הסופר מיגל דה אונמונו, שבשל תפקידו הבכיר באוניברסיטה היה למעשה יו"ר הכינוס, נעמד באיטיות ופנה לקהל: "אתם ממתינים לשמוע מה יש לי להגיד. אתם מכירים אותי היטב ויודעים שקשה לי לשתוק זמן רב. לעתים, שתיקה יכולה להתפרש כהסכמה. אני מעוניין להגיב על נאומו של פרופסור מלודנדו, שנמצא עימנו כאן. לא אתייחס למתקפה על הבסקים והקטלונים. אני עצמי, כשם שאתם בוודאי יודעים, נולדתי בבילבאו שבחבל הבסקים. הבישוף, תרצו או לא, הוא קטלני, ונולד בברצלונה. אך מעבר לכך, שמעתי את הקריאה הקהה והנקרופילית "יחי המוות". ואני, שאת חיי הקדשתי לכתיבת פרדוקסים שהעלו חימה אצל אלה שלא הבינו אותם, ורואה את עצמי כבר מומחה לנושא, מוצא את הפרדוקס הזה כדוחה. גנרל מילאן-אסטריי הוא נכה. אין לנו צורך כאן לדבר בלחשושים. הוא נכה מלחמה. כך היה גם מיגל סרוונטס. לרוע המזל, בספרד של ימינו יש יותר מדי נכים. ואם האל לא יעזור לנו, יהיו עוד נכים רבים. ובכל זאת, מייסר אותי לחשוב שמילאן אסטריי יכול להכתיב את הרגלי המחשבה עבור העם. כנכה, החסר את הגדולה הרוחנית של סרוונטס, הוא מקווה למצוא נחמה לעצמו על ידי הגדלת הנכים סביבו".
נרגז, הגיב מילאן-אסטריי: "מוות לאינטליגנציה, יחי המוות", מחיאות הכפיים מצד הפלנגות התגברו. פיימן, כדי להשקיט את הקהל קרא "לא! יחי האינטליגנציה! מוות לאינטלקטואלים הרעים".
אונמונו המשיך באדישות: "זהו היכל האינטליגנציה. ואני כאן הכהן הגדול. אתם מחללים את קדושת המקום. אבל אתם תנצחו, כי יש בכם יותר כח ויותר אכזריות. אבל אתם לא תצליחו לשכנע בצדקתכם, כי כדי לשכנע צריך משהו שאין לכם: הגיון וזכות להיאבק. אני רואה כחסר תועלת לבקש מכם לחשוב על ספרד. עד כאן דברי".
 

(הטקסט כאן מתוך הערך בויקיפדיה באנגלית על הסופר מיגל דה אונמונו. בעקבות ההכרזה הזו, דה אונמונו הושם במעצר בית. כעבור 10 שבועות מהתקרית מת. החודש יצא ספרו המעולה 'ערפל' בתרגום חדש של רמי סערי)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מיכאל  On 21 בינואר 2010 at 12:19

    ושיהיה בהצלחה

  • בנימין  On 21 בינואר 2010 at 15:56

    באיזו משמעות מילונית של המילה "סודית" אתה משתמש כשאתה מודיע על הופעה שבועיים מראש?

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 21 בינואר 2010 at 17:05

    מרפסת אז זה סודי

  • yael  On 21 בינואר 2010 at 17:30

    אולי הוא מתכנן משהו בהופעה שיפתיע. משהו סודי לגמרי שלא תכיר. או שבהופעה הקהל יגלה סודות. לא יודעת, לי זה נשמע מגניב.

    בהצלחה בהופעות. זה נשמע מבטיח.

  • גרבולון  On 2 במרץ 2010 at 17:02

    היה קצת חשוך. זה מה שיצא:


  • חנה ליכט  On 9 במרץ 2010 at 21:32

    האם תואיל לתרגם את הערך לטובת אלה שלא דוברים את השפה?

  • שי  On 9 במרץ 2010 at 21:47

    12 אוקטובר 1936 הפגיש קהל מגוון מבחינה פוליטית באוניברסיטת סלמנקה, כולל Enrique Pla y Deniel, הארכיבישוף של סלמנקה, וכרמן פולו מרטינס-ואלדס, אשתו של פרנקו, חוסה פלנגיסט כללי Millán שולל ו Unamuno עצמו. על פי ההיסטוריון הבריטי יו תומאס שלו מגנום אופוס מלחמת האזרחים הספרדית (1961), הערב התחיל עם נאום נלהב של הסופר פלנגיסט חוסה מריה Pemán. אחרי זה, פרופסור פרנסיסקו מלדונאדו decriedCatalonia ו מדינה באסקית כמו "סרטן בגוף האומה", והוסיף כי "הפאשיזם, המרפא של ספרד, נדע איך לחסל אותם, לחתוך בבשר החי, כמו נקבע מנתח חינם מ sentimentalism שווא. "

    מאיזה מקום באולם, קרא מישהו את המוטו "¡Viva la Muerte!" היה כמו הרגל, שלו Millán-שולל הגיבו "¡España!"; הקהל השיב עם "¡אונה!" הוא חזר "¡España!"; את הקהל ואז השיב "¡גרנדה!" בפעם השלישית, Millán-שולל צעק "¡España!"; הקהל הגיב "ליברה!" זה היה לעודד פלנגיסט משותף. מאוחר יותר, קבוצה של Falangists במדים נכנס, מצדיע דיוקנו של פרנקו שהיה תלוי על הקיר.

