הזבוב על רגלי \ מכתב אישי לקובי אריאלי בגין פוסטו על המאגר הביומטרי

*
ממתין לתה האחרון בקהיר
אי אפשר לעשות עיניים בינתיים
מלבד לזבוב על רגלי
 

*
הזבוב שעל רגלי,
האם אתה
בלונלי פלנט?
 

*
הזבוב על רגלי
כמה כוכבים קיבל
בלונלי פלנט?
 

(השירים הוקראו באירוע משוררים כותבים למגירה אמש בספריה בדיזינגוף סנטר, שהנחה בחן אלכס אנסקי)

אלכסנדריה

צועק אלי
על כרכרת-פאר ללא יושב
הרַכַב העצוב
 

*
טפשי להיות בקהיר
כשאינך מאוהב
כשהסירות על הנהר הן סירות
מנהלי המסעדות מנהלי מסעדות
מצחצחי הנעליים מצחצחים נעליים
והקלטת ששם הנהג –
קסטה

 
קפה חוריה

בין פקקי הבירות
וצחוק האמריקאיות
ביתי
 

אלכסנדריה 2
במצודה שבנתה קלאופטרה
פַרות הים
מפלסטיק 
 

*
 
הלילה יורד
כבר לא רואים את הסככות
כבר לא רואים את הציפור
כבר לא רואים את הכריות
כבר לא רואים את תפרי הכריות

גורי הכלבים מצטנפים ליד החתולים
אין איש ליד הנדנדות
בדווי מדליק סיגריה בחשכה
כבר לא רואים את ההרים
כבר לא רואים את השטיחים הארוגים
אדם אינו רואה את גרביו
והיחף את קמיצתו
בלילה כזה
יודה לאל מי שיש לו כוס תה

להגן על דנה

 

אירוע השירה של גרילה תרבות נגד המאגר הביומטרי היה לטעמי הצלחה גדולה וגרר תגובות רבות. התגובה המעניינת ביותר שקיבל היתה של הפובליציסט קובי אריאלי, אדם מקסים ורהוט שאני מחבב באופן אישי. עם זאת אני חושב שהטקסט שלו, שהתפרסם במערכת הבלוגים של אנרג'י, הוא הוכחה טובה שצריך להתנגד למאגר. הייתי אומר כמי שאוהב את הכותב שזה גם טקסט לא ראוי לו.

כמובן, הוא יכול היה להעמיד את היתרונות והחסרונות של המאגר, ואז לקבוע דעה. לגבי המאגר, לא מדובר כאן בעניין של שמאל או ימין. בחלוקה סטנדרטית, יש בהתנגדות למאגר משהו ליברטריאני ימני אפילו, דה-צנטרליסטי. בואו נגיד שסטלין היה בעד המאגר אם היה אפשר לעולל דברים כאלה בזמנו. וגם אסד כיום היה די נלהב. מולו, לא נראה לי שאזרחי ארצות הברית היו מוכנים לשתף פעולה עם חוק שיכפה עליהם לתת טביעת אצבעות ועין שאחר כך תודלף לכולם, כפי שדלף המאגר הקודם. לי עצמי היה אותו במשך תקופה במחשב שקניתי יד שניה, וזה די עזר לי כי היו טלפונים וכתובות של כולם.

אבל שימו לב איך אין בטקסט של אריאלי אפילו טיעון אחד מדוע המאגר הוא טוב, אלא רק כתב-שנאה אד-הומינם נגד תל אביבים ו\או נשים (אותן הוא משווה למאידנק, ונהנה לקרוא להן מטומטמות. תאר לך היו אומרים החרדים מטומטמים, שזה כמובן לא נכון). הנה הטענות נגד המאגר מוגשות בקיצור, הנה, קוקיבו, בוא תתייחס אליהן. יכול להיות שמתנגדי המאגר, כמוני, טועים ומטעים. אולי נפסיד איזה משהו מכך שמהמאגר יבוטל. יתכן שיש גם תוקפנות יתר במאבק. יתכן שזה גם לא הדבר הכי חשוב בעולם. בוודאי יש מה לבקר אצל המתנגדים למאבק, אבל סוג הביקורת שנוקט אריאלי, נגד נשים ונגד תל אביבים הוא כמעט גזעני, אם היה כרוך בגזע. בוודאי מיזוגני, כפועט שמושך בחזיות לנערה היפה בגן ועושה גרפס לשמחת הילדים החזקים. מה עשתה לך רע דנה, מה?

