צאלה כץ ז"ל פאנקיסטית: היום בשמונה שירת מעין בקול הקמפוס

בעקבות הצלחת הגליון האחרון של מעין ו"עין הכמהין" של ואן נויין, תשודר היום שעה שלמה של תופינים מתוך מעין בקול הקמפוס 106 אף אם בתוכנית של "דון ויקטור" הידוע לשמצה.

מתארחים באולפן: ואן נויין, א.ב. דן, נעמה גרשי, צ'יקי ואמיר נעמן.

בתוכנית יקראו משירתם ומשירי משוררים אחרים ממעין:

שירי ארצי (אין קשר לשלמה ארצי), איגור זאק ז"ל, צאלה כץ ז"ל, יואל הופמן, אורית גת, באיו קמר, שלמה "גיטרה" מזרחי, ליאור ווטרמן ויונתן לוי, שוהם מנלה, דניאל ג'ונסטון (תרגום: יהושע סימון), דנה פרנק, יוני רז פורטוגלי ועוד

חמישי ב-20:00 "עם ישראל High" מגיש: דון ויקטור. מפיק: אודי ניב.

 

מאפריל עד יוני, מדי יום בין 2 בלילה ל5 בבוקר שירים מתוך מעין משובצים בין השירים, יוזמה של ליאור רחמני הי"ד.

הקלטנו את התוכנית אתמול וזה נשמע לי אחד ממשדרי הרדיו הקיצוניים שתשמעו במהלך חייכם. בלי ראיונות, בלי קשקושים, א.ב. דן הלחין במיוחד שיר של ואן נויין בשם "שיר ללא שם" ומבצע אותו לייב. אני עושה קולות ספונטניים. חוץ מזה, נעמה גרשי מקריאה את "סופרפארם" של צאלה כץ ז"ל, כשאני בגיטרה באווירת פאנק (התוצאה לא נשמעה פנקיסטית ברדיו, הגיטרה מאוד חלשה). מאוד מומלץ.

 

—-

למי שחשב שישראל היא מדינה דמוקרטית: תיעוד של האלימות נגד עיתונאים שסיקרו את ההפגנה בציפורי\ספוריה באירוע הנכבה. משהו שלא תראו במהדורות החדשות הבלונדיניות של ערוץ 2 או 10.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יוני  On 15 במאי 2008 at 13:07

    וואו רועי ארד

    גם צאלה כץ וגם אתה מתייחס לבעית האלימות של שוטרים
    ממש תל אביב המתקדמת

    מרוב שאתה וחבריך שבויים בפיקציות ודמיונות אתם שוכחים שאותם שוטרים מסכנים נשלחים להתמודד עם דילמות לא פשוטות- עם משימות שלא אתה ולא חבריך הדמיוניים נאלצים להתמודד איתם
    כי מאוד נוח לשבת בפאבים, לזיין את חצי העיר ולכתוב שירה
    או שירה מדומה
    או שירה חמימה
    ומאוד לא נוח להכות ערבים, נכון?

  • צ'יקי  On 15 במאי 2008 at 13:25

    אם מדברים על נוחות, נראה מהוידאו שהיה להם די נוח להכות את העיתונאים.
    אם יש לך אלה ורובה ולצד השני אין, מה הבעיה?
    נראה דוקא שלעיתונאים החבולים, לבחור שהיכו בו בקרחת יער, היה קצת פחות נוח
    והבעיה העיקרית היא עם המפקדים שלהם.

  • יוני  On 15 במאי 2008 at 13:37

    זו כבר אמירה שחוקה ובנאלית עד מאוד

    זה לא השוטרים…אלו המפקדים שאשמים וכו' וכו'

    בסופו של דבר אתה לא עוצר אף פעם לשאול את עצמך מה היה קורה אילו הם לא היו מבצעים את המשימות שלהם?

    אני לא מצדיק אלימות בשביל האלימות ואני תפקידי לא לנגב לאף אחד את הדמעות אבל הרבה פעמים אין חלוקת תפקידים ממש ברורה שם מי עיתונאי ומי פרובוקטור
    לבוא מול חייל/שוטר בזמן שהוא מנסה לפזר אנשים ולצייץ באוזניו אני עיתונאי אני עיתונאי ותוך כדי לעמוד בדרכו ואולי אפילו לדחוף קצת זה לא מקובל בעיניי

  • מאיר  On 15 במאי 2008 at 14:09

    יוני,
    "גם צאלה כץ וגם אתה מתייחס לבעית האלימות של שוטרים " (יוני)
    כץ דווקא תמכה במשטרה, לדעתי.
    http://katzeela.googlepages.com/police.pdf

    צ'יקי,
    ליאור רחמני הי"ד?!
    יבדל"א?

