מערכון "הבנק הסקסי" מתוך טופי והגורילה (עלה לאינטרנט)

טופי והגורילה היא סדרה שתעלה כנראה ב4 בינואר בביפ. הסדרה מבוססת על עשרה סרטונים שהופיעו בפליקס וזכו ל420 אלף צפיות. .

מאחורי הקלעים של צילומי מערכון מסע בזמן של טופי והגורילה חוזרים אל ביבי נתניהו הצעיר ומבקשים הלוואה. על הרצפה, שוכב מוטל, שוקי, לצד המפעיל הכריזמטי ארי פפר

אני מפרסם כאן את אחד התסריטים שיותר אהבתי בסדרה. מאוד נהניתי לכתוב אותו והוא שורבט בנשימה אחת. לפחות בשלב שלפני הצילומים, בהנהלת הערוץ פחות התלהבו מהתסריט הספציפי הזה דוקא, והיו מעט מודאגים, כי הוא היה ארוך מדי. אני חובב של טלוויזיה מתישה ואנטי-קליפית, כי אחרת אי אפשר להרגיש כלום בקצב של היום. אני חושב שבסוף גם הם אהבו את הקטע.
הדמויות הראשיות פה הן שוקי הקוף הפרוע וטופי היפה והממסדית, יחד עם גיורא, דמות של פובליציסט שמרן שאוהב להפחיד את הציבור ומבועת לגמרי בעצמו מכל דבר, שמגולם על ידי עץ מוזר עם קול שמזכיר את נחמיה שטרסלר (זו הדמות האהובה עלי בתוכנית. תמונה למטה). דמות נוספת היא פרדי עם האורגן, שאני לא בטוח שצולמה בסוף. על כל פנים, כולם יחד מחליטים לעשות מערכון בשם "הסקסי בנק".
לכל פרק יש כותרת אחרת. המערכון הזה יועד לפרק בנושא מוות, והעלילה מבוססת על הקוים הכלליים של מחזה שייקספירי ידוע (יש הרבה ארמזים שקספיריים וברכטיים בסדרה).

 

טופי: לפניכם מערכון סאטירי בנושא בנקאות. בסופו של המערכון גיורא ימות.
גיורא: כן, אני ימות.
שוקי: הגיע הזמן.
גיורא: זמני הגיע.
טופי: בואו נסתדר ונתחיל במערכון היפה והחינוכי.
 
צילום של בניין גבוה. המצלמה יורדת ורואים שבקומה הראשונה יש בנק עם השם "סקסי בנק".
פנים בנק: פקידת הבנק היא טופי, מאחורי שולחן, מסדרת ציפורניים. שוקי, סמנכ"ל הבנק, עם תוית על ד"ש הבגד 'שוקי בן כספר, סמנכ"ל' בשולחן ליד, מדבר בטלפון. פרדי עם האורגנית מכוון כלים. גיורא מתיישב וממתין. מאחורה, שלטה 'סקסי בנק'.
 
גיורא: ובכן, זה תורי? שלום רב.
טופי: שניה. משהו קטן. (מחתימה). עוד משהו קטן. (מחתימה) עוד משהו קטן אחרון. (מחתימה) ועוד אחד ממש אחרון. (מחתימה) ואחרון. (מחתימה) וזהו. (מחתימה. למשוך את הזמן) עכשיו אני שלך.
גיורא: שלום, אני מורה לחינוך גופני בחטיבת ביניים ואני מעוניין לעשות תוכנית חסכון.

מתוך מערכון הסקסי בנק. צילום: דנה שמעוני, הסטייליסטית הנחמדה

טופי: חסכון זה חשוב. לפני שנפתח לך תוכנית, נשיר לך שיר, כי אנחנו "סקסי בנק". בוא נקרא לסמנכ"ל הבנק, שוקי בן כספר, ונשיר יחד.
(פרדי מנגן)
שוקי וטופי: גם כשאתה באוברדרפט, אתה סקסי ב… סקסי בנק.
גיורא: אתם לא "הבנק לתשתיות וחסכון"?
שוקי: היינו עד לפני חודש ועברנו מיתוג מחדש על ידי שוויצרי גאון. עכשיו אנחנו "סקסי בנק ישראל".
כמו שטופי תראה לך… העובדים שלנו מחויבים להגיע על רולרבליידס (מרימה את הרגל). ישיבות ההנהלה נעשות אצל מקעקע (מראה קעקוע גס על יד), אנחנו מעקלים לאנשים את הבתים עם ראפרים מקצועיים שלמדו את העבודה בקורס מעקלים ראפרים בטורונטו. וטופי גם משתמשת בחשיש (מרימה באנג). זה מה שנקרא…
טופי ושוקי: סופר-מיתוג.
הם מתופפים על תוף.
גיורא: נחמד מאוד. אווירה מיוחדת.
טופי: בערב, "הסקסי בנק" הופך למועדון ריקודים.
טופי ושוקי רוקדים.
גיורא: אני סתם באתי אליכם, כי אני גר ממש ממול.
פרדי משמיע שוב את הג'ינגל.
טופי: בוא תרקוד איתנו… סקסי בנק. אתה רוצה לרקוד תוך כדי שאני עושה לך חסכון. פרדי הוא אורגניסט הבנק. שים מוזיקה לריקודים. משהו יותר גרובי. אתה מדכא.
פרדי: זו תוכנית בנושא מוות. אמרתם שגיורא ימות.
גיורא: אני קצת ממהר. קבעתי עם אמי. היא מכינה חמיצה.