הדבר המצחיק הוא שאריאלי מניח שההתנגדות למאגר היא היא האוטומטית, כי חנין במקרה מתנגד למאגר (הזדמנות ללינק לתקציבולטור של עיר לכולנו, שהיא אולי מקרה נדיר של מפלגה שלא מביישת את בוחריה, גורמת להם גאווה, ועושה עבודה אופוזיציונית מעולה, על אף כתבות-נגד מוזמנות שמתוזמרות בכמה מקומונים). ואגב גם מיכאל איתן בעל הבנות היפות במתחם, מתנגד למאגר דנן. ועוד אנשים מהימין, שאיני רוצה להזכיר כאן, כי הם לא שווים אזכור, שכנראה שקלו בעד ונגד והבינו את הסכנה במאגר הזה. 

אריאלי מדבר נגד אוטומטיות. אני חושב שבעיה אישית שלי היא שאני חוכמולוג ולא אוטומטי – תכונה יהודית. אבל יש אנשים רבים שהם אוטומטיים, כשהם נגד דיכוי, רצח, אונס, נישול, חוסר שוויון, גזענות, פגיעה בזכויות אדם, כיבוש, כפייה דתית או אנטי-דתית וכו'. אין כל כך בעיה באוטומטיות כזו. האיש מן הישוב טוב לו להיות אוטומטי במקרים כאלה, שהם לרוב בעייתיים, אלא אם הוכח אחרת.

ואגב, איני בטוח כל כך שדב חנין תומך בעבודה בשבת (בניגוד לדנות ולרינות בפנטזיה של אריאלי), כפי שטוען אריאלי, כך שמופרכת כל התזה שלו בדבר נהירה עיוורת אחרי חנין. וכאן עלי לומר, שחנין לטעמי, הוא חבר הכנסת שהכי מייצג אותי, גם אם איני מסכים עם כל מילה שלו. אני למשל בעד שיפוץ המזרקה של אגם ונגד הורדת הכיכר ש'עיר לכולנו' ועוד מפלגות מריצות.

אריאלי עשה דבר מוזר: הוא האשים כי הנער הצועק המלך הוא עירום כי הוא אומר זאת כרפלקס וכחלק מעדר. את החיבה לגישות השנאה הללו נגד נשים ותל אביבים ניתן למצוא בעדר הטוקבקיסטים התלאביבופובים שכל כך נהנים כשנכנסים בתל אביבים, או למעשה בתל אביביות. יש בפוסט מעל מאה טוקבקים בעד אריאלי, אם היה סתם כותב נגד המאבק בוודאי היו לו פחות תומכים, אז אולי זה שווה. שנאה זה מוכר ומביא כניסות. 

ככה זה ההמון הטוקבקיסטי, רוצה דם ושנאה וגזענות-קלה והקשרי שואה. ואגב, קובי, אותם טוקבקיסטים שתקפו אותך היו כותבים בעדי אם הייתי כותב אישית נגד חרדים באופן כללי כעדר של מטומטמים ומאידנק, שפועלים בצורה אוטומטית ולהם אצבע אחת. 

 

באהבה,

צ'יקי

 

—-

 

ובאותו עניין, הפרויקט הבא של גרילה תרבות:

 

שירה מפרקת חומה

היה במשוך בקרן היובל, כשמעכם את קול השופר, יריעו כל העם תרועה גדולה, ונפלה חומת העיר תחתיה (יהושע ו', ג-ה)

ב 3 בדצמבר נצא משוררים ישראלים ופלסטינים למחות נגד אחד מסמלי הפרות זכויות האדם הדרמטיות ביותר של השנים האחרונות – חומת ההפרדה. 

ביוני 2002 החליטה ממשלת ישראל להקים את מכשול ההפרדה, שמטרתו המוצהרת היתה למנוע כניסה של פלסטינים מהגדה המערבית לתוך ישראל בצורה בלתי מבוקרת. ומאז, ברגל גסה בונה ישראל את המכשול, ברובו על אדמות פלסטיניות, תוך התעלמות כמעט מוחלטת מהפגיעה הנרחבת בזכויות האדם של התושבים הפלסטינים. 