    Unamuno, שהיה בראש הפגישה, קם באיטיות ופנה אל הקהל: "אתה מחכה המילים שלי. אתה מכיר אותי היטב, יודע שאני לא יכול לשתוק לזמן רב. לפעמים, לשתוק היא שקר, מאז שתיקה ניתן לפרש הסכמה. אני רוצה להגיב על הנאום כביכול של פרופסור מלדונאדו, מי איתנו כאן. אני אתעלם העבירה האישי של בסקים ו Catalonians. אני עצמי, כפי שאתה יודע, נולד בילבאו. הבישוף, "Unamuno הצביע על הארכיבישוף של סלמנקה," אם אתה אוהב את זה או לא, היא קטלונית, נולד בברצלונה. אבל עכשיו שמעתי את זה ואת השבועה insensible נקרופיליות, "¡Viva la Muerte!", ואני, שיש ביליתי את חיי הכתיבה כי יש פרדוקסים עורר את זעמם של מי לא מבין מה שכתבתי, וגם להיות מומחה בעניין זה, למצוא את הפרדוקס הזה מגוחך ודוחה. Millán כללי-שולל הוא נכה. אין צורך לנו אומר את זה עם טונים לחש. הוא נכה מלחמה. אז היה סרוונטס. אבל לצערי, היום ספרד יש נכים רבים מדי. ואם אלוהים לא עוזר לנו, בקרוב זה יהיה עוד הרבה מאוד. זה מייסר אותי לחשוב כללי Millán-שולל יכול להכתיב נורמות של הפסיכולוגיה של ההמונים. נכה, אשר חסרה את גדולתו הרוחנית של סרוונטס, מקווה למצוא הקלה על ידי הוספת מספר של נכים סביבו. "

    Millán ברוגז, שולל-הגיב: "¡Muera la inteligencia! ¡Viva la Muerte!" ( "מוות המודיעין! מוות תחי!"), מחיאות כפיים מעוררות מן Falangists. Pemán, במאמץ להרגיע את הקהל, קראה "¡לא! ¡Viva la inteligencia! ¡Mueran intelectuales malos los!" ( "לא! מודיעין יחי! מוות רוח רע!")

    Unamuno, unfazed, המשיך: "זה המקדש של המודיעין, ואני הכוהן הגדול שלה. אתה profaning תחום המקודש שלה. אתה תנצח [venceréis], כי יש לך מספיק כוח הזרוע. אבל לא תוכל לשכנע [לא pero convenceréis]. כדי לשכנע יש צורך לשכנע, ולשכנע תצטרך משהו שאתה חוסר: הסיבה ואת הזכות במאבק. אני רואה שאין טעם לשאול אותך לחשוב על ספרד. דיברתי. " Millán-שולל, לשלוט בעצמו, צעק "קח את היד של הגברת!" Unamuno לקח כרמן פולו בזרועו השמאלית של ההגנה שלה.

  • דודו  On 10 במרץ 2010 at 11:46

    ענק !

  • גיל רימון  On 12 במרץ 2010 at 4:51

    WORD.
    באמת דוקרות, כמו דורבנות משובחות.
    ואני מוסיף: אין קולנוע בלי נאמנות. אין אבטיחים בלי נאמנות. אין טוויטר בלי נאמנות. אין סקס בלי נאמנות. אין ליגת העל בלי נאמנות. בלי נאמנות, בלי נאמנות.

Trackbacks

  • […] מיגל דה אונמונו, נעמד ופנה לקהל: "אני, שאת כל חיי הקדשתי לכתיבת פרדוקסים, מוצא את הפרדוקס 'יחי המוות' כדוחה. לטעמי, גנרל מילאן אסטריי הוא נכה מלחמה ומקווה למצוא נחמה לעצמו על ידי הגדלת הנכים סביבו". המום, הגיב מילאן אסטריי: "מוות לאינטליגנציה, יחי המוות". אונמונו המשיך: "זהו היכל האינטליגנציה. ואני כאן הכהן הגדול. אתם אולי תנצחו, כי אתם אכזריים יותר. אבל לעולם לא תצליחו לשכנע בצדקתכם. כדי לשכנע צריך משהו שאין לכם: הגיון וזכות להיאבק". (עוד פרטים על האירוע) […]

כתיבת תגובה

