משהו שכתבתי בסיני + שיר שכתבה ל' + פרויקט עם הספר של הוצאת ידיעות

סיני בחורף. כל כך נעים כאן. אני יושב בחושה ומקלל את נמרוד על שלא נתן לי את הוידאו שקנינו חצי חצי כדי שאוכל לצלם פה. למרות שבעצם לא היה מקום למצלמה במזוודה הקטנה שלי. בעצם גם אין ממש מה לצלם פה. לא קורה כאן שום דבר, מלבד טקס הזמנת הטחינה, שמגיעה עם מזלג וסכין עטופים בנייר טואלט לבן, ואז לקיחת הצלחת. אני אוכל כמויות עצומות של שום כדי להבריח את יתושי האחה"צ. אין אף תייר מלבדי בחוף. אני רובץ פה ולא מדבר עם אף אחד, חוץ מעם עצמי, וגם זה היה לקלל את נמרוד. למעשה, אם היתה לי מצלמה, לא היה לי גם את זה לצלם.

 

ביר סוויר, 27 בדצמבר 2007.

 

 

—-

 

שיר שקיבלתי לפני דקה מאלמונית בשם ל' דרך הגימייל צ'ט (היא אולי תסכים להגיד את שמה):

 

גרגרן קוקטי, אני חוזרת לטוש
אני מוצאת את הטמפרטורה הנכונה, כשזה קר
בין הרגליים שלי

 

 

עוד שיר ששלחה לי ל' דרך הגימייל צ'ט כשיצאתי:

  חם לי בבית השחי
10:42 PM איזה כיף היום
  תן לי
  ליקוק
10:44 PM חלמתי על רסק תפוחים
  נשארו לי המון מה לעשן
  נובלס כמובן
  אני אוהבת אותך עוד
  
10:45 PM אשוח מפתה
  תלקק אותי כבר
  אני חדשה
  עבר כאן האוטו
10:46 PM אני ישנה עם אמא
  עם נעלי בית
10:47 PM ותרד
  קח אותי
  פופי שלי
  בוא איתי ללול
10:48 PM אני מתגעגעת
  בא לי פאנקייק
10:49 PM אני שותה תה יסמין
  כל הכוסות עם ורדים
  שושן יפה
10:50 PM לא מחכה לנרקיסים השנה
  ראיתי אתמול את דקארט
  אני יותר אוהבת את גרטרודשטיין
  ובוביט
  .
10:51 PM ארכיאולוגיה פאסה
  רטרו עצוב
  .
  .
  .
  איזה ציור בחרת?
10:52 PM עבדתי קצת
10:53 PM אני בעיקר מובטלת עליזה
  .
  .
  .
  מה יש לך מתחת לציפורניים?
  חומרי הדברה לעניים
10:54 PM **
  **
  *******
  *****************************
  איזה צבע עכשיו?
  פיסטוק
  ניצח
10:55 PM נמאס לי מתותים וקצפת
10:56 PM אני רוצה רק פטל-אוכמניות
  %
  $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
10:57 PM לא צריך מספר יותר
  6
  9
  מושט נסיך
  אומגה 3

 

 

—–

פרויקט עם הספר

 

שליח חרוץ הביא היום לביתי את ספר "שישה סדרי משנה", שיצא לאור במסגרת "פרויקט עם הספר". המשניות בקושי חדרו לתיבה שלי והיו חצי בחוץ-חצי בפנים. לאחרונה התחלתי לקבל ספרים של הוצאת ידיעות אחרונות, היחצנית של ההוצאה גילתה את הבלוג הזה. רוב הספרים שיוצאים עכשיו הם כנראה עם נטיה למעין יהדות-לייט שאוהבים היום, שילוב של עגלה מלאה עם עגלה ריקה שיוצר עגלה מלאת ואקום שלא נעה לשום מקום. ממש ספרים שלא ברור מי אישר. איך אנשים מעיזים להוציא דברים בנאליים כל כך?

