התפכחתי: עם כל הכאב, המלחמה הזו מוצדקת לחלוטין

 1. סליחה, התפכחתי

אתמול ראיתי קצת טלויזיה והשתכנעתי: המלחמה הזו, עם כל הכאב, בעצם טובה, נכונה, מוצדקת, אפילו כיפית, מחממת לבבות. זה לא מה שהיה. הפעם, ידידיי, מה לעשות, זה אחרת לגמרי. אשכנזי החלוץ הוא כלל לא חלוץ האשכנזי. ראו, אני הייתי מגדולי המתנגדים שלה ובין מי שערכו אסופת שירה של אנשי רוח (חולי רוח!), אבל הנתונים והתמונות מדברים בפני עצמם. והפרשנים מדברים בפני עצמם. התפכחתי. שגיתי. הטעיתי את הציבור שסמך עלי. אני לוקח אחריות. לא ציפיתי את ההצלחה המפוארת של המבצע הקרקעי הנקייני, לא ציפיתי למהלך הכירורגי של המבצע האוירי שבו מתו רק מעט מאוד ילדות, ואם יותר לי  – לא אסתטיות במיוחד, ועם שמות לא קליטים. לא ציפיתי את השלב השלישי המדוברר, שהוא כדרכם של שלבים שלישיים, יהא מוצלח. אמנם המלחמה לא תביא להפסקת הקסאמים, אלא רק להגדלת הטווח שלהם ואת כמות הנפגעים. אבל הורדת הקסאמים היא לא הסיבה למלחמה שנפתחה בגלל הקסאמים, אלא המלחמה עצמה היא הסיבה למלחמה, אף שאנחנו נגד מלחמות, ואולי דוקא בגלל זה אנחנו יוצאים למלחמה הזו.
אמנם המלחמה נעשתה כדי לקדם את ברק בבחירות, אבל יש בכך הגיון, כי הצלת ברק חשובה למדינה. אני שואל אתכם, קוראי: איך אדם כל כך נחמד ופטריוטי וכה לא סחבק, יקבל כל כך מעט מנדטים ואז יאלץ לעבוד אצל סמי עופר כאיזה סמנכ"ל? חשוב להשאיר אותו בפוליטיקה. ובעסקים, הוא יכול לגרום להמון חברות לפשיטת רגל, ובימינו אינכם רוצים להיות אחראים לפיטורים. ואתם רוצים שיהיה בעל פינה קבועה בארץ נהדרת? ממש לא. הדבר יפגע בהפקות המקור בישראל בצורה בלתי ניתנת להערכה ממש!
טוב, אמנם מתו המון ילדים ונשים (חלקם אגב, גברים חמושים בני חמישים מחופשים לנשים וילדים ופעוטות. אין גבול לכושר ההתחפשות הנאצי של אנשי החמאס), אבל מה לעשות שהם הסתתרו בשכנות למחסני פצמ"רים, גראדים ומספרות יוקרה, שידוע בהן אנשי חמאס מתגלבים. תגידו לי, מי גר על מספרה בתקופה כזו? מי עושה מניקור? קאוקג'י!
וכן, היו גם על נתונים שלא לקחתי בחשבון. כשהייתי נגד המלחמה, ממש רק בתחילת השבוע הקודם, שכחתי בעצם שאני תושב תל אביב ומשלם לה ארנונה (יש לי גם כרטיס תושב שהשגתי כדי להשיג מנוי זול בבית אריאלה, עניין חמור כשלעצמו שפוסל אותי גם לדבר נגד מלחמת עירק ופוקלנד והמלחמות הפוניות עם קרתגו), ולכן אין זה זכותי לדבר נגד המלחמה בשדרות, מה גם שלא איבדתי עין במלחמה הזו. אני אמנם