התארגנות השמאל הלאומי של אלדד יניב ושמואל הספרי + הופעות השבוע

 

השמאל הלאומי

 

בהארץ מתפרסם ראיון על התארגנות של שמאל חדש שמרימים שמואל הספרי ואלדד יניב. אלדד יניב מדבר על שמאל שלא הולך רק על עסקי השלום, אלא מתמקד בעניינים חברתיים וזכויות עובדים, נושא שאני תומך בו מאוד. כי השמאל הישראלי לא יכול לעסוק רק בנושא אחד, אלא גם צריך לדאוג לחלשים ולעובדים. 

איני מכיר את הספרי, אבל אני משוכנע שהוא פועל בדם ליבו, אין לו ממש אינטרס להכניס את ראשו לצרות. אבל עשיתי גוגל על השותף השני אלדד יניב. לא חרגתי מהדף הראשון וגיליתי שהוא מייצג גופים כמו האחים עופר, חברת השמירה, מיכאל צ'רנוי ודודי אפל. האם בחברתיים הוא מתכוון לגופים שקשורים לחברות גדולות? בראיון אחר בהארץ נשאל יניב מה המוטו שלו והוא אמר "אני מאמין שהנצחון הוא חזות הכול".

מעניין האם התקשורת הישראלית תתייחס לסתירה הזו בין אלדד צ'ה גוורה לבין סמי אלדד עופר, או שתחליק את העניין. בתקציר הראיון נראה שארי שביט לא מקשה מדי על יניב. תוספת: גם בראיון עצמו לא מקשה ארי שביט על אלדד יניב ומברר איך הוא מעז למחות נגד הקפיטליזם החזירי כשהוא עורך דין שמייצג את האנשים המרכזיים שאשמים בו, כולל "חברת השמירה" שדנו בשלילת הרשיון שלה בגלל פגיעה בתנאי מינימום לתעסוקה.

לא ראיתי פולישוק, אבל יכול להיות מעניין סרט סאטירי שעלילתו עורך דין של אנשי עסקים נכלוליים מעשני סיגר שמנסה להקים להם מפלגת מרכז במסווה חברתי, שיחזיר לפוליטיקה חברים שלהם שנדחו לצד (למשל חיים רמון, שכיום עושה עסקים עם סוחרי נשק לדברי העיתונים), ומוצא מחזאי מצליח, ומארגן עיתונאי בית שירים להנחתה. אגב, גם גאידמק קרא למפלגתו "צדק חברתי".

השאלה הגדולה היא איזה מקום במפלגה כזו יקבל ארי שביט, האם בחמישיה הפותחת או אחר כך.  

 

הופעות

 

זה יום קצת לחוץ.
היום, חמישי, במסגרת ארט טי.אל.וי, יש לי שתי הופעות שאוצרים קצנשטיין ופישוף היום ב20:00 וב22:15. איתי יופיעו אורי ליכטיק ובניה רכס. את ליכטיק אני מכיר שנים, עוד מימי הסצינה של גטאפיקס באמצע שנות התשעים והמסיבות ב1274. והוא תמיד מרענן וגזעי. מקווה שלא להרוס עם המלל שלי.
אנסה להספיק להופעה שלישית היום בנמל יפו, במסגרת מסיבת הפתיחה של האירוע, שמתחילה ב21:00 אנחנו עולים בשעה 22:45. הפסטיבל מארח את חבורת מעין, כלומר את המשוררות יעל פרידמן, צאלה כץ ז"ל, מרחב ישורון, יהושע סימון, מיכל דר ונמרוד קמר שלאחרונה הוציא את ספרו 'אני רוצה לשכפל אותך' בהוצאת מעין. ניתן יהיה לרכוש באתר גליונות מעין, שמופץ יחד עם מערבון, עיתון הקולנוע, והחדש והרע, עיתון האמנות שלנו, וספרו של נמרוד קמר. המוכרת היא יעל ברינבוים כמובן.
תושבי ירושלים, שלום, אתם מוזמנים להגיע היום אחר הצהריים לדיון של גרילה תרבות (שאני נאלץ להעדר ממנו בגלל ההופעות בתל אביב) במסגרת פסטיבל 'עט לשינוי' בנחלאות ליד גלריה ברבור. אפשר יהיה לרכוש שם את מעין החדש ואת הספר האחרון שלי, 'רובים וכרטיסי אשראי' ולפלרטט עם מתי שמואלוף. המוכרת היא הצלמת תמר אייזנברג שגם משתתפת ב'חדש והרע'.
ביום שני, בשעה 18:00 יש רב-שיח בצוותא במסגרת "כנס תל אביב לתרבות". אני אמור לשוחח עם עוזי שביט ואלי הירש על מצב השירה או משהו כזה.

בשני בערב, ב20:00 אני מקריא שירה במסגרת אותו פסטיבל צוותאי. בהזמנה, ליד שמי בסוגריים יש את הכינוי משורר. עוד יקראו: עודד כרמלי, ענת עינהר, יואב עזרא, נורית זרחי, רועי צ'יקי ארד (משורר), לאה איני ורחל חלפי. 