  • אלון מצוי  On 15 במאי 2008 at 14:42

    לא הבנתי איך כל זה קשור ליום חופש הביטוי ברשת, בעקבות פרשת הדריסה של הבלוגר ייגרמאיסטר

    http://omdimbashaar.wordpress.com/2008/05/15/%d7%90%d7%a3-1-%d7%9c%d7%90-%d7%99%d7%a9%d7%aa%d7%99%d7%a7-%d7%90%d7%95%d7%aa%d7%a0%d7%95-%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%97%d7%95%d7%a4%d7%a9-%d7%94%d7%91%d7%99%d7%98%d7%95%d7%99-%d7%91%d7%a8%d7%a9/

  • צ'יקי  On 15 במאי 2008 at 15:27

    דווקא שאלתי את עצמי: אם השוטרים היו לא מרביצים לעיתונאים היה יותר טוב, היתה פחות אלימות, היו פחות אנשים פצועים, היתה יותר דמוקרטיה.

    השוטרים ניסו לשבור מצלמות כדי שלא יתועדו. הייתי פעם בחויה כזו בהפגנה בתל אביב. השוטרים שברו מצלמה יקרה לדנה לוי האמנית כדי שלא יתועדו מרביצים לילדים.

    אתה מעט נאיבי או שמשקר את עצמך, יוני. זו הפגנה בתוך הקו הירוק, וזו התנהגות גזענית של שוטרים. יש באמת מצבים שאי אפשר לשפוט לגביהם או להטיף, זה לא מקרה כזה.

  • יוסי  On 15 במאי 2008 at 15:44

    פעולה משטרתית אלימה נגד הפגנות לא מספיקה כדי להכריע שישראל לא דמוקרטית. הכיבוש הוא הסיבה.

    יש משהו כל כך עלוב בלקרוא למהדורות חדשות בלונדיניות.

    מן אפסות מחשבתית שכזו. אתה בושה לשמאל

    ולתל אביב

    ולאינטליגנציה

    אוף, אני שונא את רועי ארד

  • צ'יקי  On 15 במאי 2008 at 15:47

    תמשיך אם כך לראות את מהדורות החדשות הבלונדיניות, יוסי. אני לא שונא אותך. מצטער שהעלבתי וכיניתי את מהדורות החדשות בשם בלונדינית, יש כאלה שסתם צבעו וזה לא ממש בלונדיני.

  • בלונדין  On 15 במאי 2008 at 16:22

    אני דווקא מאוד מסכים עם הצירוף "מהדורת חדשות בלונדינית". כל זאת כמובן אם לא כוללים את תכנית "עושים סדר" המצוינת של גל גבאי, שהיא לא בלונדינית ואפילו בעלת מום לא-אסתטי בעליל (והיא גם הגנה על עובדי ג"ג וגם ננזפה בעקבות זאת על ידי אברי גלעד, שתי נקודות!).

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 15 במאי 2008 at 17:48

    יש סוג מסויים של שמלאנים שמלאים בשנאה עצמית. כל כך מתואב לראות תמיד את האלימות של השוטרים היהודים הצבא הציוני ועוד כאלו וכאלו ולא לדבר אפילו פעם אחת על הערבים שרוצחים בנו. חוץ מלהבין את החיים האומללים שלהם שבגללם הם כאלו אלימים.
    אני באופן אישי בז לך ולכאלו כמוך והאמן לי שאני רחוק מרחק ניכר מהימין.
    את כל המפגינים שם הייתי מכניס למשאית בקר ומעלים אותם לאיזה חור מלא בערבים רעים שהם היו מתחננים שיגיע איזה מגבניק כזה חמוד עם אמ-16 ויוציא אותם לאמא שלהם לארוחת ערב עם שוקו ולחמניה.

    אני מניח שגם אתה היית מתחנן על חייך הרוחניים.

  • ערדי  On 15 במאי 2008 at 18:21

    אני לא שונא את צ'יקי, אני סתם חושב שהוא קשקשן. אם פיזור הפגנה באלימות מוגזמת הופך מדינה ללא דמוקרטית, אני לא מכיר דמוקרטיה אחת בעולם. יש לך אולי אחת להכיר לי?