במסווה של בטחון בונה ישראל את הגדרות והחומות וכך מספחת ק"מ רבים של אדמות פלסטיניות, מגבילה מאוד את חופש התנועה של פלסטינים, פוגעת ביכולתם להשתכר, לפרנס את משפחותיהם ולחיות בכבוד. החומה פוגעת גם בנגישות האוכלוסיה אל בתי חולים, בתפקוד הנורמלי של מערכת החינוך, ביכולת לקיים קשרים משפחתיים וחברתיים רבים ובסדרה ארוכה נוספת של פגיעה בזכויות האדם של הפלסטינים. למידע נוסף על מכשול ההפרדה 
http://www.btselem.org/Hebrew/Separation_Barrier

ארגון בצלם ותנועת "גרילה תרבות" חוברים יחד לאירוע שירה חד פעמי של יוצרים ויוצרות ערבים ויהודים שיקריאו שירה ויפילו את חומת ההפרדה שבראשנו, בתקווה שהאותיות ייצרו מציאות אחרת. מציאות של הכרה, שיוויון וצדק חברתי לכל בני האדם.

התרבות המזרחית בארצות האיסלם הוכיחה כי יהודים יכולים ליצור, לכתוב, להתפלל, להשתוקק ולאהוב בערבית. ישראל צריכה לשאוף לאופק של תרבות יהודית-ערבית משותפת, שיונקת מעבר מגוון לתוך עתיד שיאפשר הדדיות ושכנות. אלף שנה נכתבה תרבות משותפת והיא זו שצריכה לעמוד היום כסמל להפלת החומה.

יופיעו באירוע שירה מפרקת חומה 
• יערה שחורי
• סאמי מהנא
• אהרון שבתאי
• רוני הירש
• צאלה כ"ץ ז"ל
• מרוואן מחול
• מתי שמואלוף
• רועי צ'יקי ארד
• יהושע סימון
• תאמר מסאלחה
• ענת זכריה
• ראזי בטחיש
• עאבד נאטור
• אלמוג בהר
• אימאן אגבריה
• יונית נעמן
• מרחב ישורון
• חנא אבו חנא
• רון קורדונסקי
• חמוטל פישמן
• אביה בן דוד
• דנה פרנק
• יעל בירנבאום
• ואן נויין

להצטרפות:
culturegrill@gmail.com 

איך מגיעים: 

ניפגש ב -3 בדצמבר בשעה 12:00 ברכבת צפון משם ניסע בצורה מאורגנת לסיור קצר בירושלים שיעקוב אחר חומת ההפרדה בעיר. נסיים באבו דיס בשעה 15:30 לארוע הקראת השירה.

הנסיעה על חשבוננו. אפשר להביא חברים ובני לוויה רק יש להרשם מראש על מנת שנדע כמה מקום לשריין. 

מי שלא יכול להצטרף ב12:00 מוזמן להגיע עצמאית ברכב פרטי לאבו דיס בשעה 15:00. ניפגש ליד תחנת הדלק במקום. 

לפרטים נוספים:

מתי שמואלוף mati.shemoelof@gmail.com

אדוה רודוגובסקי, בצלם,0545-646262, adva@btselem.org

ניתן לעקוב אחר האירוע בטוויטר: http://twitter.com/GerilaTarbut

למידע נוסף על בצלם http://www.btselem.org

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מייקל  On 26 בנובמבר 2009 at 12:51

    אף פעם לא הצלחתי להבין למה כל לץ חצי מסומם שלא הסתרק חודש תופס את עצמו ונתפס בעיני אחרים משורר או אומן?

  • צ'יקי  On 26 בנובמבר 2009 at 13:43

    1. אני לא לוקח סמים
    2. לא הסתרקתי יותר מחודש
    3. אוהב את השם מייקל. יש לא.ב. דן שיר יפה בשם מייקל

  • חייש  On 26 בנובמבר 2009 at 14:15

    הליקנ למאמר של אריאלי מוביל למעשה לעוד כתבה עליך. נרקסיזם פרוידיאני או טעות תמימה?