ביום חמישי הבא, ב17 בספטמבר ב20:30, אני מארגן השקה פירטית של הבימה החדש, עם הקרנה של וידאו ארט שצילמתי עם נמרוד קמר ויוקרן על הקיר הנוצץ של התיאטרון הלאומי, מהצד של תרס"ט. גם כן במסגרת ארט.טי.אל.וי ובהזמנת מעיין שלף, כך שהשוטרים לא יוכלו לעצור אותי.
 

—- 

קוראי ידיעות אחרונות מוזמנים להציץ בעמוד כלשהו בין דפי החדשות ולמצוא את התרשמותי מכנס המורדים בליכוד. לצערי, הטקסט נאלץ להיות קצר משתכננתי, והורדתי כמה בדיחות טובות.

 

למעוניינים בסטנד-דאון, סטנד אפ מלנכולי בטעם רע, עלתה לרשת הופעה של נמרוד קמר מאמש ובה הוא מנסה להצחיק בחוסר הצלחה ואז מקריא שירה מספרו 'אני רוצה לשכפל אותך' ויוצא מאושש.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שאול  On 10 בספטמבר 2009 at 16:58

    עבור ידיעות אחרונות. לכל אחד הטייקון שמאכיל אותו. אל תהיה נודניק.

  • יוסי בן-אדרי  On 10 בספטמבר 2009 at 17:18

    מיטב המוחות המשטרתיים עמלים על מבצע עוקץ שיביא אותך לדין.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 10 בספטמבר 2009 at 18:06

    אין דבר כזה שמאל לאומי, זה כמו להגיד קניבל צמחוני.

  • יוסי  On 10 בספטמבר 2009 at 18:59

    על קובה שמעת? על ונצואלה שמעת? על וילי ברנט וגרמניה האחרת ששמעת. כל הסוציאליזם הסקנדינווי הנו שמאל לאומי. אבל היהודים הישראלים יודעים הכל טוב יותר.

  • י.ג.  On 10 בספטמבר 2009 at 21:08

    מה צ'יקי התברגן ועובד עכשיו בידיעות? איזה קטעים! עוד מעט נראה בציפורה תמונה שלו עם ג'ודי ניר מוזס יושבים בבית קפה בשינקין ומהגגים על הבריות.

    אגב אני מסכים עם כל מילה לגבי אלדד יניב. מהאיש שהחזיר לנו את האסון הזה שנקרא אהוד ברק, ספק אם אי פעם תצמח טובה.

  • ציון  On 11 בספטמבר 2009 at 9:14

    לא מקשה על אף מרואיין כי המשכורת שלו בהארץ מגיעה ממה שאומרים אלה שהוא מתרפס בפניהם

  • איש הפיל  On 11 בספטמבר 2009 at 9:30

    לא ראיתי מהחבר'ה האלה מלה על סקנדינביה, על קובה או על וונצואלה. ראיתי מהם משהו שמזכיר יותר את פרוסיה הקיסרית, שנגדה נלחמו הסוציאליסטים בשיניים ובציפורניים.

    אגב, אני בטוח שקובה וונצואלה לדידם זה עוד איזה גרופה אנטישמית שמוערצת על "הסמול".

    אגב 2, אלדד יניב היה יד ימינו של ברק, האדם הכי אנטי-סוציאליסט בממשלת ישראל אחרי ביבי נתניהו.

    אגב 3, הוא בכלל לא מגדיר את עצמו כסוציאליסט. אז על מה הוויכוח.

  • אחת מהצפון  On 11 בספטמבר 2009 at 13:54

    קראתי את הראיון וגם את המניפסט המצורף.
    עם מהות הנאמר הסכמתי כמעט מילה במילה. זה לא אומר שהם בעצמם לא חארות (כאלה יש בכל מקום). אני מתעבת את הספרי אם הוא טוען שחיים רמון לא אשם "כי בלונדינית בת 18 תחבה את לשונה לפיו" ואני מתעבת את יניב על כל מכלול נכלוליותו.
    אבל אין לזה קשר לתוכן הדברים.

  • גל  On 11 בספטמבר 2009 at 15:37

    מה זה משנה אם הם שמאל או לא שמאל. שיקראו לעצמם איך שהם רוצים. מה שחשוב זה ש:

    א. הם גזענים
    ב. הם קפיטליסטים (צ'יקי מראה למה)
    ג. הם שוביניסטים
    ד. הם אנטי-ליברלים

  • דב חנין  On 11 בספטמבר 2009 at 17:48

    התוכן והצורה הם היינו הך במקרה הזה.
    זה כמו שאי אפשר לדמיין את ליברמן ממושקף, מדבר בשקט, במבטא יקי, ומסביר לאט ובעדינות למה צריך להעיף את כל הערבים. הנהימות והקללות הם חלק מהאידיאולוגיה.
    ככה גם אצל שני החברעס האלה – האסטרטגיה הלעומתית שלהם (נגד ערבים, נגד "סמולנים", נגד משתמטים, נראה לי שגם נגד הומואים) עובדת רק אם מעלים את הטונים. העימות הוא הרי התוכן עצמו של הדברים שלהם. זה לא באמת מצע פוליטי קלאסי, של מפלגה מודרנית, אלא של פוליטיקה של זהויות. רק שבמקום האשה השחורה המדוכאת, הזהות היא של גבר אשכנזי בעל פריוולגיות, שמציג כאן את המאבק הבלתי-מתפשר שלו בכל מי שלא נמצא באותה קאסטה חברתית ואתנית כמוהו.

