שיר הבחירות שלי – המנון תל אביב – תל אביב חופשיה

זה שיר שכתבתי מזמן. נפגשתי עם המלחין משה זורמן בקפה בשם "אודישן", שמאז פשט רגל פעמיים. זורמן רצה לכתוב קברט. לא ידעתי מה זה כל כך קברט ונתתי לו כל מיני אופציות של שירים שלי. דוקא את השיר הזה, תל אביב חופשיה, הוא בחר להלחין. זה שיר שנכתב לכבוד הרצאה שלי בכנס 96 שנים לתל אביב בבית ביאליק, שבו קראתי אחרי צ'יץ'.

השיר מדבר על השאיפה לעשות דברים אחרת בתל אביב, מתאר מהפכה המתרחשת בתל אביב, נגד אויב עייף וכבד. משה זורמן הקליט על קלטת את הגרסה הקברטית, כדי שאכתוב עוד שירים. אבל הפרויקט נפל כמובן.

כשיצא לי בבירדסונג אלבום בשם חברים טובים (שהדפסתי לאחרונה ושמתי בכמה חנויות למכירה), החלטתי לשים שם את השיר הזה. נראה לי שביום כזה, שבו יכול להיות שבערב נגלה ראש עיר חדש, או לפחות הצלחה גדולה מעבר לכל הסקרים, אפשר לדבר על מהפכה.  

 

השיר

מילות השיר המלאות (אתר הגדה השמאלית)

 

הַשִּׁחְרוּר קָרוֹב,
הַקַּלְגַּס רָפוּף וְיָגֵעַ 
הָרְחוֹבוֹת מַזִּיעִים צֶבַע עַז
הַצַּר הוּא רָעוּד וְצָלוּעַ

כְּתֻמִּים הַשָּׁמַיִם וְיָפִים, 
עֵת תֹּאמְרִי:
תֵּל אֲבִיב חָפְשִׁיָּה !

 

—–

בניגוד לתומכי חנין, אני מקווה שלא יהיה סיבוב שני. אני מניח שנמאס לכולם כבר ממה שאני כותב על הבחירות האלה. ומסכנים הקוראים מחוץ לתל אביב, זה לא מגיע אליהם. מקווה שדב ייקח את הסריה הראשונה. אני רוצה לכתוב על סקס. 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • א'  On 11 בנובמבר 2008 at 20:34

    אתה אף פעם לא כותב על סקס

  • אילנית  On 11 בנובמבר 2008 at 20:40

    אתה גם אף פעם לא עושה סקס

  • יעל  On 12 בנובמבר 2008 at 0:55

    סרטון אדיר:
    האם תל אביב היא העיר שלך?

    http://www.pcon.co.il/v5/utubeItem.asp?id0=107

  • ת"א חופשיה מאידיוטים  On 12 בנובמבר 2008 at 7:58

    אתה יכול להמשיך עם הסקס (או במקרה שלך – להמשיך לזיין את המוח). אח, איזה בוקר נפלא

להשאיר תגובה