באר-שבעי, אבל החשוב זה המקום שבו מוצב המחשב. למרות שעכשיו כשאני בעד המלחמה כמו ציפי לבני מרמת החי"ל, המצב שונה בתכלית. למה? והמבין יבין תובב"א. אז נו טוב, אמנם המלחמה תחזק את חמאס בעזה וגם קצת בעולם הערבי, אבל מגיע להם. אמנם ישראל תהפוך למצורעת, אבל נו באמת, עדיף להיות אמיצים גם אם תורכיה תצנן את יחסינו עימנו. וקטאר? מי צריך את קטאר עם יד על הלב. מה יותר כיף? פיצוצים מטווחים בצילום לילה או נסיעה של איזה חנון לקטאר? אמנם המלחמה תהרוס את האופטימיות של ימי כניסת אובמה, שיכולה להביא להסדר עוועים כלשהו, אבל זה הטריק, חברים. ושוב אין טעם למסור יותר מידע, המבין יבין תובב"א.  אמנם המלחמה יכולה להוביל להתפתחות רעות מול לבנון כמו המלחמה הקודמת הכושלת בעזה שהביאה לעוד חזית בצפון… (נכתב לפני הקטיושות אתמול) המממ… לבנון? טוב, אני מנצל במה זו גם להצטער גם על דברים קודמים ותמוהים ואפילו חמורים ובוגדניים שכתבתי נגד מלחמת לבנון השניה. זכותי אמנם לכתוב, זו דמוקרטיה, אבל איך השלטונות לא עצרו אותי באיזו מכלאה. כתבתי – היום זה נראה מופרך לחלוטין – שמלחמת לבנון זו טעות. כמה אידיוט ועיוור (וחלאה, במקרה שלי) אדם (?) יכול להיות. כנראה יש לי את הגן הזה נגד מלחמות רצחניות וחסרות תועלת שדיברו נגדו בוויינט. מזל שאני מתכנן ניתוח עיקור, כדי שילדיי לפחות יתמכו במלחמות העתיד של אהוד ברק ושל גלעד ארדן. איך אדם יכול להתנגד למלחמה חסרת תועלת ונכונה כל כך? 90 האחוז שתמכו במלחמת לבנון השניה, הוכחו כצודקים. חשבתי אז שהמלחמה תחזק את חיזבאללה, טוב, היא אמנם חיזקה, אבל כנראה טעיתי, כי כתבתי את זה גם אז מבית קפה תל אביבי. ואני שואל אתכם, בעלי המעט שכל: איך דבר שנכתב מבית קפה יכול להיות נכון? אילו רק הייתי נוסע לצפון עם הלפטופ באותו זמן, הכול היה שונה. לפחות הייתי נוסע לאיזור של אקירוב, שהוא הרבה פחות בועתי ממרכז תל אביב שבוחר בדב חנין ב80 אחוז ונבהל ממגדלים יפים ומהעסקת עובדי-קבלן על ידי העירייה ושאכפת לו שסוגרים מפעלים בדרום.
גם אז, במלחמה הקודמת, אחז בי איזה דיבוק, קפץ לי הפקק, חשבתי שהמלחמה לא תחזיר את השבויים ושהם בעצם מתים, כנראה טעיתי, עובדה שאחרי המלחמה – לא הרבה אחרי – חזרו החטופים ואפילו קיבלנו ארונות יפים בבונוס, מעץ ארז. לא איזה איקאה או רים, עץ ארז. ואתם אומרים שהם מתים, אותם חטופים ששמם נשתכח מזכרון הציבור ושאימותיהם רצו לבחירות בנהריה כמספר 2? חבורת תבוסתנים. חכו, בואו נראה, עדיין לא בטוח לטעמי שהם מתים. צריך לצבוט אותם, דבר שלא נעשה על ידי כוחות זק"א. הרי החזרתם בשלום היתה הסיבה למלחמה המוצדקת הקודמת, כמו שהקסאמים עכשיו.