    חבל שאתה לא לוקח סמים, אבל זה בינך לבין מצפונך.

  • מייקל  On 26 בנובמבר 2009 at 14:24

    תודה! אייל בן דן הוא גם יוצר ענק. בייחוד הסרטון על יום חמסין והשיר נוער על גראס. לדעתי, אם הוא יסרב להופיע במטרופוליטן אופרה בשנה הקרובה הקהל יתנקש במנהלים.

  • איל  On 26 בנובמבר 2009 at 14:25

    לא אשה ולא תל אביבי. (אם כבר, אני גר הרבה יותר קרוב לאיפה שמר אריאלי גר)

  • אב"ג  On 26 בנובמבר 2009 at 14:52

    לא יאומן. אדם חרדי יוצא כנגד אנשים שלא חוקרים את המציאות שסביבם. מר בחור – הסביבה שלך גרמה לך להאמין שיש סבא חביב בשחקים שצופה עליך ומכין לך פנטהאוז בעננים וחיי נצח. ואתה מתרעם על תל-אביבים שיוצאים נגד הכיבוש בלי לחקור אותו לעומקו? טול קורה, יא טמבל.

  • מבין מאד  On 26 בנובמבר 2009 at 15:19

    חוסר הבנה או תמימות

    כשמישהו נגד צייד דולפינים רק כי החברה שלו חושבת כך

    זה לא ערכים ואין בזה שום דבר חיובי

    זה עדין לא אומר שהתנגדות לצייד דולפנים יכולה להיות מאד נכונה

    ולכן, כשמדברים נגד אלו שאצלם הכל אוטומט לפי הזיהוי של הרוח הנושבת
    זה לגיטימי להתייחס אליהם כך

    זה עדין לא שולל אנשים שיש להם סט ערכים רציני או דת

    זה רק אומר – אל תהיו כבשים, תחשבו באמת על דעותיכם

  • יואש  On 26 בנובמבר 2009 at 16:23

    נקלעתי אמש בחברת צעירה לחנות שבה התקיים ערב השירה. לא הספקנו לשמוע אותך, אבל לא יכולתי שלא להתפעל מהדמיון החיצוני הרב שהתפתח בין א.א. (אלכס אנסקי) לא.ב. (יהושע).

  • סיוון ר.  On 26 בנובמבר 2009 at 17:18

    ביום החם קראתי ספר שלך
    בלילה הסתוי בשנה חשבתי על סוזי
    בסוף הרי זה ברור שרועי ארד
    יצטרף לחסידות חב"ד

  • חגי בן שמואל  On 26 בנובמבר 2009 at 18:00

    מעניין ונחמד המון מילים בלועזית שמזכירות לי את המחנות של אז, כשהיינו צעירים ויפים בגטו, ודווקא חבל כי עברית (וגם ארמית) הן שפות נהדרות עם עושר לשוני שלא היה מבייש אפילו את לב לבייב וקארין דונסקי.
    ציקי סחטיין ומי ייתן
    שאלוהים אותך בקרוב יקמבן
    מיליון בלוטו זו לא מילה גסה
    בעולמנו הקפיטליסטי אפשר בפריסה
    עשרים תשלומים וריבית קטנטנה
    תסגרו את הדלת ותגידו תודה!
    יאללא ביי, חגי

  • צ'יקי  On 26 בנובמבר 2009 at 19:40

    לחייש, אולי אקח בעתיד סמים. לא פוסל.
    אבל עובדתית לא ניסיתי עדיין
    והלינק תוקן

    אייל – כן, מוזר, דווקא ההתנגדות לחוק הביומטרי היתה של גיקים, לא ברור איך נתפס דוקא כאן לתחקירניות קוליות

    אב"ג
    אתה מוכרח להודות שזה מדהים שבפסח שמים כוס ואז היא ריקה בסוף הסדר
    קצת כבוד לבורא

    למבין מאוד
    ברור שאנשים שחושבים בעדר שטויות זו בעיה
    אבל כל הרעיון של הפעולה שלנו היא לנער ולהציע דעות פחות מקובלות
    אם אדם שאוכל עופות היה מתנגד להרג חיות כי הן חמודות היתה צביעות, אבל פה הוא לא הציג איזה כשל

    ליואש
    תודה
    אנסקי הפציץ אתמול

    לסיוון ר.
    שלך וסוזי לא מתחרז
    אבל תודה על השיר

    לחגי
    גם אני נגד מילים לועזיות כשיש מקבילות עבריות
    למה אתה מתכוון?