    לא מפתיע שאתה לא מסוגל להבין מה המשמעות של ההפגנה הזו ואפילו התגובות בדף היוטוב שאתה מקשר אליו לא מצליחות להעביר לך את ההקשר שבו נתפסת ההפגנה במרחב שמחוץ לקו הפרילנד-מינזר ומה הדעה הכללית שם לגבי נוכחות יהודים בין הירדן לים התיכון.

    צ'יקי וחבורתו לא חיים בבועה הקלישאתית – בועה מתפוצצת מסיכה, לא כל שכן מפגועי התאבדות יומיומיים משך שנתיים. הם חיים במעבדת החלל הישראלית, מקום בו הם מקבלים אותות מהמציאות שמתרחשת ברחוב שלהם רק אחרי שעוברים דרך תחנות ממסר של אינדימדיה לגארדיאן לניו יורקר ל"הארץ" ל"העיר" וחזרה לשדרות חן.

  • צ'יקי  On 15 במאי 2008 at 19:33

    אם אתה סבור שבמדינה דמוקרטית מותר לשוטרים להרביץ לעיתונאים ולחברי כנסת בלי לקבל כל גינוי בתקשורת, יכול להיות שיש לנו סטנדרט אחר.

    לבלונדין, אני חבר של גל גבאי מגיל 15 שלי, התחלנו יחד ב"כל הנגב". היא אחלה בחורה. בוודאי שלא התכוונתי אליה. אני לא רואה טלויזיה, אז אולי יש עוד טובים. אני אוהב את אורן נהרי

    לאדם בלי השם, היו כבר מנהיגים בהיסטוריה שהעמיסו אנשים על משאיות בקר. יש לזה אפקטיביות מסויימת: אני ודאי שותק אם היית מעמיס אותי על משאית בקר, ומפסיק לכתוב את מה שאני חושב. אבל יש אנשים שלא היו שותקים. על כל פנים, אני הייתי אז חוזר בי ואומר שישראל דמוקרטית. חוץ מזה פטריוט גדול ואמיץ כמוך, ששם אנשים על משאיות, צריך לדעת שכותבים מתועב ולא מתואב.
    על כל פנים, בינתיים ישראל היא אכן דמוקרטיה בלונדינית (אולי אפילו 'דמוקרטיית הבלונדינים', ואני יכול לכתוב מה שאני חושב. כי אני גבר לבן (ואפילו בלונדיני בעצמי) יהודי מעמד בינוני תל אביבי.

  • שמר  On 15 במאי 2008 at 20:01

    תחליט במה אתה מתעסק לקחת יות רמדיי ואתה עושה מעט מדיי בשביל לעסוק במוסיקה, אמנות, פוליטיקה, ספרות, עריכה וברברת
    עושה רושם שהכי מתאים לך להיות כתב פוליטי ולהמשיך משם לפרשן פוליטי שמאלני, אתה כנראה עוד לא מגובש מספיק, ילד, כשתתבגר יסתדרו לך העניינים.

  • ערדי  On 15 במאי 2008 at 20:53

    כלומר במדינה דמוקרטית התקשורת כותבת על מה שאתה רוצה, מנקודת מבטך? כנראה שבאמת "יכול להיות שיש לנו סטנדרט אחר".

    לגבי "בלונדינית", זה מביך. תשמע, יש גבול כמה אפשר לסחוב את הדחקות של תרבות מעריב משנות התשעים. היה לזה חן, לפני עשר שנים. אותם יס"מניקים רבים עם אנרכיסטים בלונדינים כל שישי בבלעין, אם זה מרגיע אותך.

    אתה מבקר את התקשורת, בצדק, שהיא אטומה לכל מה שמחוץ ליהודים מהמעמד הבינוני בגוש דן (על "גבר לבן" אני רק אגיד שמצחיק איך אתם מיבאים קומפלט את כל הקלישאות שלכם מחו"ל. למה, מתי שמואלוף לבן פחות ממך?), אבל אתה עושה את זה מעמדה של אחד שמכונס הרבה יותר, ביהודים ישראלים שגרים במתחם מצומצם בתל אביב ועובדים בתקשורת. אם היית פתוח באמת למה שקורה מחוץ לקבוצה שלך, היית אולי קורא את התגובות בדף שקישרת אליו ורואה מה ההקשר של ההפגנה בעיני חלק מהצבור הערבי בתוך ומחוץ לישראל.

  • צ'יקי  On 15 במאי 2008 at 21:37

    לא חושב שהתקשורת צריכה לסקר את נקודת מבטי , היא לא חייבת לי דבר, אבל אם אתה חושב שמקצועית הכאת-עיתונאים על ידי שוטרים אינה אייטם, אז אנחנו לא מסכימים.