תמיד אומרים שצה"ל מסיק את המסקנות של המלחמה הקודמת ולא הנוכחית, הפעם צה"ל מנסה לנצח את המלחמה הקודמת. אל תפריעו לו. תנו לאשכנזי הזדמנות, תנו לו צ'אנסה, כמו שאמר פרס בבחירות 96 לפני שחטף אפרשזיף רך לפנים. ההיסטוריה והסטטיסטיקה בעדנו: אדם בשם אשכנזי מעולם לא עשה מלח
מה והפסיד, ואתם כבר מבאסים אותו? האם יש מדינה שהיתה מופצצת בפצמרים וקסאמים על ידי מדינה שכנה שנמצאת במצור כמה שנים ולא היתה מחריבה אותה? זה עניין של כבוד עצמי. הם הגזימו. הפלסטינים בעזה צריכים ללמוד לקבל את סגירתם ההרמטית ברוח טובה ובהומור יהודי בנוסח שלום עליכם ורובי ריבלין. אז שיאכלו חובזות. אז שלא יהיו להם אספרינים וכימותרפיות. אפשר לחשוב שאנחנו זוללים פה קוויאר, עם כל המיתון הזה. זה רק דיאטתי לאכול פחות. זה גם אורגני, והחברים הטובים ממרצ אוהבים את זה.
הרי מה מציעים מתנגדי המלחמה הטובה? מה הטעם בחידוש התהדייה ובשקט ארור ומבהיל בשדרות, שהוא רק מסווה, כשאפשר להרוג ועוד לקבל קסאמים אחר כך ואז שוב להרוג ולהיתקע (כי מה הטעם שנכנסנו אם יורים קסאמים). הפסקת אש היא טעות איומה ורק תגרום לחימוש חמאס ולכך שבמנהרות יתחילו להעביר מכונות כביסה גדולות תוצרת גרמניה, תוצרת סימנס הנאצים! אז מה אם יהיה שקט קצת לתושבי הדרום? אנחנו רוצים שהנייה יכבס את בגדיו ואת גופייתו?! זה בזבוז מים. גלעד שליט שבוי והנייה עם תחתונים מכובסים?!
וכן, יש לי פתרון לבעיות עזה, לאחר שהמלחמה תגביר את הקסאמים ואולי תוסיף עוד חטוף חטופי לרשימה, תביא לעוד הרוגים בשני הצדדים, ותביא לבערה מן הסתם בעוד מקום בעולם שאיש לא צופה, כדרכן של מלחמות. הפתרון הוא גאוני: חידוש פרויקט הלביא. אי אפשר לשתוק כשנופלים קסאמים. צריכים לעשות משהו. אנחנו צריכים מטוס לכל מאה אלף אזרחים. מטוס כחול לבן, משלנו, עם מערכת קשר תוצרת אלתא ואתא ותטא, וטילים עם שמות תנכיים כמו אחשדרפן. שיהיה מותר גם לאזרחים עצמם להטיס, זו דמוקרטיה. אולי אפילו הפצצה דרך סמס, בשיתוף עם שידורי קשת ורשת. אנחנו צריכים מטוס יפה ואוירודינמי שיעוף בבום על-קולי ויזיז את השיער היבש של אולמרט, ירטט את פדחתו של אהוד-ברק, יניע את הפן הדהוי של לבני, יזלזל את שיערו המוזר של בנימין ביבי נתניהו. הלביא עוד ימריא, חברים. איפה ארנס? יש לו בלוג?