    תנסו למצוא איזשהו תוכן בדברים שלהם, איזשהי אידיאולוגיה. א.ד גורדון? לא ממש, הוא היה רחוק מאוד מלהיות מיליטריסט. הוא גם היה סוציאליסט וקידש את ההסתפקות במועט. רוויזיוניזם? אין סיכוי, ז'בוטינסקי דיבר בעד זכויות הפרט, ובגין בחיים לא היה דוחף את הערבים לגיוס חובה. "חברתיות" לאומית בסגנון עמיר פרץ? בהחלט לא, הם כמעט ולא מזכירים נושאים חברתיים וכלכליים.
    מה נשאר? כלום. כלום לא נשאר. נשארה התלהמות לשמה, "אנחנו" מול "הם", כשה"הם" כפוף לתנאי המבצע. סמולנים-מניאקים-משתמטים-שותי-אספרסו זה לא תנועה פוליטית, זה אוסף קלישאות אד-הומינם שמגיעה מתפישת עולם שמקורה בעיתוני סוף שבוע. הבעיה היא שהם רוצים לכפות את תפישת העולם הזאת הצרה שלהם על החברה כולה, והם חמושים בסטטוס חברתי שמאפשר להם פתחון פה.

  • יוסי  On 11 בספטמבר 2009 at 20:17

    תגובתך לא לעניין. אני טוען שהיה, יש ויהיה שמאל לאומי אם תרצה לאומני. צדק חברתי גם לשכן מעבר לגבול. צדק לטבע לאדמה ולמים ייתכן במיזוג של לאומיות כאמור לאומנות וסוציאליזם. על זה אמירתי. ויש לי לכך דוגמאות רבות מאוד מארצות רבות מאוד. דבריך כאמור לא נוגעים לעניין זה. לחנין לידיעתי, והתעמקתי בנכתב עליו, גורדון לא הגדיר עצמו כסוציאליסט אשמח להיות מתוקן. וכן יש רוצחים מתוך עמדה פוליטית מתועבים רעים להרע שמדברים לאט במתינות ובטון רגוע. לאחרונה שמענו כאלו באירן וגם לדאבון לב בישראל, כאן השמות ברבנות..

  • נועם תירוש  On 12 בספטמבר 2009 at 18:13

    הכי קל לערוף את ראשם, הלא מספיק שמאלני, של הספרי ויניב. קצת יותר קשה לברור מתוך החרא שהם הפיצו כמה נקודות ראויות לדיון.

    אשח אם תיכנסו לבלוג שלי בנושא:
    noamtirosh.wordpress.com

    (אני מקווה שזה בסדר לפרסם פה)

  • גיורא לשם  On 12 בספטמבר 2009 at 20:57

    יתכן שכל השמאל, החברתי והלא-חברתי, הוא בלוף אחד גדול?

  • מוני כמוני  On 12 בספטמבר 2009 at 23:16

    ולא עורך דין , או גנן , או מבשלת שהיתה עובדת בבתי עשירים , כמו הרופא שמטפל גם בעשירים – גם היית פוסל אותו מלהביע דעה עליהם או על הקפיטליזם שלהם ? ואולי דווקא הוא יכול להעיד עליהם מכלי ראשון ?

  • שטריקר  On 18 בספטמבר 2009 at 17:27

    רועי ארד מקדם את עצמו ואת ידיעות החרא נות
    מצא מין את מינו

  • נחום שחף  On 29 בספטמבר 2009 at 17:11

    לעושר גם הוא מושג ביושר.
    ומה שגרוע הצדקנות והמוסרנות המזוייפת. כשאני מסתכל ברשימת כמה מהמיליונרים המכובדים בישראל קשה לי לפספס את נוני מוזס המשלם כך אני מבין את משכורתך. נוני הבעלים של ידיעות אחרונות ועוד כמה ערוצי טלוזיה, עמוס שוקן עני מרוד שלמרות חובותיו שווה כמה מיליונים, יוסי מימן הבעלים של ערוץ 10 ויבואן הגז המצרי מיליארדר קטן גם הוא מעניי ישראל.
    אלא שאלו המשלמים את משכורתך טובים בעיניך ולכן לא תוציא בדל ביקורת על נוני שלא לדבר על מימן או על שוקן..
    נער הייתי צ'יקו וגם זקנתי ולמדתי לא לקנות אוטו משומש ממי שמעמיד עצמו צדיק מהאפיפיור.
    ותקן אותי צ'יקו אם אני טועה.

כתיבת תגובה

