הכלב (עדכון אריה אלדד 5.2)

צביעות: מדוע חיילים שובבים שמראים חצי-תחת, אבל לא פגעו בזבוב, מזעזעים את כולם ונכנסים מיד לכלא, ואדם שבגללו עשרות חולי סרטן הזקוקים לטיפול צמוד ימותו (באתר פלסטיני לוחמני קראתי ש90 חולים כלליים מתו בגלל הסגר וש470 חולי סרטן נועדו למות, אבל אולי זה לא אמין, כך אני מקוה), ומאות אלפי אזרחים קופאים מקור בלי חשמל בגלל הגשמת פנטזיית סגירת החשמל, נחשב אדם לגיטימי ומכובד שזו ממש מכה מוסרית אם הוא יעזוב את הממשלה?

 

הסברה 1: בזמנו הייתי במפגש בין עיתונאים ישראלים ואנגלים. עלתה עיתונאית ישראלית המזוהה עם השמאל, עיתונאית נחמדה דוקא, ואמרה: אני לא אחת שמאמינה לממסד הישראלי. לגבי רוב המלחמות האחרונות, אדם נבון היה מבין שהן ספין. אני יודעת שמלחמת לבנון הראשונה היתה קונספירציה של אריק שרון. גם האינתיפאדה היתה באשמת ישראל. אני התנגדתי למה שעושים בשטחים. גם האינתיפאדה השניה זה ספין של הצבא. זה ברור שצה"ל רצה אותה. אבל מלחמת לבנון השניה? – לא, היא היתה מלחמה מוצדקת שנכפתה עלינו. אתם חייבים להאמין לי.

 

הסברה 2: במפגש אחר, מישהי קמה בהתרגשות ואמרה לגויים: לכם יש ילדים וגם לי. הילדים שלי חמודים וגם שלכם. ההבדל הוא שהילדים שלי לא יכולים לעלות לאוטובוס. האוטובוסים בישראל מתפוצצים. אני לא אשלח את הילדים שלי באוטובוס, אני אקח אותם במכונית.

 זה אגב היה לפני כחצי שנה. היא אכן לא תשלח את הילדים באוטובוס כי היא מפחדת מעניים. אף ישראלי לא תיקן אותה, אגב  (גם לא אני. זה הופך אותי לישראלי).

 

הסברה 3: היה גם לוביסט אחד. אדם קשה עם חליפות שחורות. הוא נסע למשלחת באוניברסיטה כלשהי, חזר מהמפגש וסיפר: "אני לא יודע, כל הזמן ניג'סו לי על זה שזרקנו פצצות מצרר שמתפזרות ועדיין מתפוצצות. אמרתי להם, חבר'ה אני הייתי במלחמה, לא ירינו שום נשק כזה. רק הגנו על המדינה בהגינות. אני ממש מכיר כל מה שצה"ל ירה. אל תאמינו למה שאתם קוראים בתקשורת. הנה דוגמא לשקר. אמרתי להם, אתם חושבים שאני משקר? זה השתיק אותם". אמרתי לו, הי, אבל צה"ל עצמו מודה בזה שירינו פצצות מצרר. הוא הופתע, " באמת?". הראתי לו ידיעה. הוא אמר "וואלה", ואז מישהי אמרה לו "אבל יותר טוב שאמרת ככה בכל זאת".

 

אירן: אם מישהו רוצה הוכחה שאירן, כמו עירק בזמנו, לא ממש מתקרבת לפצצת אטום יגלה אותה בדרך פשוטה: היות ואהוד ברק אומר שהוא נשאר בממשלה כדי לטפל באיום האירני, וגם אולמרט אמר את זה מיד אחרי מלחמת לבנון. והרי ברור ששניהם שקרנים גמורים ואופרטוניסטים ושהם מלווים בחבר עיתונאים חנפני שיפרסם כל הדלפה שהם יעבירו. והואיל ואף עיתונאי לא יכול לדעת באמת אם יש תכנוני גרעין אירניים, או לאו. אם כן, די ברור שהאיום האירני הומצא ונרקח. כולם יכולים להירגע. היום קל לפעול: מספיק להקשיב לברק-אולמרט-ביבי ולעשות הפוך. מעניין אם יש מילה אחת שהם אומרים שהיא נכונה. למשל, כשאולמרט טועם עוגת אפרסקים טריה ומתוקה, האם הוא יגיד שזה טעים? האם רק ההצהרות האלה שלהם שקריות, או שגם בתחומי עוגות האפרסקים הם כאלה?

 

אושר: שמעתי ברדיו במונית משהו שמילא אותי אושר. זה היה במסגרת מאוד סטנדרטית, אייטם צבע של טטיאנה הופמן במסגרת שידורי חדשות ערוץ 2 על הכפר הקפוא בעולם. מקום בסיביר עם קור ממוצע של מעל מינוס חמישים. ובכן, ראיינו בכפר הצונן בעולם ילד ושאלו אם הוא מפחד מהקור. הוא ענה שהוא מפחד רק מכלבים, הקור לא יכול לנשוך אותו.

 

תוספתא

 

כשם שחשוב להגן על חופש ביטוי של אנשי שמאל וערבים, כך חשוב לדבר גם על פגיעה בחופש דיבור של אנשי ימין. האמירה של אריה אלדד מהאיחוד הלאומי ("…כיוון שממילא דנים כבר בשאלה הנכבדה הזו. אני מציע עוד קריטריון אחד למונח 'דם על הידיים' – מי שתגבר ביודעין ארגון טרור רצחני, באופן שהוסיף מאות לוחמים לשורותיו, וצייד אותם בנשק ובתחמושת, יש לו דם על הידיים. לראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט יש דם על הידיים – דמם של הנרצחים בפיגועי הטרור הוא גם עליו") היא בתחום הלגיטימי. הנזיפה נגדו בועדת האתיקה היא בעייתית ולא דמוקרטית. ומוזר שעמי אילון, איש שירות חשאי, שאפילו אם חזר בו ומתחרט על כך, בוודאי אחראי על כמה חיסולים אם לא שיסף כמה וכמה גרונות, מתרגש מהביטוי הזה.

אפשר לחשוב שלמישהו פה אין דם על הידיים. דם זה השאנל 5 החדש.

 

 

Both comments and trackbacks are currently closed.