פורסם גם בוויינט

ואגב אם לא השכנעתם שהמלחמה מוצדקת אתם מוזמנים להנות מהטקסט של הפובליציסט עופר נמרודי (גילוי נאות: ידיד אישי, נסענו כמה פעמים ביאכטה שלי לרודוס יחד)

עוד הישג של המלחמה שלכם (מתוך ניו יורק טיימס של היום)

With each passing day, and eachPalestinian death, the popularity of Hamas and other radical movements has ratcheted higher on the Arab street.

2. דיאלוג שהיה

-"שמענו את הדעה שלך, או.קי, אז מה אתה מציע?"
-"לדבר עם חמאס ולהגיע איתם להפסקת אש תמורת פתיחת עזה ונורמליזציה. אם ייכנסו אוכל, נפט ותרופות, חמאס לא יירו קסאמים".
-"אתה יודע שאי אפשר לדבר איתם. אתה לא יכול להאשים את כולם כל הזמן ולהתנגד לכל מלחמה אוטומטית. יש לפעמים מלחמות שעם כל הכאב צודקות. בוא נראה אותך, אז מה אתה מציע?".
-"אני מציע להגיע איתם להפסקת אש".
-"אבל אסור לדבר איתם. זה בלתי אפשרי. אתה יודע מי אלה? חלאות אדם. המשך של איראן. זה לא נגד הכיבוש, הם היו הורגים אותך על המקום. שמעת מה אמר משעל? אז מה אתה מציע. תן לי הצעה אחת".
-"אני מציע לפתוח את עזה ולא לעשות חיסולים ושהם בתמורה יפסיקו את הקסאמים. זה ההסכם שהם רוצים, אני חושב".
-"אי אפשר לחתום על דבר כזה. בשביל זה צריך לדבר איתם. אסור לדבר איתם. הם רוצים להשמיד אותנו. קראת את האמנה של החמאס? צריך לנקות את עזה מהאנשים האלה. אז מה אתה מציע?".
-"להגיע איתם להסכם".
-"אבל הם רוצחים, הם נאצים, הם יותר גרועים מהנאצים. הנאצים לא הסתתרו מאחורי ילדים. החמאס חתיכת פחדנים. שמע, אני גם שמאל כמוך, אבל יש מציאות. אני רק רוצה ממך שתענה לי על שאלה אחת. אתה מוכן?".
-"כן".
-"מה אתה מציע?"
-"אני מציע להגיע איתם להסכם".
-"אבל ברק ניסה הכול. שמעת מה הוא אמר".
-"ממתי אתה מתייחס אליו ברצינות? לפני שבועיים פה צחקת עליו שהוא שלומיאל מוחלט ואידיוט".
-"אנחנו מדברים על ברק. הוא נתן להם משאיות והם הפציצו".
-"ברק לא הגיע איתם להסכם שיפתח את עזה כמו שהם רוצים. הוא ארגן את המלחמה בדיוק לכריסמס ולפני שאובמה עולה, כדי להספיק כמה שיותר".
-"עזוב, אתה מאשים כל הזמן, אתה אטום לגמרי. נחזור אחורה: אני שואל אותך מה אתה מציע. אם יש לך פתרון, אני אוכל את הכובע".
-"הפסקת אש. אני שואל – מה אתה מציע? הרי המלחמה רק תעלה את הקסאמים".
-"אתה מחליף נושא ולא עונה לי על השאלה. תגיד לי מה אתה מציע".
-"עניתי לך כבר שצריך לדבר איתם ולהגיע לאיזה הסכם".
-"אתה אוהב אותם? אתה חושב שטוב לפלסטינים איתם?".
-"לא. אבל הם שולטים שם ולכן רק איתם אפשר להגיע לאיזה הסכם".
-"שמע, זה הגיון של שינקין. לך תגיד את זה בשדרות. לך תדבר איתם על הפסקת אש שבה החמאס מתחמש".
-"אבל בכל הפסקת אש הצדדים יכולים להתחמש".
-"שמע, אתה חי בבועה תל אביבית. שותה אספרסו כל היום"
-"גם אתה גר פה. אתה גר בבן גוריון אני בבן ציון, מה ההבדל? ואני שותה קפה שחור".
-"אתה ממש ציני בזמן מלחמה. אבל בניגוד אליך יש הנהגה והם צריכים לעשות משהו, לא? לך אין הרי הצעה. מה אתה היית מציע?".
-"לדבר איתם"
-"די. תציע משהו ריאלי".
-"למה אי אפשר לדבר איתם?".
-"זה דבר שאי אפשר".
-"אפשר לדבר עם כל מי שיש לו פה ואזניים. איזה דבר נורא יקרה ברגע שנדבר איתם? בוא תגיד לי מה יקרה".
-"חביבי, אתה נותן להם מתנה שאתה מוכן לדבר איתם".
-"איזו מתנה? אנחנו רוצים שקט בדרום, לא?"
-"נו באמת, מה אתה מציע. תן משהו ריאלי וסביר. חשבתי שאתה איש חושב. אתה כל הזמן מקטר אוטומטית. אני עצמי נגד מלחמות. ראיתי 'ואלס עם בשיר'. אבל אנחנו במצב לא נסבל. אף מדינה לא תסבול שיורים באופן קבוע על ערים שלה, וצריך לעשות משהו. מה אתה מציע, למשל?".
-"צריך להגיע להפסקת אש איתם"
-"כן, הבנתי, אבל מה אתה מציע?".