    אני לא חושב ש"מהדורות חדשות בלונדיניות" זו קלישאה נפוצה. על כל פנים, היא לא נמצאת בגוגל, כך שהיא לא שחוקה כמו שאתה סבור או טוען. מלבד זה, זו דרך עלובה להתמודד עם טענה ב"נמאס כבר מהטענות האלה", שכתבת גם לגבי הטענה שלא החיילים אשמים, אלא המפקדים. זו טענה ידועה, אבל היא לא הופכת לפחות חזקה בשל כך.

    על כל פנים, הטענה שאני מכונס מעידה שאינך מכיר אותי – אתה מוזמן לקרוא את הנושאים שאני מתעסק בהם בבלוג הזה, שאינם מעידים יותר מדי על כינוס.

  • ערדי  On 15 במאי 2008 at 22:12

    אני לא חושב שזה אייטם יותר מאשר הכאת לא-עתונאים, ובכלל, התקרית בצפורי כן סוקרה:

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/981718.html

    לגבי חיילים ומפקדים, זה לא היה אני. ההערה על "בלונדיניות" היא פחות על הרעיון, שגם אתו אני לא מסכים בכלל, ויותר על הקלישאה של המלה "בלונדיני". (הסופר שאני הכי אוהב הגדיר פעם את הכתיבה כ"מלחמה נגד הקלישאה")

    אני לא מכיר אותך, אבל בד"כ קורא אותך. אתה מתעסק בהמון נושאים, אבל, בלי להעליב, נראה שהכל בקונצנזוס של מי שכותבים ב"רשימות". זה אולי הפוך מרוב האנשים בישראל, אבל עמוק במיינסטרים איפה שאתה נמצא. לא ככה?

  • מיכל  On 15 במאי 2008 at 23:03

    בלי להגיע לתקשורת. על זה צריך להעיף אצת שר המשטרה.

  • צ'יקי  On 16 במאי 2008 at 0:22

    סוף סוף מישהו אומר לי שאני בקונצנזוס. הלוואי ואתה צודק.

    באייטם בהארץ אין דיווח על הכאת העיתונאים השיטתית. קראתי אייטם אחר איפהשהו, שעסק נושא כבדרך אגב, שהראו לשופט חומר חסוי והוא החליט לשחרר את העצורים הערבים. אבל לא היתה שאלה מדוע הרביצו לעיתונאים באופן שיטתי, האם זו הנחיה של מפקד בשטח או של פיקוד עליון יותר. זו פשלה עיתונאית.

    לגבי ההצמדה שלך לטוקבקיסט אחר, אני מצטער. טעות שלי.

  • גלעד  On 16 במאי 2008 at 0:33

    הכל סבבה, אבל הי"ד? אתה בטוח שאתה יודע מה זה? לא ברור הקונטקסט וזה גם בטח לא מצחיק

  • צינסקי  On 16 במאי 2008 at 6:36

    רק קצת דמוקרטי. והחדשות אכן בלונדיניות, גם אם לפעמים בלונד-צבוע.
    הגיע הזמן שיפסיקו (כל יודעי האמת) להכריז בלעדיות על אהבת המדינה. אין קשר בין זה לבין חופש ביטוי, דמוקרטיה וכו'.

  • ד  On 16 במאי 2008 at 9:11

    שאפו על הפוסט, ושאפו על ההתמודדות עם המגיבים. סוג הטיעונים של הימין הקיצוני, של "אנחנו מכירים ערבים ואתה גר בתל אביב" הוא כל כך מעצבן. כאילו שמי שגר בעפולה, בבאר שבע או באילת לא "מכיר ערבים" בעיקר ממהדורות החדשות הגזעניות, או לכל היותר מהבן של השיפוצניק ששר "בילאדי בילאדי". וזה לדעתי הבלונד האמיתי, התפיסה של הווילה בג'ונגל ושל כל העולם רוצה להעלות את היהודים על משאיות בקר ואין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות בקשר לזה. אני מתערב איתך שהאנשים האלה מעולם לא "הכירו ערבים" בבילעין שלוקחים להם את האדמה, או ערבים בנגב שמתים כי אין שם מרפאות, או ערבים שמפגינים נגד הגדר שהם דווקא לא גרופי'ז של החמאס. אבל כמובן שהוא מכיר רק ערבים שמצטלמים יפה (כלומר עם סרט ירוק על הראש ובאזוקה ביד), ולכן אלו הערבים ה"אותנטים" היחידים, כי הוא לא גר בתל אביב.
    בקיצור, אני חושב שהניסוי של לאפשר תגובות לפוסטים פוליטיים נכשל.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 16 במאי 2008 at 13:00

