חדר האוכל של המשוררים בפסטיבל שדה בוקר

 

מאחורה, לצד הגזר המרוקאי, עומד:

חיים גורי

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • סנדי ש  On 2 בדצמבר 2007 at 18:57

    (-:

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 2 בדצמבר 2007 at 19:07

    ):

  • סנדי ש  On 2 בדצמבר 2007 at 19:31

    בתור מה?
    בתור גזר מרוקאי גמדי?
    ):

    חיים גורי
    תן לי
    להיות
    הגזר המרוקאי
    שלך

  • ליאת ק.  On 3 בדצמבר 2007 at 18:32

    עוד בדיחה חסרת טעם
    שמדרדרת הכל לביוב

  • ל. קפלן  On 3 בדצמבר 2007 at 19:33

    אבל השירה שלה חיה ובועטת יותר מרוב המשוררים בני זמננו.

  • ליאת ק.  On 6 בדצמבר 2007 at 16:16

    הדרדור הזה
    המצאת המשוררת הזו
    האם באתם להרוס את כל מפעל השירה העברי?
    אם הכל ייראה כבדיחה
    מדוע להמשיך ?

  • אריק  On 8 בדצמבר 2007 at 20:48

    את והדור שלך, אתם אלה שהרסתם את השירה. הפכתם אותה לעסקנות אנכרוניסטית שאיש לא מתעניין בה. במקומך באמת הייתי שואל את עצמי מדוע להמשיך.
    איך יתכן שבין אבידן לכץ לא הגיע אף משורר למרכז השיח התרבותי? מדוע כל משורר חדש נתקל בקיתונות של בוז וחוסר פרגון?

    ליאת, את וחבריך צריכים לנצל את הפרשה לעריכת חשבון-נפש עמוק ואמיתי, ולהבין איך פספסתם את קוראי השירה, איך גררתם את השירה לאחור במשך שנות דור. הגיע הזמן להפסיק את תרבות מסחטת הכספים, סדנאות הרובוטים וליקוק הישבנים ההמוני.

    הגיע הזמן לפנות מקום בבמה לדור הצעיר והמוכשר, לשירה שמרשה לעצמה להתכתב עם שפות אחרות ומדינות אחרות, לשירה שמרשה לעצמה להיות אמנות ולנפץ מוסכמות.

    בקשר לצאלה או לכל משוררת ומשורר באשר הם, ההחלטה האם הם בדיחה או לא נתונה בידי כל קורא מחדש. השירה של צאלה כץ לא היא זו שהשתנתה בעקבות החשיפה, אלא רק מה שאתם קוראים לו בפסטיבלים שלכם "המסביב". בואו ניתן צ'אנס גם למסביב, אך בעיקר לשירה.

    כשדושאן הציב את האסלה במוזיאון הוא שיחרר עצירות גדולה מאוד באמנות העולמית. הגיע הזמן שאת והדינוזאורים האחרים תיגשו לסניף הסופר-פארם הקרוב לשחרר את העצירות של השירה העברית.

    אריק

  • ערן  On 8 בדצמבר 2007 at 22:04

    שמי ערן ואני משתייך לקואופרטיב צאלה כץ. אני מסכים עם מספר טיעונים בדבריו של אריק אך לא עם רוח דבריו והטון המשתמע מהם. בשם הקואופרטיב, ברצוני להגיב על הדברים.

    קואופרטיב צאלה כץ, להבדיל אך גם בדומה לקואופרטיב וויליאם שייקספיר, ולהבדיל אך גם בדומה לקואופרטיב "כותב המקרא" לא נועד לשמש כבדיחה. בכל מקרה מאחורי דמות אחת הסתתרו אדם אחד או יותר שלא היו הדמות ששמה ניצב בראש היצירות.

    הייתי המאושר באדם אילו הקואופרטיב לו אני משתייך היה "מדורדר" או "מדרדר" או "מידרדר" לרמת המקרא או לרמתו של שייקספיר. אגב, גם ההשוואה לדושאן, לה זכתה המשוררת צאלה כץ בחייה מפי מבקר בריטי, הייתה מרגשת ומחמיאה.