אתר עדויות מהמתרחש בעזה. מה שבערוצי הטלויזיה ובעיתונים לא במיוחד רוצים לדעת.

פוסט יפהפה של בחורה שאיני מכיר: תמונות אנשים ישנים באוטובוס

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • הגיהאד השמאלני  On 9 בינואר 2009 at 12:32

    סוף סוף התפכחת וקיבלת שכל מה שלא קרה לך מאז
    שאביך הימני ומשפחתך הזעיר בורגנית הימנית הקיצונית הצביעה גנדי.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 9 בינואר 2009 at 12:42

    שנון
    עם מי דיברת בדיאלוג?

  • בעז יניב  On 9 בינואר 2009 at 12:45

    לפי הכמות פעמים שהאשימו אותך מתחילת המלחמה בשתיית אספרסו אתה בטח לא ישן כבר שבועיים ובכלל נמצא במנת יתר מטורפת של קופאין, כל הכבוד שאתה מצליח עדיין להקליד עם כל הרעידות האלו בידיים משתיית יתר של אספרסו.
    🙂
    דרך אגב קצר ארוך או כפול?

  • ינון  On 9 בינואר 2009 at 13:46

    של תעשיית הקפה העולמית, להעלות את המודעות לתוצריה המרירים.

  • דורון  On 9 בינואר 2009 at 14:12

    לזכותי יאמר שכבר כשהתוודעתי לדמותך הכה יחודית בשיח-העכשווי-הפוסט-משהו-עם-נגיעות-של-טיפה-ירוק-בפורמט-של-מיצג-המגנה-את-עצמו לפני שנים רבות חשבתי שאתה לא מאור גדול. אני שמח לבשר לך שאני עדיין מחזיק בדעתי.

  • מאוכזבת  On 9 בינואר 2009 at 14:22

    אז זה אומר שבסוף לא תתגייס לחמאס כדי לעזור לצדיקים האלה נגד החיילים הנאצים?
    אה, כרגע מסרו לי שדווקא היית מוכן, אבל הם אמרו שהם לא מגייסים קוקסינלים שמקבלים מכות ממשורר (משורר!)

  • X  On 9 בינואר 2009 at 14:31

    מעניין אותי להבין: במשך 8 שנים תמימות ספג הדרום קאסמים וטרור ובהלה ושום הפגנה לא התקיימה מצד השמאל הרדיקלי שאתה משתייך אליו. דממה. אף מלה. כל מיני הפגנות יכולות היו להיערך בעניין זה: הפגנה שבה מציע השמאל לדבר עם החמאס, למשל, לחתום עימו על הסכם כדי שייפסק ירי הקאסמים, הפגנה שבה השמאל מזדהה עם סבלם של תושבי הדרום, למשל, שבשום אופן לא עומדת בסתירה לשום משנה רדיקלית אחרת. והנה פרצה המלחמה הזאת הארורה (והצפויה) ואופס – במין התנייה פאבלובית שכזאת הסמול (חלקו לא כל "השמאל") אץ רץ ו"מפגין". מפגין צעקנות, ריקה וחסרת תוכן.
    אף שאני נגד המלחמה הזאת אין לי שום רצון ליישר קו עם האחים המוסלמיים, למשל, שמפגינים בקהיר, אין לי חשק להחליש את משטרו מוברק (שהוא לטוב ולרע עדיף) ואת משטרו עבדאללה בירדן – (מוסלמים תמיד "מנצחים" בבחירות דמוקרטיות כדי להשליט אחר כך דיקטטורה של איסלם) גם אין לי חשק ליישר קו עם האנטישמים הללו שמכנים עצמם אנטי-ציונים שמפגינים בכל מיני כיכרות ברחבי העולם בעיקר באירופה ובריטניה. גם אין לי חשק להתנכר לתושבי הדרום, אין לי חשק לתת להם הרגשה שדמם פחות אדום ושסבלם פחות חשוב – כי זה המסר שהם יקבלו מהפגנה כזאת, זאת תהייה פרשנותם ובצדק; זכור לי היטב עדיין הפחד הנורא שסבלנו בימי מלחמת המפרץ.
    קשה מאוד להתשחרר מהתחושה שהסמול הזה הקטן והצעקני (חלקו לא כולם) עסוק יותר מדי בעצמו ובצדקנתו הטהרנית הבלתי סבירה ובלתי הגיונית. בעליל