    והקטע המפגר באמת הוא שאלימות (פעם במאה שנה) נגד מתנחלים היא "מלחמת אחים" וסוף העולם, והם עוד שואלים את השמאלנים למה הם לא פותחים את הפה אז להגן על אחיהם המסכנים שמקבלים ווילות מסובסדות. כאילו שמתנחלי-טפילי תפוח וקריית ארבע לא צוהלים וחוגגים כשילדים בבלעין מאבדים עיניים בגלל המג"בניקים הקשוחים שקיבלו אם-16 חדש ומצוחצח, או כשהמשטרה יורה נשק חי על מפגינים בטייבה ומפה לשם רוצחת כמה מהם עם כדורים בגב. "ומה עם הפיגועים" הם שואלים, כאילו לחנוק את עזה כלכלית זה לא פיגוע, וכאילו 500 מחסומים בתוך הגדה זה לא פיגוע, וכאילו "הפעלת לחץ על אוכלוסיה אזרחית" זה לא פיגוע.
    שילכו להזדיין. חבל שהפרטיזנים הקומוניסטים שיחררו את סבתא שלהם.

  • יעל  On 16 במאי 2008 at 16:20

    אף פעם לא התעניינתי בפוליטיקה
    אבל הייתי חייבת לציין שאני שונאת את השם שמר,
    אני בעד השם צ'ינסקי או אפילו ד' שהיא רק אות אבל אין לי שום דבר נגדה.

  • המחסל  On 16 במאי 2008 at 16:34

    על התגובה שלך את ראויה למות.

  • טל  On 16 במאי 2008 at 19:31

    ממליצה גם לקרוא עדות ראיה של מישהו שהיה בהפגנה ומתאר מה קרה שם

    http://hagada.org.il/hagada/html/modules.php?name=News&file=article&sid=5995

  • אפרת  On 16 במאי 2008 at 21:55

    ערדי כותב על "הדעה הכללית שם לגבי נוכחות יהודים בין הירדן לים התיכון" וממקם את ההפגנה לציון הנכבה בהקשר של שנאת יהודים

    הנה פרט מידע שכדאי לדעת לפני שמסיקים מסקנות שמקורן בפחדים שלנו ולא במציאות

    בהפגנה הנל היתה גם נוכחות של תומכים יהודים
    כולל דוברת יהודית על הבמה

    המשתתפים היהודיים התקבלו כמובן בחום ובברכה
    כך שאם הפחדים של חלקנו מובילים אותם להאמין שכל העניין הוא בשנאת יהודים/ רצון למחיקתם
    אני ממליצה לבדוק יותר טוב
    אפשר אפילו לנסות בעצמכם
    ולראות שערבים – גם כשנאבקים על זכויותיהם – אינם נושכים

  • יעל  On 16 במאי 2008 at 22:23

    בטח קוראים לך שמר.
    אני לא רוצה למות

  • המחסל  On 17 במאי 2008 at 8:18

    איזה שטויות.
    מי שכותב\ת תגובות שטותיות לא ראוי לכתובן.

  • יוסי  On 17 במאי 2008 at 15:00

    מצטער על השנאה. יש כמה כמוך שפשוט מטרידים אותי נורא.

    פעם חשבתי שהצלחתי להבין למה. חשבתי שבדיוק כמו בני ציפר בעצם כל הכתיבה שלך היא נסיון להגיד שאתה מיוחד ועליון.
    למשל, השוטרת בגבול מצרים שהיתה נחותה ועצבנית וכועסת, ולעומתה אתה היית מבין ומקבל והתייחסת אל הכל בהומור ובחיבה ובסלחנות.
    אבל בעצם זו בדיוק הדרך להתייחס, כמובן. ואני יכול לראות את עלי מהר, מלך מלכי המלכים, כותב משהו רך וחד על אותה השוטרת. אז מה מטריד אותי בך כל כך?
    אתה גם לא בדיוק כמו ציפר, כי הוא מלא שנאה כלפי הזולת שהיא בטח נובעת מאיזושהי בושה ושנאה עצמית שהוא סוחב איתו. אז מה מעצבן אותי בך כל כך? לא יודע. זה מאוד מסובך.