שוקי, טופי, גיורא העץ המזהיר, אני ותום שובל, הבמאי הנאה, ביום צילום אביבי. הכנות לפרק קלאסי בעל נושא כפול: אינטרנט\ תיש.  צילום: דנה שמעוני

טופי: אני צריכה רק למלא את הטופס הסטנדרטי. שֵם.
גיורא: גיורא ישראלוב. (כותבת)
שוקי: אורגיות?
גיורא: סליחה.
שוקי: אתה בקטע של אורגיות?
גיורא: אני קם והולך. אני לקוח רציני.
שוקי: יש פחות עמלה לאנשים שבקטע של אורגיות. זה משהו חדש ממחלקת השיווק, זה המסלול הנומינלי. זה רק מן גימיק נחמד, אתה לא חייב לעשות אורגיות, אבל תחתום כאן ונכניס אותך. זה הדבר הבא בבנקאות.
גיורא (חותם, זחוח): אני חותם. אני גבר מודרני.
שוקי: לא יזיק לך להתנסות. קצת אורגיות, קצת קשירות, קצת הצלפות. תני לו הצלפה בסגנון פק"מ.
טופי נותנת לו מכה בשוט.
טופי: אם תסגור בחסכון חמישים אלף תקבל מצופי-יד לים של הסקסי-בנק.
שוקי: רק תדע שהילד שלי מת על זה.
גיורא: אין לי את הכסף.
טופי: קח הלוואה, מה הבעיה.
גיורא: אשמח. אני מעוניין במצופים. אני לא יודע לשחות.
טופי: תצטרך כמובן להשאיר משכון.
גיורא: אין לי.
שוקי: אפשר למשכן גם איברים מרכזיים בגוף.
גיורא: אין בעיה.
טופי: תחתום פה ותמשכן את הלב והקרנית.
גיורא: כן. אין בעיה.
שוקי: תחתום כאן.
גיורא: תודה לכם. אתם באמת בנק נחמד.
טופי: קח את המצופים. אתה רוצה שאנפח? זה על חשבון הבית.
מתחילה לנפח.
לקוח נוסף: אנחנו עומדים בתור יותר מדי זמן. אמרתם שיש טיפול מהיר ללקוחות במסלול הסאדו.
טופי: תשב בשקט. (מצליפה בו) קח אג"ח.
לקוח: תודה.
שוקי (מביט בשעון): טוב, עכשיו כבר ארבע בצהריים. בוא נגבה ממך את הריבית.
גיורא: אין לי.
טופי: נאלץ להוציא לך את הלב.
גיורא: לא! אני רגיש.
שוקי: תתפסי אותו.
לוקחים סכין ומוציאים לו את הלב. גיורא מפרפר למוות.
טופי: אתם יכולים לקחת את המצופים.
שוקי: הם ממילא לא עובדים במים.
טופי:שים מוזיקה, פרדי.
שרים את הג'ינגל.
שוקי וטופי: גם כשאתה באוברדרפט, אתה סקסי ב… סקסי בנק.
גיורא מתפתל על הרצפה עד שהוא מת. שוקי וטופי ממשיכים לשיר.

טופי: הבטחנו לכם שגיורא ימות. אנחנו אמינים. זו היתה התוכנית בנושא מוות. חשוב להגיד שאין קשר בין הנושא של הבנקים בישראל למוות.

 

מפיקים: שאול בצר וארז הימן, אנטנה הפקות. תסריטאים: אני ומורן שריר. עקב בקשות הקהל, להלן הפליקר של דנה, הסטייליסטית שצילמה ביום צילום במצלמה שלה תמונות איכותיות. טופי והגורילה הם שחר רוזנצוייג וארי פפר.

המערכון עלה לאינטרנט

Both comments and trackbacks are currently closed.