    ליאת, אני מעריך מאוד את פועלך ואת פועלם של בני-דורך. צאלה שילבה השפעות רבות בשירתה, החל בסאפפו, באשו, שייקספיר, רובי ברנס, עבור בעזרא פאונד, פאול צלאן, שילביה פלאת' ודן פגיס וכלה באבידן, זך, אלן גינסברג, צ'רלס ברנסטין ואגי משעול. על האחרונה הגנה כץ מפני מתקפה אכזרית של פרופ' מוקד ושליחיו ברחבי הרשת.

    גם בשירת הפסטיבלים והסדנאות של בני-דורך, ליאת, אני מוצא אלמנט חדשני, מקורי ומהפכני. בתי-החרושת למשוררים הם בעיניי מבשרי המהפכה התעשייתית של השירה, ומעניין לבחון כיצד באה לידי ביטוי בשירי בוגרי הסדנאות אותה מכניקה קולקטיבית שנצרבה בעפרונותיהם.

    צאלה כץ סימנה את מהפכת השירה הנוכחית, זו שגואלת את השירה מהדרדור עליו דיבר אריק, כמהפכת המידע וההפצה. היא ציינה שמהפכה זו ניצבת על כתפיהם של ענקים, אותם אנשי שירה טכנית תעשייתית.

    בטוחני שיש מקום בזירת השירה הן לקלדני ומשוררי הסדנאות והן למשוררים העצמאיים. בעידן האינטרנט כל משורר יכול למצוא את הקהל שלו ולהפיץ אליו את השירה ללא מתווכים. כפי שצאלה צברה תאוצה בלי להשתמש בזרים, כך יוכלו גם משוררים אחרים, אין סיבה שלא. זהו אותו חופש אמנותי שנשלל או דוכא במשך שנים מסוימות ממחוסרי-הקשרים, אך עתה, משניתן להפיץ מידע בחינם, תמו זמני הקיפוח, נפלו מגדלי השן והשירה שמייצגת צאלה היא שירה נטו.

    קואופרטיב צאלה כץ ישמח לשתף פעולה עם כל משוררת ומשורר, ללא קשר לאסכולה, גיל, דת, גזע ומין, מתוך מטרה משותפת לתת לשירה רלוונטיות, חיות, קיום מכובד ומעמד ראוי.

    הריני להרגיעך, ליאת, אותו פרויקט פינוי-בינוי שעברה השירה העברית בשנתיים האחרונות מתחיל להניב פירות ודי לשוב ולקרוא בספרו המכונן של תומר ליכטש, "לורם איפסום", כדי להיווכח שיש לשירה העברית פירות טריים שמתעלים מעל למשברי העבר.

    ליאת, הקואופרטיב ישמח להמשיך ולדון איתך בנואשי שירה ובשיתוף פעולה. אנו מזמינים אותך לאתר של צאלה. גם לאחר מותה היא בין הזמינות שבמשוררים. בינתיים נאחל לכל אנשי השירה הצלחה ונפנה קול קורא לכולם לקפוץ על גלגלי המהפכה ולשתף פעולה.

    שלך
    ערן
    ב/צאלה כץ

  • צ'יקי  On 8 בדצמבר 2007 at 23:02

    כפי שחשדתי, ליאת ק. אינה המשוררת ליאת קפל*. (לא ארשום את שמה המלא כדי לא לסייע לעכבישי גוגל להגיע לפה), שהיא דווקא חובבת הייקו (ראו ספרה 'זה זה') וכפי הנראה אין לה דבר וחצי דבר נגד צאלה כץ ז"ל.
    הדיון כאן הוא מעניין, אבל נא לא לעשות זאת על חשבונה.

    לגבי דרדור השירה לביוב של המשתמשת ליאת ק. שאינה ליאת קפל*, הנה שיר שלי שדוקא מסכים עימה
    http://stage.co.il/Stories/581876

    חג שמח

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: