עצמות פלסטיק לכלבים

*

נערה עם ברזלים בשיניים
בתחנת הגבול.
גם לכוסות צל

 

אני

אני מול הים ביום שמשי
בוחן נערות קופצניות עזה
 
אני מפיל אותה למיטה
ואנחנו מתחככים ג'ינס בג'ינס עזה
 
אני מתעורר ב11:00 מצלצול
טלפון עזה
 
אני מזמין חצי מנה שניצל אצל ציון
כדי לא להתעייף, ואז עוד חצי מנה עזה
 
אני מביט במפרשיות שעליהן
כתוב בכחול תנובה עזה
 
אני אישה זקנה ורודה
עם מצלמה וכובע עזה
 
אני מביט באהובתי
אוחזת בחוט החשמל וזורקת את הרדיו לתקרה, צוחקת עזה
 
אני שחקן בטקס יום השואה 1989,
עם זקן מזוייף עזה
 
אני לא עושה דבר בשיעור ספורט
מניח עלים בשלולית עזה
 
יונים ועורבים מחפשים אוכל
במה שנותר מהים,
מנקרים בכח בחול רטוב

 

השירה

בתוך הקופה הרושמת

כסף
וסליל נייר

 
*
את יפה כמו הסמס
שאני שולח לנערה אחרת
אהובתי
 
 

*
 
מתחת להליקופטרים האלה
נבהל לפתע מגלי הים
רץ אלי
כלב פודל שזנבו קצוץ
 

 

כתם 

במדינה שבה המשוררים
קוראים סיסמאות גיוס
אנשי הצבא כבר כותבים שירים

(בתגובה לקריאה הפומבית של גבריאל מוקד ועורכי עמדה וכתם לתקוף בעזה בגלל הקסאמים בשדרות, פברואר 2008)

 

*

כולם אוהבים להתחבר להצלחה. ובכל זאת כלבים עדיין משחקים עם עצמות פלסטיק.

 

*

כוס מלאה
שתה מעט
כוס מלאה

 

בסוף היום

כסאות הים נערמים
זה על זה, ברעשי
טק טק
אנשים קמים כדי
לתת לאיש הכסאות
הלא מגולח
לעשות את עבודתו
הים שחור כבר
ואני הולך הביתה לגלוש
לYnet.

 
————-

 

1. במסגרת כתב העת האינטרנטי 'מעין חשמלי' העלינו כמה חומרים מעניינים: שני שירים מיוחדים מאוד של ענבל טימור, אמנית צעירה שמפרסמת כאן לראשונה, מקאמה של הילה אהרון בריק ומחזור שירים ממרקש מאת נמרוד קמר, עם אוירה אנטי-אוריינטליסטית שנכתבו לפני שבוע בעת טיול יחצ"נות למרוקו.

בחודש האחרון פרסמנו שיר של רוני סומק שרבקה בסמן תרגמה ליידיש ושיר של אהרון שבתאי על עזה, טקסט של הדס מרדר היפה, שמונתה לאחרונה לעורכת משנה בכתם, תרגום של אורן עילם למשוררת אמריקאית בשם מרי קיין, סדרת שירי חיות של נעמה גרשי (במעין הבא יתפרסם שיר נוסף שלה, שממית) וגרסה עברית מדליקה ל"העורב" של אדגר אלן פו (ינאי פרי) ועוד. אתם מוזמנים לקרוא וגם מומלץ לעשות מנוי ר.ס.ס לכתב העת. אנחנו מעלים חומרים חדשים מידי שלישי ושבת בערך.

www.maayanmagazine.com

 

2. מעין מס' 4 ייצא עוד שבוע בערך, עם שער חזק שכבר עורר עלינו הרבה כעס. אני מקווה שלא יהיו בעיות בשיווק של כתב העת בגללו, או בתקצוב כתב העת. העיתון יהיה מלא בתוספות והפתעות, סך הכול 310 עמודים – 4000 רוכשי הגליון יקבלו מוסף כפול של מערבון ואת ספר הביכורים של המשוררת ואן נויין.

כלומר, מעין יהפוך גם להוצאת ספרים שתעבוד סביב משתתפי כתב העת – אירוע מאוד משמעותי עבורנו. מה שקוראים ברשת באג, שדרוג.

מקווה שהציפיה הארוכה לעיתון תהיה שווה.

 

3. הפוסט הבא יהיה מספר מאה. תודה לקוראים, למגיבים, ולמייסדי רשימות.

Both comments and trackbacks are currently closed.