  • מוקי  On 9 בינואר 2009 at 14:31

    רעיון מצויין, נפתח את המעברים להברחות נשק, נבטיח להם חסינות מלאה ונצפה בהתלהבות איך הם משתלטים על הגדה, רוצחים את אנשי הפת"ח בהמוניהם ומשליטים שלטון טרור גם על החלק של העם הפלסטיני שנהנה מתקופה טובה יחסית.
    כל כך ברור שאנחנו צריכים לבגוד כך בפת"ח ולהקריב אותם על מזבח השקט קצר הטווח שלנו, אחרי הכל אם הם היו מטומטמים מספיק כדי לסמוך עלינו וללכת איתנו לתהליך מדיני, הרי שזה לגמרי מגיע להם.

  • אסנת  On 9 בינואר 2009 at 14:49

    אולי מישהו עם מבטא ערבי ותמונות מעזה יוכל להסביר לך את זה טוב יותר.

    האמת, לא ממש אכפת לי אם תשתכנע או לא. קח את זה בתור תרגיל אינטלקטואלי גרידא. אמרו לי שאתם בשמאל כולכם אינטלקטואלים, אנשי רוח, הוגי דיעות ומשוררים.

  • בן  On 9 בינואר 2009 at 15:16

    העלאת המנדטים של ברק זאת הסיבה לכל המבצע הזה, לדעתך?

  • דובי  On 9 בינואר 2009 at 16:42

    צ'יקי, החמאס לא רוצה לדבר איתך (או לפחות לא עם נציגיך בממשלה). מה אתה מציע, אם ככה?

  • יעלה  On 9 בינואר 2009 at 16:53

    זה לא בשביל העלאת המנדטים של ברק. צ'יקי סתם מבלבל במוח. זו תופעת לואי ידועה של קפאין.
    המלחמה הזאת היא כדי להשיג יותר בטחון והיא גם מצליחה.
    אחרי שהבטחון היה רק בשדרות, יש עכשיו גם בטחון באשקלון ובאשדוד ובנתיבות ובגדרה.
    אתמול הבטחון התפשט ממש עד נהריה.

  • נמרוד  On 9 בינואר 2009 at 17:17

    אבל מה, התפרסם בוואינט. שחקת אותה אחי, פרסמת בוואינט. אתה בפור של שתי נקודות על שמואלוף.

  • דורון  On 9 בינואר 2009 at 17:36

    יעלה, את מדהימה. האירוניה המושחזת שלך פשוט פגעה בול. הרי ידוע שטילי הגראד שהגיעו עד אשקלון נוצרו מתוך רביית בתולין של אדמת חמרה (יש לבטא המלרע) מהסוג המצוי רק בעזה בשילוב(!) עם פצצת הטונה הראשונה של צה"ל. התופעה המדעית המרתקת הזו יצרה מאגרים תת קרקעיים של מאות טילים, שהופיעו יש מאין בתןך מנהרות תחת בתים, מסגדים, ובתי חולים.

    יודעי דבר אפילו מצ'קצ'קים בלשונם ומספרים שכשאשר השלכנו את הפצצה ובמו ידינו יצרנו את המאגרים הללו, איסמעיל הנייה היה עסוק במחיקת סעיפים רבים השוללים את קיומה של מדינה יהודית בטיפקס. ואף רשם בעיפרון הערת שוליים בכתב יד מסולסל ויפיפה: "לעולם לא אכוון נשק תלול מסלול לעבר ילדים יהודים" בעוד מחזיק יונת שלום בין השיניים.

