פרידה\ מל"ן

1.
לאחר שהמשכתי מובס
הבהבו רמזורי-הולכי-על-שתיים
הבהבו שולחנות הפורמייקה
הבהבו המאפרות הריקות
הבהבו חנויות שמלות הכלה
הבהבו הפקחים
שהעירייה שולחת לסגור פאבים
הבהבה מוכרת הפיצה
הדבר היחיד שלא הבהב
היה רגע
מאחורי וילון אפור ודק.
 
 
2.
הייתי יותר מדי גבוה בשביל האהבה הזו
הייתי יותר מדי עבה בשביל האהבה הזו
ועכשיו זה צריך להפסיק
אני רוצה לשרוט, אבל אין לנו כבר קירות בשביל זה.
המראות שלך נופלות כל הזמן בגלל הדבק המשרדי הזול
כל הקיר שלך מלא צלקות בגלל הדבק המשרדי הזול
חלק מהמראות החזרת לקיר
סדוקות, מעוכות בצד למטה.
את אלה שנשברו לגמרי
שמת בפח.
דרך החרכים בחדר המדרגות שלך אפשר לראות עד כמה בגין שבור בלילה
ובבוקר – שמש דקה ושמנונית כקומוניקט יחצנות.
הייתי צריך לזרוק את המפתח מתחת לדלת
השנה העברית החדשה מתחילה
ויש גבר ששכח לקחת סולם.
היתה שניה שחשבתי שאת מכוערת
כשעמדת ליד הארון הגדול
אהבת חלק בגב שלי, ליד הכתף, שתמיד חשבתי שהוא מיותר
אלוהים, הבט – גבר יהודי ללא סולם מהלך בכרם התימנים!
ויש כל כך הרבה מקומות לטפס אליהם
על גב סוס אציל, נימול, הוא שב אל צידי הרחוב הראשי
של העיר העברית הראשונה, בלי יבלית ומק"י
קבלו אותו – צ'יקי.
אני נמצא בכל מקום שבו בצלוחית עגולה
הניחו העובדים סוכר חום, סוכר לבן וסוכרזית
אַת סוכר לבן בטעם דגים מעושנים הקופצים מהקופסא ואומרים
אחריות.
 
 
3.
השושנים הכתומות שקניתי
בשוק הכרמל מריחות כמו כוס
מעל ביתך עננים אפורים
חסרי ריח, חסרי צבע,
אבל לא ינבלו
כמו מדד הנדל"ן
חסר ריח, חסר צבע
לבנה של רָע מכונף ויציב.
 
4.
התאַמְנו כמו בנק לאוברדראפט
כמו פשפש חתיכי לספה ישנה
צעקת כשהחזקתי חתול כאילו היה ארנב
והורדתי אותו מהמיטה
"לא".
 
5.
אשה יפה בג'יפ גדול
ולי אין ג'יפ
ולי אין אישה
אני לא יפה
לא, אני לא יפה
ברחוב מרמורק
 
 
6.
אני שוב רווק
פח זבל ריק
עם ניילון כחול של העיריה
אבל ברחוב ראשי
 
 6-7 אוקטובר, 2008

 

 

 

Both comments and trackbacks are currently closed.