אבל היוזמה הזו, של הוצאת ספרי הקודש מחדש, היא פשוט תענוג. בינתיים קראתי רק תלונות ומררות עליה. מה יש להתלונן הפעם? הנה פרויקט מוצלח של בנק ושל עיתון, שהוא בהחלט לשם שמים. אכן, הבנק הוא גנב והעיתון הוא לא יותר טוב בהרבה. אבל הנה, הם עושים פרויקט יפה, בלי לוגואים גדולים, בצניעות כלשהי. פשוט נותנים מתנה. הבנק הזה עושה כל כך הרבה דברים נוראיים, זורק אנשים מהבית, הריביות שלו מביאות אנשים לפשיטת רגל וכו., אז הנה, הוא נותן משהו לציבור במחירים שהם בין עלות להפסד (670 עמודים בכריכה קשה במחיר 35 ש"ח למביאי קופון), ועל כך מתלוננים? אנשים היום כל כך חשדנים, אולי בצדק, עד שאפילו אינם יכולים לזהות מתנה.

קראתי מעט ממסכת זרעים וקצת מיבמות ואז חזרתי להקדמה מאירת העיניים של משה הלברטל. אף פעם לא היתה לי השכלה יהודית פורמלית, חוץ מהתיכון, אבל אני תמיד נהנה לקרוא תנ"ך או לקרקש במשניות (שיש גם באינטרנט). לעתים בצורה רציפה, לעתים כדי ללכוד מילים יפות, צירופים ודימויים. בסך הכול השפה העברית זו העבודה שלי.

בהקדמה, מסופר על מבנה המשנה, שכולל דעת רוב ודעת היחיד, כלומר המשנה מכילה בתוכה את הקואליציה והאופוזיציה. אלא שגם לגבי איך להתייחס לדעה שנפסלה, כביכול, דעת היחיד, נמצאו חילוקי דעות. דעת הרוב החליטה שהמשנה היא קוד גמיש, כך שיש חשיבות גם למיעוט, בעוד דעת היחיד היתה שהמשנה היא קוד סגור וחתום, כך שאסור לפעול לפי דעת היחיד. למעשה מדובר בהחלטה רקורסיבית, אם דעת הרוב קובעת, אזי צריך להתחשב בדעת המיעוט, שאומרת שדעת המיעוט לא קובעת, ולכן היא לא קובעת, וצריך ללכת רק לדעת הרוב, שאומרת שדעת המיעוט קובעת גם כן וכו'.

 

הנה כמה ציטוטים אקראיים:

 

"אלה דברים אסורים למכור לגויים, אצטרובלין, ובנות שוח ופטוטרותיהן, ולבנה, ותרנגול הלבן. רבי יהודה אומר, מותר למכור לו תרנגול לבן בין התרנגולין. ובזמן שהוא בפני עצמו, קוטע את אצבעו ומוכרו לו, לפי שאין מקריבין חסר לעבודה זרה. ושאר כל הדברים, סתמן מותר ופרושן אסור. רבי מאיר אומר, אף דקל טוב וחצב וניקליבם אסור למכור לגויים". (נזיקין> עבודה זרה)

"גופה של בהרת, כגריס הקילקי מרובע. מקום הגריס, תשע עדשות. מקום עדשה, ארבע שערות. נמצאו שלושים ושש שערות" (טהרות> נגעים> ו')

"…מביאין פר. ובעבודה זרה מביאין פר ושעיר" (נזיקין>הוריות>א).

"היתה מתכסה בלבנים, מכסה בשחורים. היו עליה כלי זהב וקטליות, נזמים וטבעות, מעבירים ממנה כדי לנוולה. ואחר כך מביא חבל מצרי וקושרו למעלה מדדיה. וכל הרוצה לראות בא לראות, חוץ מעבדיה ושפחותיה, מפני שליבה גס בהן" (נשים>סוטה>א).

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • צ'יקי  On 5 בינואר 2008 at 19:54

    אחרי זה נועל

  • ליאופולד  On 5 בינואר 2008 at 20:09

    אתה עושה ניסויים בתרבות הטוקבק?

  • ליאור  On 5 בינואר 2008 at 20:26

    כבר לא כואב לי הרחם
    אני משוחזרת
    הלשון שלך מדגדגת אותי