  • זה שתקוע בפיפטיז  On 9 בינואר 2009 at 18:01

    או שהוא שעשוע אינטלקטואלי של הוגי דעות סמולנים ושל משוררים (משוררים!).
    אבל גם אני לא מסכים עם העמדה שלך.
    ויותר מזה – אני חושב שאני לא מצליח להבין בה דבר מה.

    הרחבתי על זה כאן, אשמח אם תבאר לי:
    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=11789&blogcode=10398098

  • אפריקה  On 9 בינואר 2009 at 18:12

    אבל מה אתה מציע?!

  • שוקי  On 9 בינואר 2009 at 19:11

    מה שכיף במיוחד בתגובות עליהן משלמת מפלגת העבודה, הוא שאחרי שמצטברות כמה מאות מהן אפשר למחוק אותן בין רגע.

  • אחת  On 9 בינואר 2009 at 21:22

    ראבק, תפתח קצת פסקאות, נורא קשה לקרוא את הבלוק המרכזי של הטקסט. באמת השתדלתי, כי עד לשם צחקתי בקול רם

    ובסוף עוד קיבלתי כאן קוד הפעלה
    pnis

  • מישהו  On 9 בינואר 2009 at 23:43

    הרי הם אנשים מסכנים סה"כ. רק רוצים לחיות בשקט. אם לא נתגרה בהם – הם לא ירו עלינו. בדיוק כמו שחיזבאללה התפרק מנשקו והפסיק לחטוף חיילים כשיצאנו מלבנון. אז מה אתה מציע?

  • בנדרור  On 10 בינואר 2009 at 0:35

    אתה יודע שאתה לא הראשון שחושב על הרעיון הפשוט הזה.
    דיברנו ודיברנו והם אמרו שאם רק יהיו להם רובים הם ישמרו עלינו מהמחבלים, ואלו הרובים שרוצחים עכשיו חיילים שלנו, שאגב- אני מבין שהחיים שלהם לא שווים הרבה בעולם הציני שלך.
    אני גירשתי בידיים מעזה יהודים שעד עכשיו אין להם בית בשביל קצת שקט ובתמורה קיבלנו קאסמים.
    דיברנו ודיברנו וחוץ מלקבל את כל המדינה הם באמת לא ביקשו משהו מיוחד…

  • בן  On 10 בינואר 2009 at 10:57

    תודה על התגובה המחכימה. תבונתך השנונה והחריפה תורמת מאוד לדיונים העניינים שקיימים כאן.

    בואי ננסה, ביחד, רק בתור תרגיל דמיוני, להגביה עוף ולהרחיק ראות מעבר לטענות השמאלניות הנדושות, בואי ננסה לדמיין לרגע שאנחנו לא חיים במדינה טוטאליטרית מאוכלסת טפשים שמאפשרת לשר ביטחון לפתוח במלחמה למען אינטרסים אישיים, אני יודע שזה קשה והדבר אומר לפגוע בדימוי החכמה והנאורה על חשבון אחרים שסיגלת לעצמך, אבל קחי את זה בתור אתגר מחשבתי ותחזרי עם טיעון קצת פחות פשטני ממלחמה זה מסוכן או קונספירציית ברק.

    אני מוכן לתת לך את הקרדיט שאת פחות טיפשה ממה שאת נשמעת, את מוכנה לתת לי את הקרדיט הזה?

  • יאצק  On 10 בינואר 2009 at 11:00

    מספיק עם הקשקוש הזה על נתנו להם הכל. זה ממש אהוד ברק בקאמפ דיוויד. לא מפתיע שאותו ברק פיברק גם את הנראטיב הנוכחי.