    גם אני, כמו מגיב אחר, חיבבתי את גיאגיא וצ'יקי בשנות התשעים, כנער. היום רועי מטריד אותי מאוד. ומאתגר. כמו יאיר לפיד.
    אני לא מחמיץ אף פוסט, ואני מנסה כל הזמן להסביר לעצמי מה בדיוק כה מטריד אותי בו. בטח אני לא היחיד שקורא כאן מסיבות כאלו, נכון?

    רבאק, מי עוד יכול לגרום לי לכתוב בעד שוטרים מכים ערבים?

  • צ'יקי  On 17 במאי 2008 at 15:51

    הפרשנות שלי לשנאה שלך אלי, היא אחרת. לדעתי אתה לא שונא אותי, אלא מרגיש אלי משיכה חזקה. למרות שאולי אני טועה. אבל זה קרה לי פעמים רבות עם אויבים כביכול

    חוץ מזה, בקשר לכתיבה פרובוקטיבית: בטקסט שאתה כותב במקום לא מרכזי, אתה חייב לעצבן כדי להיות קיים. זו אסטרטגיה בסיסית של כותב. באופן עקרוני, אני אדם מאוד שליו, נהנתן ומבסוט מישראל. אני כמעט ולא מדבר על פוליטיקה, וכשבשולחן שאני יושב בו נכנסים לאוירת דכדוך, אני קם והולך כדי לא לפגוע במצב רוחי. אבל כשאני כותב, אני מרגיש שהעמדות הביקורתיות לא מקבלות מספיק מקום בתקשורת. ולכן כותב את זה בבלוג. הייתי שמח מאוד לא לשים את הלינק למכות בבלוג שלי. לא היה לי כח לראות את הסרט הזה.

    על כל פנים, כפי שציינתי, אין לי בעיה עם אותה נוטרת גבולות שהתעללה בי. סך הכול יצא מזה סיפור נחמד. אני מניח שהיא מקבלת משכורת כל כך גרועה במעבר המופרט הזה ואין לה תנאים סוציאליים, שזה מעט ההנאה שלה. הבעיה היא שבאופן סיסטמתי מפריעים לישראלים שנוסעים לסיני. כתב על זה גם עיתונאי של 24 שעות שהתעללו בו.
    מה לעשות, לא נעים כשמתעללים בך בגבול. אבל ניסיתי לעבד את החוויה הרעה הזו כך שתיזכר כאנקדוטה נחמדה, ואני חושב שהצלחתי פחות או יותר

  • חצב  On 17 במאי 2008 at 16:14

    וגם את המגיבים המלומדים: מדוע ברחוב בר אילן בירושלים, כשהיו ההפגנות של החרדים בעד סגירת הרחוב, השוטרים לא פיזרו את המפגינים בגז מדמיע? השוטרים לא אסרו מפגינים חרדים ולא רדפו אחריהם? מדוע השוטרים רודפים ומאיימים על מפגינים יהודים שמאלנים? ומאיימים על מפגינים ערבים?
    האם יהודי דתי עם זקן וחליפה שחורה מעורר
    בשוטרים יראת כבוד ולכן הם לא מרביצים לו?
    אם הייתי מתלבשת כיהודי חרדי האם הייתי מעוררת בהם יראת כבוד?
    האם הם היו מתייחסים בכבוד לשייחים הערבים? אם גם הם היו לובשים חליפה שחורה ולהם זקן וגם כיפה לבנה גדולה על הראש?

    אגב: מי שאומר/כותב בעד ההבנה להכאות, לרדיפות ולגז המדמיע בטיפול בהפגנה הזו ומוסיף שהוא ממש לא ימני ואפילו שמאלני: אל תאמינו לו. הוא מתחזה.
    הוא בטח מאלה שאומר את המשפט האלמוות: רבים מידידי הטובים ביותר הם שחורים/יהודים/נכים/ערבים/שמאלנים/ימניים

  • צ'יקי  On 17 במאי 2008 at 16:57

    אני שמח שהם לא הרביצו לחרדים. אגב, לא אתפלא אם הם הרביצו גם לחרדים. בימינו אין כבוד ליהודי זקן עם חליפה. אולי אני נשמע שמרן, אני סבור שצריך להיות כבוד לרב זקן עם חליפה ולשייח מבוגר. כי יש חשיבות לגיל

  • יעל  On 17 במאי 2008 at 17:02

    מי שמך לדון אותי לחיים או מוות?
    או אפילו להחליט בשבילי מה לכתוב?
    כל זה מוכיח שקוראים לך שמר
    ואין לי שום דבר נגדך או נגד אף אחד אחר, אני בעד קצת פרופורציה

  • ערדי  On 17 במאי 2008 at 19:39

    רועי, ודאי שאתה בקונצנזוס – אם אני לא טועה אתה עורך בעתון שמיועד לאליטה הכלכלית הישראלית, אושיה בברנז'ה התקשורתית-תרבותית הישראלית, מקבל במה בכלי התקשורת הנפוצים בארץ מתי שאתה רוצה, וכשהתחשק לך פעם, כדחקה רגעית, להופיע בארוויזיון לא התקשית לסדר שתישלח לשם כנציג ישראל. אתה המקבילה של שנות האלפיים לפוליטרוק של מפא"י, אם חושבים על זה 🙂

    קשה לטעון שדעות השמאל-רדיקלי האלו מוציאות אותך מחוץ למיינסטרים. זה לא שאתה מביע אותן ממקומך ביציע של בית"ר ירושלים. אתה מביע אותן בתור אדם שגר במקום מסוים, עובד בתחום מסוים, שבו דעות כאלו מעולם לא הזיקו לאיש. אני חושב שאתה יודע שלו היית מביע תמיכה בביבי במקום בבשארה, היית נתקל בהרבה יותר תגובות שליליות ביום יום שלך.

    אני לא אומר את זה כביקורת. אני מאמין שאלו דעותיך וזכותך לומר אותן. אבל אתה לא יכול לטעון שאתה עושה פה איזה משהו חתרני. תמיד מצחיק לראות ברשימות אנשים מברכים אחד את השני על "האומץ" להביע דעות שמאליות – כאילו לא מדובר באתר שבו הושתקו מזמן שניים שלושה הכותבים המרכז-ימנים שהיו בו.

  • יוסי  On 17 במאי 2008 at 20:01

    ואללה, הקטע עם הארוויזיון גם עיצבן אותי. למרות שהוא גם הצחיק אותי. אני בהחלט נמשך אליך, כמו שאני נמשך ליאיר לפיד או לרוני דניאל. אין מדובר במשיכה מינית כלל, או אפילו בחיבה. עוד לא הצלחתי מעולם להימשך לגבר מינית. אולי בעתיד.

    רמז לחוסר הנחת שלי ממך אפשר למצוא בכך שלא אהבתי את המשפט "כשבשולחן שאני יושב בו נכנסים לאוירת דכדוך, אני קם והולך כדי לא לפגוע במצב רוחי". אני מיד רואה בו אנוכיות ונסיון להוכיח עליונות. אפסים מדוכדכים שכמותכם, אשאיר אתכם להירקב לבדכם בדכדוך השולחני שלכם, ואלך לעשות דברים אחרים שיוכיחו לכם שאני צודק ואתם פחות ושלי כיף ולכם פחות.

    רואים איזה חוסר חיבה בלתי פרפוציונלי? תעלומה.

  • צ'יקי  On 17 במאי 2008 at 20:19

    השוואות טובות נתתם למפא"י וליאיר לפיד: אני לא מתכוון להתנגד אליהן. הלוואי והן היו נכונות. הייתי שמח אם הייתי נאהב כמוהם, או מצליח כמוהן, תוך שמירה על מה שאני חושב או עושה. בפועל, אני באמת מרגיש שאני עושה דבר מאוד מרכזי, לא פחות מיאיר לפיד. ארועים כמו שירת פולגת או שירת המלצריות שהייתי קשור בהם נראים לי כדבר החשוב ביותר לעשות כרגע. ושמח שמישהו עוד חושב ככה. אני בוודאי לא מחזיק בדעותיי כדי לשמור על אזוטריה. אשמח אם דעותיי הפוליטיות או האמנותיות ישפיעו.
    אז אני שמח שהגענו להסכמה שאני מצליח כיאיר לפיד או רוני דניאל

    את זה שאני קם כשיש אוירת דכדוך אתה רואה כנסיון להוכיח עליונות. זו אפשרות, אני רואה בזה ביקורת עצמית עלי שמנסה לשמור קודם כל על מצב רוח טוב ולהנות בזמן שנותר לי לחיות ולא לשקוע בהלך של אבל. זו אסטרטגיה די טובה, שאני ממליץ גם לכם.

  • Mink  On 18 במאי 2008 at 0:36

    זאת פעם ראשונה שאני רואה אצלך ניסוח מפורש לגישת הפרובוקציה. אני חייב להגיד שאני אמביוולנטי לגבי זה. אתה צריך להודות שיש לזה מחיר. הסיכון הוא שייראו בך לעומתניק קבוע שאומר דברים כדי לעצבן או כדי לקבל התייחסות, ואז הדברים שאתה מאמין בהם – כמו מה שעשית בפולגת ודברים אחרים – ייתפסו כגימיק.

    כשחיים ברעם כתב בכל העיר בירושלים את הטור שלו קראו הכי הרבה אנשים. אני יודע ממקור פנימי שהמודעות ממול היו הכי מבוקשות אצל המפרסמים. אין הרבה ירושלמים שחושבים כמוהו ואני מנחש ניחוש לא פרוע שאיש לא שינה את דעותיו בעקבות הקריאה. אנשים פשוט אהבו להתעצבן. הביא להם את הסעיף, הדופק עולה, זה במקום התעמלות.

    ההומור הוא כלי אפקטיבי, הוא מתסכל את הביקורת החזיתית, מבלבל אותה, ובעיקר גורם לה להראות כבדה ומשעממת. זה גם מגביר את הסיכוי שמישהו יקשיב לפרובוקציה. זה גם מה שלא היה אף פעם לחיים ברעם (בלי כוונה להעליב). כן ירבה, אבל כשמדובר באלימות ובאנשים שבועטים להם בראש אז מתישהו נגמר ההומור

    כנראה שבשורה התחתונה זה עניין של אופי. אני פשוט לא פרובוקטור – אין לי את זה. אני יכול לעשות דברים די קיצוניים אבל כשזה מגיע ללהגיד דברים לאנשים שיעצבנו אותם דווקא, יביאו להם את הסעיף, אני מעדיף ללכת לסתום את הפה וללכת למקום אחר. זה קרה לי בשוק הכרמל בשבוע שעבר שהמוכר לא הסכים למכור פלפל ירוק חריף לאיזה סיני בשתי יחידות ואז אמר לו לך תאכל חתולים, לך מכאן. האשה לידי אמרה לא יפה אבל אני סתמתי פי והלכתי משם עם הסיני

  • צ'יקי  On 18 במאי 2008 at 2:31

    הנה, גם אתה משתמש בפרובוקציה כשאתה מדבר על הפלפלים. בחרת מקרה קיצוני כדי להביע את עמדתך ולצייר את עצמך. אני לא אומר דברים רק כדי לעצבן. אבל אני מתמקד בדברים קיצוניים יותר ומובהקים יותר. גם לגבי האירוע בפולגת – בוודאי יש לך ביומיום עוד המון דברים מקוממים, אבל בחרנו (אני, שלי, מתי ושולה) להציב את פולגת כסמל

    אגב, גם אני פחדן כמוך. ולא הייתי אומר כלום למוכרת, אלא נוהג כמוך, וכותב על זה בבלוג. גם כשהמשוררן שנעלב ממה שכתבתי חנק אותי, ברחתי כנשוך נחש להמבורגריה קרובה. אולי יש משהו במה שאומרים המבקרים שלי.

  • מוניקה  On 18 במאי 2008 at 8:38

    מאיפה הקונספציה הזאת שכל התל אביבים שמאלנים? רוב התל אביבים הצביעו לקדימה בבחירות האחרונות, חלקם לליכוד, חלקם לעבודה ומיעוטים קטנים הצביעו למרצ וחד"ש. התפלגות די נורמלית בהתחשב במבנה הדמוגרפי של העיר (כולל יפו). זה כמובן מאוד נוח לרדת על "המרכז" שהוא "מנותק", אבל צריך לקחת בחשבון שאנשים שגרים בפריפריה מנותקים לא פחות, פשוט בעזרת דברים אחרים. אם סטודנט בגילמן מנותק בעזרת ספרים של בורחס, משפחה עם שלושה ילדים מאשדוד מנותקת בעזרת כוכב נולד ועופר שכטר ונאומים של אולמרט ופרשנים צבאיים. הסוג השני של ההתנתקות הוא חמור הרבה יותר בעיני, כי הוא משאיר מראית עין של מחוברות ומציאות אותנטית.
    אז די לניתוק. או משהו.

  • צ'יקי  On 18 במאי 2008 at 13:07

    אני מסכים איתך. הרי אדם שהצביע לאולמרט הוא בוודאי מנותק.

  • מוניקה  On 18 במאי 2008 at 15:14

    כן, למען האמת לדעתי מי שהצביע לאולמרט בזמנו הושפע מהתעמולה השקרית בדבר תהליך השלום (איזה שלום בדיוק יש כשהורגים מאה עזתים בערב אחד וכשמפציצים קניון?) ולכן ניתן לומר שהוא מנותק.

Trackbacks

כתיבת תגובה

