על הסגידה לאמריקה\ על חנוך דאום

הגישה של ישראל לארצות הברית ואירופה מזכירה מורה בדימונה עם משכורת רעב שמוצאת כסף לעשות מנוי ל"ביג טיים", הירחון של האלפיון העליון.
 
הראיון עם חנוך דאום לא זעזע אותי. אני מעריך חשיפות אישיות שהולכות עד הסוף כמו כאן: הוא חובש כיפה וגר בהתנחלות אבל הוא בעצם חילוני, קצת הומו, וקצת בשמאל. השילוב הזה לא מפתיע ודווקא נחמד. זהו שילוב ישראלי, צימעס בסחוג. הדבר היחיד שצרם לי זה שהוא לקח את יאיר לפיד כעורך לספרו. יאיר לפיד?! זה מה שמוכיח שהדבר שמבדיל בין דתיים לחילונים, הוא שחובשי כיפה באופן עמוק בתוכם הרבה יותר מעריכים סלבריטיז.

 

פנימי גובלן במאמר נרגש בעד 'אלוהים לא מרשה'

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אליהו הנביא  On 13 בספטמבר 2007 at 17:16

    בלי לסגוד להם קצת.

  • קורא  On 13 בספטמבר 2007 at 18:56

    השאלה היותר נוקבת היא מה עניין שמיטה להר סיני, או יאיר לפיד לעריכה.

  • המלוכסנת הרחוקה  On 14 בספטמבר 2007 at 2:13

    אנחנו מדברים על חנוך דאום חנוך דאום? זה שכותב תדיר על אפרת אשתו? המממפפףף אינטרסטינג.

    (נוט טו מייסלף: לעדכן את הבנות. להפסיק לחשוד שהוא בוגד אם הוא מביא פרחים. מאידך אם הוא כותב עלייך בטור שלו הסרט החביב עליו הוא הר ברוקבק.
    שנטובה.

  • איציק שפיץ  On 14 בספטמבר 2007 at 10:35

    "אני משוכנע שיאיר לפיד מוכשר, זה רק שעוד לא הבנתי במה, בדיוק"

  • בועז כהן  On 14 בספטמבר 2007 at 10:40

    מה פירוש הביטוי "קצת הומו"? יש גם "הרבה הומו"?

    (-:

  • חייש  On 14 בספטמבר 2007 at 10:41

    אבל במקרה הקונקרטי, לקחת את בני יאיר זה לא הערצת סלבס. מדובר באקט של קידום מכירות. ואם תתיחס לספר כאל מוצר בידורי ולא ספרותי, זה אפילו אקט לגיטימי.

  • שפי  On 14 בספטמבר 2007 at 15:00

    לא פחות אלפיוני. אם כי, צריך להודות, הוא הרבה יותר אלפרוני.

    אני לא בטוח שהבנתי את המשפט הראשון ("הגישה של ישראל לארצות הברית… ). אם רצית להגיד פרובינציאליות (בעברית קרתנות) אז יצא לך משפט הרבה יותר מדי מסורבל.

    אם נעזוב את הכוונה ונתייחס לדימוי כשלעצמו אז זאת מדימונה שקונה את "טיימאאוט" סופה שהיא באמת תשחק-אותה בתל-אביב. איך היא תעשה-את-זה? היא תכתוב ב"טיימאאוט", אולי אפילו תייסד אותו. כמו שנאמר בשיר ישן של נעמי שמר (שהתכוון לעיר אחרת): "מקצף גל ועננה/ בניתי עיר לי לבנה".

    לגבי ישראל-ארה"ב, אם הבנתי אותך נכון, אז להרגשתי זה כבר ממש לא בדיוק, ואם אנסה להסביר במשפט אחד אז הוא ייצא לי מסורבל מדי 🙂 . זה היה נכון פעם, בימים ששלום חנוך כתב את "אלה".

  • מיכל  On 15 בספטמבר 2007 at 13:29

    מנוחת הנפש שלך עדיין לא נפגעה מרוח התגובות כאן? חשבתי שאתה שונא לסבול

  • קורא  On 15 בספטמבר 2007 at 23:29

    נודניקים.
    מיצינו.

  • ילי  On 10 בדצמבר 2007 at 16:54

    חנוך, שאני כבר ארחיב את הדיבור עליו, בבלוגי בקרוב, עשה מה שרבים היו רוצים לעשות לפניו. לסגור מעגל. להיות נותני המילה האחרונה, לאפשר לאמר, להתבטא, בלי סטיגמות, או מחשבות של מה יקרה. הוא לא הניח לציבור, או למשפחה לאמר בשבילו יותר, לתת להם לחיות אותו במוות חנוק בעריסת הדת. הוא איפשר לעצמו מה שרבים דתיים רוצים. רק שלחנוך יש את הבמה הזו. הוא יכול, בניגוד לשאר, שמפחדים, תועים, מבולבלים מכל שטיפות המוח שגדלו עליהם. יש כ"כ הרבה בלוגים בנושא הזה, בין השאר, אני מניחה, גם שלי. שעוסק בכל הדואליות שיש היום בתוך האדם. במיוחד באדם הדתי. איך הוא מתמודד עם כל הרצון כמו כל יצור אנושי עם הסקרנות והרצון להתפתח אל מול הרוחניות והקב"ה שבו, התורה שהוא מצווה לה. אני מניחה, שכמו כל אדם דתי, כמה שאירוני, בחר חנוך את יאיר לעורכו, כדי להראות שגם לו יש את הרצון האמיתי שיש לכל אדם, להיות קרוב לטוב שבטוב, גם אם הוא לא דתי

  • טליק  On 22 ביוני 2008 at 16:07

    לא יאומן,אבל עד היום נכנסים אנשים לקרוא את הפוסט על הספר של חנוך דאום שכתבתי לדעתי .לפני קרוב לשנה ואתה נתת לו הפניה מכאן
    מצחיק

  • סלבס ישראלים  On 12 ביולי 2011 at 11:47

    אני דווקא מזדהה עם מה שכתב וחושב שכל הכבוד על האומץ לחשוף את עצמו בצורה הזו. בעיני כל דבר שמצליח להרגיז אנשים בין אם מדובר בסלב ישראלי או שלט- מבורך!

Trackbacks

  • By קראתי ספר on 23 בספטמבר 2007 at 19:22

    "ההתוודות, אני מוכרח לומר היא כה חושפנית שאני חשתי לפעמים כקורא….חנוך, עשה טובה, תפסיק. תפסיק, תשמור על עצמך" ( ירון לונדון מדבר על הספר בתכנית  "לונדון את קירשנבאום")
     
    חנוך ד

כתיבת תגובה