    הם ביקשו הפסקת אש – לא נתנו להם
    הם ביקשו מעברים פתוחים – לא נתנו להם
    הם ביקשו אסירים – לא נתנו להם

    וגם לא "הבלגנו" שלוש שנים, ובטח לא שמונה שנים. גשמי קיץ מצלצל מוכר? עזה היא שטח כבוש. לא שמונה שנים כי אם ארבעים שנה. האוכלוסיה שלה מורכבת מפליטים שגורשו ב-48' ואחר כך. אני לא זוכר קסאמים 40 שנה. אולי זה היה מוצדק בדיעבד, כי אז לא היו מתנחלים בעזה ולא היו מפנים משם את האוכלוסיה האזרחית (תודה באמת) במפגן של בכיינות קולקטיבית.

  • יאצק  On 10 בינואר 2009 at 11:06

    ועוד משהו: אפשר לחשוב שכל אלו שצועקים "איפה הייתם שמונה שנים" ממש טרחו ובדקו את הרזומה של ההפגנות שלנו במשך שמונה שנים. האמת היא שבמשך שמונה שנים הזהיר השמאל מהאלימות הפלסטינית שמלווית באלימות הצבאית של ישראל, והציע עוד בתחילת האינתיפדה השניה לצאת משם עם הסכם מסודר והכל. אני עצמי זוכר הפגנה באוניברסיטה מסוימת בה קראנו שבעזה ובשדרות ילדים רוצים לחיות (זה היה ב-2005), בזמן שההתלקקות התקשורתית על הדרום עוד לא התחילה, ואף כתב מסורק ומאופר לא חשב לרדת לשם ולראיין ילדים שמשתינים במיטה. אגב אז לא שאלו אותנו איפה היינו חמש שנים.

    מסתבר שגם מוחמד ברכה (ערבי) ודב חנין (חבר של ערבים) ביקרו שם בסוף 2006:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3328690,00.html

    אז זה מה שעשינו שמונה שנים.

  • שרון  On 11 בינואר 2009 at 18:58

    נקווה שלא תצטרך לכתוב פוסט דומה במבצע "שקדיה פורחת". המלחמה הזאת נועדה אך ורק לצרכי בחירות. העיתוי והאנשים אותם המלחמה משרתת פשוט זועקים את זה. החמאס רק יקבל יותר תמיכה ויותר אחדות סביבו כתוצאה מהמלחמה. במקרה הרע הוא באמת יתמוטט ותהיה אנרכיה בשטחים שתיצור קבוצות טרור יותר קיצוניות. בכל מקרה, פחד מוביל לשנאה וזה שמה שאנחנו גורמים בעזה למרות שהייתה לנו ברירה ויכולנו להגיע להודנא נוספת

  • צ'מברלין  On 11 בינואר 2009 at 19:53

    אני באופן אישי מוכן לדבר עם הניה ועם משעל. ויהיה שלום בימינו, כי כידוע שאם יש הסכמים אלו הקוראים להשמדה מיד חוזרים בהם, כי כתוב. מה הםלא קוראים עיתונים?
    מה כבר יכול לקרות?

    ובאופן אישי אני בהחלט רואה את זה חוצפה שהתל-אביביים שותים קפה בעוד לונדון, סליחה, באר שבע מופצצת. שישתו תה

  • ענת  On 12 בינואר 2009 at 16:08

    מצחיק,
    קראתי את הפוסט שלך וחשבתי שדיון סטייל "מה אתה מציע?" יכול להתנהל רק עם אנשים אטומים במיוחד
    ויום אחרי זה היתה לי אותה שיחה (בשינויים קלים) עם החברה של אבא שלי…

  • שמע  On 12 בינואר 2009 at 18:10

    לחלק את הטקסט לפסקאות עם רווח של אנטר או שניים. נורא קשה לקרוא אותו ככה

  • עדי  On 14 בינואר 2009 at 14:34

    לילה טוב

  • יוסף  On 14 בינואר 2009 at 14:38

    שהפתרון היחיד הוא לפנות מעזה את כל האנשים ולהפוך את העיר הזאת למגרש חניה.
    זה לא שאסור לדבר עם משעל והנייה,
    גם עם היטלר היה אפשר לדבר.
    הוא פשוט רצה עוד ועוד.
    זה בטח מוכר לך
    כשאתה מתחיל לאכול סושי ברוטשילד

כתיבת תגובה

