משרוקית כלבים: הרהור על שירה\ הרהור על סקס (תוספת 21:20 הנוער והאנדרטאות)

הרהור על שירה

אני מרגיש כמו כלב בחברת בני אדם, או להפך: כאדם ששומע בטווחי קול מסוימים וחירש בטווחים אחרים, שמסתובב בחבורת כלבים הנענים לצליל משרוקית הכלבים. השירה של המשוררים האלה נשמעת לי כהד עמום, כבליל סמיך חסר פשר ועניין, הליכה משמימה על בטוח. אני פותח ספרי-שירה מכובדים שיוצאים לאור בימינו, ושוכבים עצובים ועייפים, בכריכות סתמיות, על מדף הספרים. מעלעל ומשתעמם. אני לא זוכר מהם דבר כשאני ממשיך הביתה. המשוררים הללו בוודאי יאשימו את כל העולם בכך שרק מאה איש רכשו את ספרם, אני מרגיש חמלה רק כלפי אותם מאה הקורבנות. ומצד שני, את השירה שאני אוהב, שירת הפואטיקה החדשה, נראה שרבים לא מבינים בכלל, היא נשמעת להם כרשימת מלים חסרות טעם. חלק מהממסד המשוררי יגיד שהוא אוהב את מעין, או את תופעת מעין, או נגזרות שלה. לפעמים נדמה לי שהם עושים זאת מתוך נימוס, אינטרס, או מתוך אימה כאילו ייחשף שהם לא מתחברים לצעירים, אבל ניכר שהם לא מבינים דבר, הם לא יודעים איך לקרוא את השירים שלנו, השירה החדשה לא באמת נכנסת לטווח השמיעה שלהם. לטוב ולרע, היא נמצאת במימד אחר. הם כמו קשישים או חנונים שמנסים לזוז במסיבה לצלילי מטאל. הפואטיקה החדשה היא כמו משרוקית כלבים עבורם, הרגילים לדכדכת הבורגנית המצויה. אני לא בא להאשים אותם, או להגיד שהם פחות טובים, אלא מציג תפישה ביולוגית בעיקרה, הקשורה לחצוצרת השמע. אני מכיר את תחושתם מהכיוון השני: אני כמו עיוור שצופה בסרט אילם ויושב בנימוס בחדר. אני מהנהן לשירה המשמימה שלהם, שאיני מבין אותה ואיני מבין איך אנשים מוצאים בה דבר כלשהו. הכול נשמע לי רע במידה זהה (אולי זו טעות להשתמש במילה רע: כי גם ברע יש משהו, מדובר ברמה אחרת שאינה אפילו רעה. שירה רעה דוקא מעניינת לפעמים), אז אין לי בעיה לטפוח על כתף המשורר, לומר מזל טוב אם יוצא ספר וגם כאשר זה יזכה לפרס, ולבריאות עם המשורר קיבל שיתוק או שיהוק, או שילוב בין השניים, ולהיות סימפטי לכולם. אני אולי לוחמני וכעסן בבלוג, אבל במציאות אני אדם סימפטי וחברותי. אני רואה אותנו כמו הרֶמונס (בזמן אמת), ואותם כלהקות קשישים כנסייתיות או כלהקות מחווה עלובות עוד יותר של צעירים ללהקות עבר. אין להם קצב, כיף או יופי, אין להם התנגדות או קוליות, אין להם חוכמה, הצבעים שלהם מרוחים ודלילים, אני לא יודע לקרוא בשמם של הצבעים האלה. אולי אני צריך לדרוש לא לשים את הספרים על אותו מדף (למעשה בדרך כלל מעין לא נמכר על אותו מדף ממילא). הכול נשמע לי כל כך סתמי ומקלושלש, המון מילים חסרות ברק, המון שירים שהעולם לא הופך למעניין או טוב יותר בגינם, שאפשר היה להפוך לשיר אחד עלוב, שגם הוא לא ראוי לדפוס. למה הם מבזבזים את זמננו, אותם טרחני-חיריק? למה בתי הדפוס מוכנים להדפיס את הזבל הזה, חתיכה אחר חתיכה אחר חתיכה, ואז לכרוך? אולי אני כאן הכלב, אולי המשוררים האלה. הייתי אומר שהמלך הוא ערום, אבל אני בעד ערום.

הרהור על סקס

התנוחה האהובה עלי היא כשאני יוצא בבוקר, אחרי לילה, מבית של בחורה, מהמסדרון הצונן של בית הדירות, דרך דלת המתכת, אל הרחוב, נרגש במקום חדש, רוכלים חדשים אומרים לי שלום ומנסים למכור לי כרית אורטופדית. עצי פיקוס חדשים מצלים על ישבני. חינמונים מרוטים של היום החדש, שוכבים זה על זה, מדווחים על משהו שאמר נסראללה. לתנוחה הזו אין מספר, יש שם: צ'יקי.

ידיעה מדכאת מידיעות אחרונות (עדכון 21:20)

כותרת: הנוער ישפץ אנדרטאות

הידיעה: מטה ה-60 בשיתוף משרדי הביטחון והחינוך השיקו אתמול מבצע מיוחד לשיפוץ 60 אנדרטאות המנציחות את חללי תש"ח. בפרויקט ישולבו אלפי בני נוער מרחבי המדינה אשר "יאמצו" את האנדרטאות וידאגו באופן שוטף לניקיון והתחזוקה שלהן וכו'

ארועים בזמן הקרוב

26.4  ירושלים, פסטיבל קולה של המילה.

2.4 השקת מעין בירושלים, אוגנדה, רחוב אריסטובלוס, 21:00

4.4  הופעה יחד עם להקת "פורמרלי נואן אז ווייט ברד" בלאונג' לבונטין 16:00

14.4 השקת מעין בבאר שבע, עשן הזמן, רח' רינגלבלום, ו' החדשה,  20:30

מישהו נוסע היום-מחר לבאר-שבע? אני צריך להעביר חוברות.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אסתי  On 15 באוקטובר 2010 at 14:38

    כל מילה אצלי בהזדהות טוטאלית ושמחתי שסוף סוף מישהו מבטא את מה שאני חושבת גם ללא קשר לשירת מטולה (יודית שחר טובה הרי) אבל הכתיבה הפואטית הרי נכנסה למעין בורגנות מקובעת מילולית שטאנצית ורק הדיוטים כמונו כנראה יכולים לה. עובדה שכתבת מבריק את הפוסט הזה, למשל:
    "אני לא בא להאשים אותם, או להגיד שהם פחות טובים, אלא מציג תפישה ביולוגית בעיקרה, הקשורה לחצוצרת השמע."

    נהדר.
    מומלץ בחום אצלי במאמרים
    http://hamimlatsim.blogspot.com/2010/10/2110-1410.html

    אסתי.

Trackbacks

להשאיר תגובה