  • דנה רינה  On 27 בנובמבר 2009 at 0:08

    חרדים, מסתבר, דווקא כן חוקרים
    אולי כדאי שילכו לעבוד קצת
    והתבלבלת, חרדים הם לא מוסלמים המדמיינים משהו מוחשי שמחכה להם 'למעלה' ואף לא נוצרים המדמיינים סבא טוב שיושב במרומים. אין ביהדות אפילו רמז לאחד הדימויים האלו ואין אף חרדי
    שמשתמש במושגים האלו
    אז מה לעזעזל שווה היהדות אם לא מחלקים שום דבר בסוף אה?

    צ'יקי, צורם לך שקובי אריאלי שולל דברים ואומר דברים בעל ארומה גזענית? מעניין
    אתה לא באמת חושב שהילדים לא רואים את אבא שלהם שופך את היין לכיור, זה מנהג חביב ולא מזיק

    אכן תשובה מעט ארוכה לרוח ההלצה שבה דבריכם נאמרו אבל זה מצחיק בשל אווירת הטרוניה של הפוסט
    נשיקות

  • יעל  On 27 בנובמבר 2009 at 0:25

    מישהו יודע אולי על תכנית בוקר המחפשת תחקירנית?

  • מגיב  On 27 בנובמבר 2009 at 8:53

    לפחות אתה לא מתעצבן מהטרולים האלמוניים שלך אולי מהסיבה שאתה דוחף אותם בשקט בשקט . מצד אחד אתה לא מבין בשירה כלום שזה יתרון גדול לעומת אלה שבטוחים שהם מבינים בשירה, מסתבר שגם אלה וגם אתה לא מבינים כלום, וככה המשותף עולה על המפריד.

  • דו"ס  On 27 בנובמבר 2009 at 9:03

    אחרי ארבע כוסות של יין אדום בשיעור בו נוקטין כל אחד מן המהדרין, נוכחים המסובין בנס הגלוי.
    תיפח רוחו של בעל הבלוג אם כוסו של אליהו נותרת יתומה. אשרי האיש המחזיק באמנותו ואל כוסו של אליהו לא שלח ידו. רק מיזרוחניקים ישפכו תכולת יין קדוש, כקובעת כוס חמת יין תנינים, מבלי רחם אל כיור מצחין.
    ואילו ישראל תמימים, מאמינים בני מאמינים, תיזל דמעתן מאין הפוגה על אליהו הנביא שטרם בא. ירימו כוסו לחיי נצחו ויזילו יינו אל גרונות ניחרים.

    ולגופו של ענין זה ממש מצוין שהמדינה אוספת נתונים בשביל מאגר ביומטרי. בכך היא ממלאת היטב את תפקידה לפקח, לבלוש ולרדת לחיי אזרחיה – הרי לשם כך קיימת מדינה לא כן? ואין כאן הפרש של ממש בין מדינה למדינה. באופן אישי אני ממש עליז מכך. ולמה שיהיה איכפת לי – מילא יש למדינה טביעת אצבע משולשת שלי. מי ייתן ותדלוף לכל מאגר אפשרי ושם תהיה ניצבת כתוכחה אילמת וכקללה גסה.

    המדינה היא בעיה פוליטית. כל בעיה היא פוליטית. אולם אין שום פתרון פוליטי לבעיה פוליטית.

  • מתי  On 27 בנובמבר 2009 at 10:32

    עלתה בפייסבוק
    http://www.facebook.com/event.php?eid=221158923834

    שב"ש

  • מיכל מבלה בירושלים  On 27 בנובמבר 2009 at 12:34

    או שזו אני שהולכת ומשתבחת?

    או שזה אותו הדבר

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 27 בנובמבר 2009 at 12:44

    צ'יקי, רק תבוא. ראיתי איך משפיע עליך קצת מרטיני, חסרת סבלנות לראות את תוצאות הסמים.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: